2007 Yritykseen ryhtyvät ------- viikko 3
Aloitetaanpas uusi pino tälle viikolle, niin ei viime viikkoisesta paisu mahdottoman pitkä.
Kommentit (48)
Äskenkin oli asiakkaana aivan ihana 1kk vanha poika, voi miten mun sydäntä riepo kun ajattelin että ei mun sisällä tollasta kasva ja tuleeko koskaan kasvamaan... Täällä (olen siis sairaalassa töissä jos joku ihmettelee " asiakkaan" ikää) käy tosi paljon uskomattoman sulosia lapsia ja vauvoja, vaikka toisin voisi luulla niin minun lempiasiakkaat on juuri lapsia. Ne ovat niin brutaalin suoria ja ihania että niiden kanssa tulee todella hienosti toimeen, kuume vaan kasvaa ja kasvaa kun noita ihanuuksia katselee.
-Doodels, joka TAHTOO VAUVAN! ;)
Menin sitten äsken testaamaan. Aamulla oli hirveä pahoinvointi, vatsassa ns. venymiskipuja ja väsymys saivat minut ajattelemaan, että josko... Nega tuli :( Ei edes hailakkaa haamua.
Nyt pitää vaan yrittää ajatella jotain muuta ja toivoa, ettei ne menkat kuitenkaan alkaisi. Josko sitten viikonloppuna testaisi uudelleen heti aamulla.
Lähetin miehellekin viestiä, muttei siltä ole tullut mitään lohduttavaa viestiä takaisin. No näen sen pian, kun menen töihin. Ollaan samassa paikassa töissä.
Onnea muille yrittäjille.
Lillis ja kp28/27-28
Ehkä ne menkat ei kuitenkaan tule, tai sitten ensi kierrosta on parempi onni.
Mä olen edelleen kotona flunssassa. Tänään kyllä jo vikaa (3.) päivää tai sit pitää jo mennä lääkäriin. Ihmeen sitkeää tuo lämpö.
Kovasti olen yrittänyt paikallistaa sekä menkkaoireita että raskausoireita, mutta keho ei anna minkäänlaista viestiä. Kp on nyt 27/30-33, eli pikkuhiljaa pitäis selvitä.
Itsekin mietin, koska uskaltaisin testin tehdä. Valmiina se jo tuolla kaapissa odottaa. Ostin sen reilu viikko sitten, kun oli muutakin apteekkiasiaa. Toisaalta saattoi olla vikatikki, vähän taikauskoinen kun olen. No, siinä vaiheessa oli kyllä yritys jo tän kuukauden osalta paketissa.
No, taidanpa vaihtaa vihdoin päivävaatteet päälle (taitaa jo olla korkea aika) ja lähteä hakemaan esikoista tarhasta.
Jatketaan odottelua, yritystä ja jännitämistä!
Voi harmi, Lillis!
Kyllä se plussa sieltä vielä ilmiintyy sulle, ja kaikille meille muillekin!
Tsemppaillaan vaan, ja peitot heilumaan.
vaunuja tekis mieli jo hulluna lähtee ostamaan ja nyt menossa kp 15/25-27. raskaustesti oottelee jo kaapissa. tuskin uskallan sitä sitten koskaan tehdä, pettymys on todella suuri jos ei positiivistä näytä ;) yritystä kyllä on.
kauheesti sitä haikailee toisaalta vauvasta, mutta oonpa sitten täysin unohtanut sen millasta sen vauvan kanssa on elää, yöheräämiset ja turhat itkut ;) aika kultaa muistot. mies niistä aina välillä muistuttelee vaikka sekin, ihan tosissaan sitä vauvaa haluaa..
huomenna mennään kattomaan yhtä omakotitaloa. Nyt asutaan 75m2 rivitalo kolmiossa, jossa ny vielä tällä hetkellä mahdutaan hyvin oleen ja omahan tämäkin on. mutta siinä omakotitalossa ois neliöitä jotain 150 joten reilusti enempi tilaa...uudelle perheenjäsenellekkin. tiedä vaikka sitten saatais se talo:) riippuu takaajista tietenkin =)
tämmöisiä mietteitä tänään, täytyy rueta junioria laittamaan nukkumaan ja saa sit rauhassa katsella t:stä salatut =)
Olen töihin lähdössä, mutta ensin ajattelin käydä kirjoittamassa teille. Jos täältä saisi mielipidettä asiaan:
Vaalea plussa :)
Eilen siis tein päivällä testin, joka näytti selvää negaa. Illalla kävin hakemassa apteekista herkemmän testin. Tein sen nyt aamulla ja kyllä siinä näkyy vaalea viiva, joka on tosin paljon vaaleampi kuin kontrolliviiva.
Varovaisen odottavana jään nyt seuraamaan tilannetta. Mulla on aika paha aamupahoinvointi ja siksi ihmettelen, että miksi testiin ei tule sen vahvempaa viivaa. Pelottaa, että on tuulimuna :(
Aika näyttää. Jos ei menkkoja näy viikonkaan kuluttua, teen vielä yhden testin.
Nyt töihin.
Lillis kp29/27-28
ONNEA Lillis :) Mahtavia uutisia!!!
Ei se viivan vahvuus mitään noissa testeissä meinaa. Meillä on täällä labrassa käytössä muistaakseni Aconin testejä pissasta tehtäessä, sen herkkyys on 25U/l ja kyllä sekin aika haalean vaaleita viivoja silloin tällöin piirtää mutta plussina ne vastataan (eihän asiakkailla ole mitään tietoa labravastauksista miten tumma se viiva oikeasti on, niille vaan kerrotaan että plussa tuli). Joten älä heitä kirvestä kaivoon vaan ole positiivisella mielellä :)
Onnea palstan ensimmäisestä plussasta!!!
-Doodels kp 15/28-30(?)
täällä omassa navassa menossa nyt 18/26-27 ja alkaa jännittämään... lämmöt ylhäällä 37-37.5 välillä seilataan.... oireita muitakin on, mutta niin mulla aina, joten en tiedä...
Todella toivon että nyt nappais tässä kierrossa. Nyt meillä oli ovistikut käytössä, joten ainakaan ajoitus ei mennyt puihin...
Pidetään kaikki sulle peukkuja, että saat pidettyä tädin poissa.
Viiva se on heikkokin viiva!
Kyllä se haaleakin plussa plussa on. Mulla tossa lattialla taapertaa haalea plussa ;)
Kyllä oli gyne oikeessa menkkojen suhteen pari viikkoo sitten ku sano että parempi varmaan kotona istua sen verran runsaat saattaa olla. Kyllä olis melkein parempi ku viime yönki ois pöntöllä vaan istunu :( toivottavasti nyt ei kaikki menkat rupee tällasia olemaan miten sitä duunissa istuu...???
Mies jo malttamattona kyselee koska päästään pikkukakkosta laittamaan alulle :) pikkasen malttamaton ku vasta kp 2 menossa, mutta hyvä että on innostunut :)
Kiti kp 2/jotain 30 paikkeilla
En oo kyenny kirjottelee vähään aikaan,ku oon täs pari viikkoa potenu varmaa kaikki maholliset flunssat ja tulehdukset, nyt on enää jäljel korvatulehdus..ainut mikä pelottaa,on ku sain antibioottikuurin, et onkohan siit jotai haittaa tälle " projektille" ,tietääx kukaa? ei se kestä ku 3pv..
Ja, Joo ekaa vauvaa yritetää ku oli kyssäri siin listas..
On kyl jännä nähä että jo pelkästään lahden alueelta löytyy muutama " kohtalotoveri" ,itsekin olen siis lahdesta..en muista sanoinko siitä vielä.
Onx ne ovis-testit hyviä,selkeitä? en oo ite kokeillu, ja aattelin ku siit on ollu tos teil puhetta..et nopeuttaisko se vähä tätä kuumeilua ja pettymyksiä aina negatiivisesta raskaustestistä..mitä by the way on mul kaappi pullollaa ku ei malta venaa..
olipas sekava ja asioista toisee hyppiä viesti,mut ku on taas kiire ja on kuiteski iha pakko päästä tänne kirjottelee.. nii teen täs ohella n.12h työharjottelua kun laskee matkat (hesaa) mukaa ja sit iltasi pitäs tehä koulun lopputyötä, ku keväällä pitäs valmistautua ja sit viel viikonloput iha oikeis töis täällä lahessa ..plääh, no ainut valopilkku on et jos onnais tää jasminmaria =) ja tietty te!
Huomasin jasminmaria että oot lahdesta..mistäs päin lahtea? Ja minkäs ikäinen? itse asun launeella ja oon 21.. juu mutta mun selkää särkee, oikealta ja välillä vasemmalta munasarjan kohdalta vihlasee pahasti mitä lienee..?Lauantaina olisi ovis päivä ; ) jännittää älyttömästi jos vaikka tulisin raskaaksi!!! Jeps nyt hyvät yöt!!
Joo eipäs ole itsekään ehtiny kirjotteleen... välil oon kyl yrittäny käydä lukee teidän kuulumisia!!!
SUPER paljon onnea Lillis83!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja ja liimaa uuden elämän alkuun jotta pysyy mukana, ja varmasti pysyy...
Sellasta kyselisin ihan yleisesti kaikilta et mitäs ootte koulutukselta ja millasta työtä teette???
No.. mä ole hoitoalan opiskelija mut haluisin kyllä opettajaksi... tai sosionomiks.... open ura on kyl aika kaukana haaveissa.... :)
mut hyvät yöt kaikille.
Meillä tais mennä tämä kierto puihin, eilen kaiken todennäköisyyden mukaan oli ovis eikä peittojen alla liikahtanut mikään (mies oli illassa enkä edes herännyt siihen kun se tuli 23.30 jälkeen kotiin, eikä se ryökäle herättänyt mua) ja tänäänkin sillä on ilta ja pätkä yö joten taidetaan ens kuu roikkua täällä edelleen... Tai no mistä sitä tietää koska ovis on tullu kun on eka kierto pilsujen jälkeen.
Eilen kun olin lenkillä niin mietin tätä raskautumista ja sen vaikeutta. Ennen kun oltiin tehty vauvapäätös niin muutamia kertoja unohdin vahingossa ottaa pillerin, olin aina ihan paniikissa että nyt se vauva tulee eikä me olla vielä siinä vaiheessa että se voisi tulla. Nyt kun pilsut on jätetty pois niin olen taas ihan varma että ei se sieltä ikinä tule vaikka päällään seisoisi... Miten se voikin olla välillä niin vaikeaa ja työn ja tuskan takana ja taas sitten toisaalta ylläreitäkin tulee. Tuntuu välillä että ihan " väärät" ihmiset raskautuvat helposti, itse yritän elää todella terveellisesti, en juo enää alkoholia, tupakin olen jättänyt yli vuosi sitten, nukun pitkiä yöunia ja stressiä vältän viimeiseen asti. Sitten on näitä alkkismammoja jotka raskautuvat jo siitä että istuvat samalla penkillä miehen kanssa tai narkkeja jotka sitten tartuttavat vauvaansa vaikka mitä tauteja...ja vauva parkojen ensimmäiset elinpäivät menevät huumevieroituksessa. Elämä on...
Ja vastaus sinun kysymykseen miiku85, minä olen koulutukseltani bioanalyytikko (AMK) ja työskentelen sairaalan laboratoriossa (tällä hetkellä näytteenotossa), ei vakituista työsopimusta kuten ei monella muullakaan tällä alalla olevalla...
Plussatuulia viikonlopuksi :)
-Doodels
Kiva kuulla hyviä uutisia, ja muutenkin oli taas mukava lukea kaikkien kuulumisia.
Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri ja olen taloushallinnon hommissa. Näin tammikuussa pitää kiirettä, kun tilinpäätöstä tehdään. Tosin tämä viikko on mennyt kotona sairastaessa poskiontelontulehdusta, ja muut tekevät minunkin osuuteni töistä. Se harmittaa, mutta eihän sille mitään mahda.
Joku muukin oli sairastellut ja antibiotteja popsinut. Itse sanon aina lääkärissä, että saatan olla raskaana, jos ehkäisyä ei ole käytössä, vaikka olisi väärä aika kuusta tai raskaus olisi muuten hyvin epätodennäköinen. Ihan vaan varmuuden vuoksi, että saan varmasti turvalliset lääkkeet. Nytkin olen syönyt kaksi kuuria parin viikon sisällä. Ensin oli se virtsaputkentulehdus ja nyt poskiontelot.
Vauvan osalta ollaan edelleen odottavalla kannalla. Nyt om kp 29/30-34. Yleensä menkkaoireet alkaa 3-4 päivää ennen ja vielä ei ole mitään kuulunut. Viime yönä tosin oli lihassärkyä jaloissa. Heräsin oli röörit niin tukossa ja huomasin tämän. Aamulla ei kuitenkaan enää tuntunut, niin nyt haluan tietty ajatella, että yölliset tuntemukset oli varmaan jotain ihan muuta. Nukuin huonossa asennossa tai jotain.
Tulipas pitkä sepustus. Taidanpa lopettaa tältä erää. Tsemppiä kaikille!
Heippa kaikille!
Kuten otsikosta voi päätellä ei tullut meillä ekalla yrityksellä plussaa. Eilen tuli täti ja sen mukana pieni pettymys. Tänään rupeaa kuitenkin jo taas elämä hymyilemään. Nyt ainakin tietää että systeemit toimii. Uudella innolla seuraavaan yritykseen.
Mä olen koulutukseltani Restonomi (AMK) ja työskentelen tällä hetkellä matkatoimistovirkailijana. Haaveissa siintelee vielä tradenomin opinnot, jos sitä iltaopintoina joskus jaksaisi moisen tutkinnon suorittaa.
Onnea Lillis =) Ihana lukea hyviä uutisia.
Jasminmaria: juu Lahden alue alkaa olla täällä jo hyvin edustettuna, kiva että on kohtalotovereita samalla alueella. Tiedä vaikka oltaisiin synnyttämässä samaan aikaan =)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Mammuliz kp2/25
Hienoa, että saatiin eka plussakin jo tähän ketjuun! :) Ja nyt mennään muut sit pian perässä, eikö? ;)
Täällä oli ovis tuossa tiistain-keskiviikon välillä, ja maailman kamalimmat oviskivut!! :O En ois KOSKAAN voinut uskoa, että munarakkulan puhkeaminen voi sattua niin paljon!! Toki edellisestä ovulaatiosta onkin aikaa melkein kaks vuotta, että sinänsä tietty... Ja hienoa, jos ylipäätään ovuloin jo ekassa kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen! Sen näkee sit parin viikon päästä, et oliko se nyt todella ovulaatiota... ;)
Juu, mutta oikein mukavaa, plussa- ja tärppirikasta viikonloppua kaikille!
-meiko kp 18/28-?, vähän alkaa jo välillä mopo käynnistellä..=)
Mä haluaisin vielä roikkua tällä listalla hetken aikaa. Raskaus on vielä jotenkin aika epätodellinen juttu =) Toivoisin myös saavani täältä kavereita mukaan odotuspuolelle. Mulla on laskettu aika syyskuussa. Onko täällä vielä muita, joille plussatessaan tulisi laskettu aika syyskuulle?
Mä olen voinut vähän vaihtelevasti. Välillä on tosi pahaolo. Sitten on ihan jees, kun ei tarvitse tehdä juuri mitään, mutta touhutessa kotihommia tai töissä, tulee herkästi pahaolo. Selkä on myös ajoittain aika kipeä. Rinnat on tänään vähän aristellut, että nekin varmaan pian kipeytyy.
Uutta testiä en ole vielä tehnyt. Tekisi kyllä mieli ensi viikolla vielä kokeilla, jos saisin sen vahvan plussan =) Sitten taidan varata yksityiselle ajan, alkuraskauden ultraan.
Nyt pitäisi alkaa vähän siivoilemaan (jos siitä mitään tulee).
Onnea kaikille plussaukseen. Tahtoo teidät kaikki mukaan odottamaan =)
Lillis
Oo vaan niin kauan kuin haluat!
Ja toivottavasti kohta voidaan kohta perustaa tuonne raskautuneiden puolelle oma ryhmä, kun kaikki muutkin alkaavat plussailla. Onnea vielä!
ON: ovis oli tällä viikolla. Hankala sanoa tarkkaa päivää, kun tuntuu, että koko viikon on vatsaa juilinut. Ahkerasti ollaan yritetty ;) Pitäisköhän ensi kierrossa ottaa käyttöön nuo ovistikut, siis jos ei nyt ole tärpännyt. Minkälaisia kokemuksia teillä on niistä?
Alkaa jo välillä masentaa tosi pahasti, kun yritystä jo aika kauan takana (alkoi 07/06), eikä mitään tuloksia. Mulla tosin ollut kohdussa aiemmin solumuutoksia, joita hoidettu, ehkä tämäkin vaikuttaa asiaan. Tiedä häntä. Yritän lohduttautua sillä, että ammatillisesti tämä olisikin mahdottoman huono hetki saada lapsi. Toisaalta veikkaan, ettei meidän alalla olekaan hyvää hetkeä tulla äidiksi.
Anteeksi tämä masentava vuodatus!
Kivaa viikonloppua kaikille!
iMamma KP 20/30-45
Kiva, että oot iloisella mielellä!
Eipä tuota auta synkistellä. Ja eikös se niin olekin, että raskaaksi tulee paremmin, kun on hyvillä fiiliksillä, eikä turhia stressaile.
Pitäis itsekin kaiken tämän hässäkän keskellä yrittää pysyä rentona, ja ehkäpä olla ajattelematta liikoja koko asiaa. On vaan hieman hankalaa, kun hinku äiskäksi ois niin kova. Onneksi tekemistä riittää, niin asia ei pyöri koko ajan mielessä.
Ja hyvä myös, että luontoäiti on ollut armelias, ja tehnyt jälkikasvun hankkimisesta mukavaa puuhaa. On paljon helpompi sitten yrittääkin.
ON: Tässä ovista yritän paikallistaa. Tällä viikolla on, joten eiku peitot heilumaan! Pitäkää peukkuja, että tärppää!
:)