Mikä Helsingin pörssiä vaivaa
Pelkkää alamäkeä jo neljättä vuotta. Välillä pientä toivon kipinää, mutta suunta on ollut kaakkoon jo vuosia. Muualla maailmalla puhutaan 10 - 50% noususta samassa aikajänteessä.
Älkää nyt missään nimessä rahojanne Helsingin pörssiin laittako.
Kommentit (23)
Ulkomaisiin osakkeisiin on helppo sijoittaa suoraan tai rahastojen kautta. Maariskin ja hajautuksenkin kannalta ei kannata pitää rahojaan pelkästään suomalaisissa osakkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostatte huonoja yhtiöitä? Juuri katsoin, että minulla on Konecranesin osakkeet nousseet jotain 150% edellisten parin vuoden aikana. Ihan tyytyväinen olen. Kemiran osakkeeni näyttävät olevan 60% plussalla. Toki nuo ostin jo koronadipistä, mutta ei tuo nyt hirveän huono ole, kun osinkojakin tulee ihan kivasti.
Nuo ovat ne sinun onnistuneet ostot, kerros myös ne, mistä olet turskaa saanut esim. Kone tai Nokian Renkaat.
Ei ole tullut turskaa pitkiin aikoihin. Huhtamäen kanssa oli vähän siinä ja siinä, mutta on nyt noussut jo plussalle. Sampokin on ainakin 5 tonnia plussalla. Rinkuloita en ole omistanut ainakaan 10 vuoteen, koska firman toimintatapa ei vastaa arvojani. Aina jotain veroja maksamatta ja ihme sähellystä muutenkin. Konetta minulla on jossain kupongissa, ja ihan riittävän korkealla on, että maksuja tulee. Neste on ainoa, joka on viime vuosina vähän takunnut, mutta vielä ei ole turskat siinäkään realisoituneet.
Mitä osakkeita te oikein ostelette, jos koko ajan tulee takkiin?
Tukholman pörssi + 8% ja Helsingin pörssi -12% 12 kuukaudessa. Ainakin Tukholman pörssissä on huomattavasti enemmän tarjontaa kuin Helsingissä. Pieni syrjäinen pörssi ei kiinnosta kansainvälisiä sijoittajia.