Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko haukannut liian ison palan: pienet lapset, ura, puoliso, kuinka tästä selviää?

Vierailija
23.02.2024 |

Toimin erityisasiantuntijatyössä, jossa tienaan mielestäni kohtuullisen hyvin: 5500e/kk+bonarit. Mieheni ansaitsee n. 6000e/kk+bonarit. Molemmilla työ on vaativaa, tosin etätyö onnistuu kummallakin melko rajoituksetta.

Ongelmani on perhe-elämän ja työn yhdistäminen. Meillä 3- ja 5- vuotiaat lapset ja oman työn vaativuuden vuoksi alan olla todella kuormittunut tässä elämäntilanteessa. Vanhempi lapsista on aina ollut hyvin vaativa tapaus, eikä meillä ole tukiverkkoja nimeksikään. En edes ole mitenkään erityisen uraorientoitunut, mutta varmaan suorittajaluonteeni takia päätynyt vaativiin töihin.

Miten teillä muilla riittää paukut työn ja perhe-elämän yhdistämiseen? Puhumattakaan omasta ajasta tai parisuhdeajasta? Olisiko vinkkejä? Palkat laitoin tuohon siksi, että olen pohtinut 80% työaikaa, tosin siinä pelko, ettei työt vähene ollenkaan samassa suhteessa palkan kanssa.

Kommentit (635)

Vierailija
581/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lopettaa tuon "bonarit"-sanan käytön? Ei ole toista yhtä ärsyttävää sanaa olemassa 🤬

Vierailija
582/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sitä mieltä, että kaikkea ei voi saada. Lapsella on oikeus läsnäoleviin ja hyvinvoiviin vanhempiin. Urasta on siis joustettava, jos lasten etu kiinnostaa.

T. Yhden lapsen äiti ja osa-aikaisena asiantuntijatöissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko ahteriin?

Vierailija
584/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen Au par tai joku suomalainen työtön tuohon hommaan tekemään kotityöt ja hoitamaan lapset. Ehkä tuttavapiirin kautta voisi löytyä sopiva henkilö. Noin suurilla tuloilla tällaiselle on varaa maksaakin enemmän kuin 595 euroa kuukaudessa. Tämä pari tienaa kuukaudessa enemmän kuin mitä itse tienaan vuodessa. Olen siis työtön, jonka ainoa tulo on työmarkkinatuki. 

Ei yllätä, että olet työtön. Aina unohdatte, että näillä summilla miltei puolet jo menee veroa.

Vierailija
585/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää lomilla äläkä hötkyile joka paikkaan. Voi matkustaa sitte ku lapset yli 10 v. Kaikki kotiapu käyttöön ja ruokaa valmistiskeistä. Ei kovaa treeniä vaan ulkoilua ja vaikka shindo. Lapset osaa myös kun ei palvele pilalle, hellittele sitten kun ovat tehneet hienosti juttuja. Kyllähän pää helpisti paukkuu työasioita mutta ihan ekana ottaisin kotiin kaikkea apua. Maksaa mutta kannattaa.

Vierailija
586/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä palstalla roikkuminen ja sometus  aikaa jää muuhun

Vierailija
587/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi: työ ja perhe. Ihan normaali tilanne. Mutta Anna lapsellesi aikaa, älä harrasta tässä elämäntilanteessa. 

Vierailija
588/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät tietty miehen ja lapsen ja panostat täysillä uraan.

Ainakin lapsista voi luopua.

Vierailija
589/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kodin- ja lastenhoitajana vastaavassa perheessä. Työhöni kuului ruuanvalmistus, lasten haku päiväkodista ja iltapäiväkerhossa, lasten kuljetus harrastuksiin, siivous, pyykkihuolto. 

Kun vanhemmat tulivat töistä lapset olivat kotona, siellä oli siistiä, pyykit pesty ja ruoka pöydässä. 

Suosittelen myös teille kodinhoitajan palkkaamista

Vierailija
590/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa luovuttaa

Vierailija
591/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiapu tosiaan. 

Mulla käy siivooja, äitini tekee arkisin ruuat ja tuo meille kotiin, kaikki kodin huolto on ulkoistettu. 

En siivoa, en käy kaupassa, en kokkaa juurikaan. 

Ja mielelläni tekisin noita tavallisia asioita, mutta vaativa työ vie kaiken jaksamisen. :( En edes harrasta mitään. 

Vierailija
592/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein lapset opiskeluaikana ja aloin panostaa uraan vasta 30v. En ole katunut, nyt olen 43v ja tätä työrumbaa edessä pahimmillaan 25v. 

Olen joka päivä kiitollinen etten uskonut sitä pakotusskeidaa, että lapset äkkiä päikkyyn ja mars töihin. Olin kotona, opiskelin ja tein osa-aikatöitä 8v. :) Oli ihaninta aikaa! 

Nyt vuositulot 100k+ ja ei kyllä ole mitenkään ihanaa elämää tämä urakura.

Vierailija
593/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset itse keittävät soppansa, eivät kestä sitä ja tulevat itkemään tänne😂🤷🏿. 

Vierailija
594/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit? Mulle kaikki heti nyt - ja enemmän kuin naapureilla?

Vierailija
595/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja, kotiapulainen tai ainakin siivooja auttavat eteenpäin. Tulee halvemmaksi kuin osa-aikatyö.

Vierailija
596/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osallistu mihinkään lapsiin liittyvään, koska "kuittaa" ja kompensoi kaiken hyvällä palkallaan ja mukulat muutenkin vaimoäitinaisen 1000% yksinprojekti?

Vierailija
597/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota apulainen. Pimeästi, jos nuuka olet. 

Vierailija
598/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea elämään. Pakko pröystäillä. 

Vierailija
599/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa, kuten muutkin.

Vierailija
600/635 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin tekee tuon saman ja siihen vielä 2 omaa harrastusta päälle ja lasten harrastuksien ja luokkaretkirahastojen kerääminen ja muu vapaaehtoistyö. 

Sä olet vain patalaiska. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän