Psykoterapiassa käyminen ja adoptio
Haaveilemme siis adoptioneuvontaan ilmoittautumisesta, mutta olen aloittamassa myös psykoterapian. Sain lausunnon merkittävän ahdistuksen ja lievän masennuksen takia. Minulla on passiivista kuolemasta haaveilua. Taustalla mm. traumaattinen lapsuus, koulukiusaaminen & syömishäiriö. Lapsettomuus on pahentanut oireilua.
Jos joku osaa vastata kysymykseeni, olen otettu. Eli voiko psykoterapia olla este adoptioneuvonnalle tai myöhemmin adoptiolle? Kiitos
Kommentit (9)
Psykoterapia ei. Siihen johtanut oireilu/diagnoosit kyllä.
Mahtaakohan terapia (diagnoosi) vaikuttaa mahdollisuuteen saada hedelmöityshoitoja itseellisenä?
Tarviiko adoptiota jos tekee oman lapsen jättää ehkäisyn pois tai keino hedelmöitys. Ikävää jos et voi saada omia lapsia että pitää käyttää sijais synnyttäjää. Mikä on syynä hedelmättömyyteesi.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan terapia (diagnoosi) vaikuttaa mahdollisuuteen saada hedelmöityshoitoja itseellisenä?
Itselliset äidit joutuvat joka tapauksessa käymään psykologin juttusilla ennen hedelmöityshoitoja, joten luulisi sillä käynnillä saavan puollon hoidoille, jos kaikki on kunnossa.
Mt-ongelmat on valitettavasti este adoptiolle.
Onko adoptoinut, vaikka on kärsinyt masennuksesta ja käyttänyt lääkkeitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmat on valitettavasti este adoptiolle.
VALITETTAVASTI?? Miten niin valitettavasti? Adoptio on niin rankka prosessi, että on täysin loogista sellainen seulonta, jossa mielenterveysongelmista kärsivät jäävät pois!
En usko, että haittaa. Päinvastoin!