Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juokseminen lastenvaunujen kanssa

14.01.2007 |

Onko kukaan kokeillut tai peräti harrastaa enemmä lenkkeilyä lastenvaunujen kanssa?

Millaisia vaunuja suosittelisitte, mitä olisi hyvä pitää mielessä?

Miten juoksemisen rasittavuus verrattuna sooloon?

Miten lapsi? (meidän nuorempi on 10 kk ja vanhempi kohta 3 v.)

Kipeytyykö hartiat?

Missä juoksette (onko asfaltti ainoa vaihtoehto?

Ajattelin yrittää päästä maaliskuun loppuun tuollaisiin 20 km/ viikko.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffasin vähän ja löysin Sepon palstalta (joka on ilmeisesti jonkinlainen juoksijoiden pyhiinvaelluspaikka, jossa käydäänripittäytymässä :) keskustelun samasta aiheesta ja se oli kans ihan hyvä.

Vierailija
2/6 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kävi kesäisin lenkillä meidän pojan kanssa kun hän oli pieni. Kävivät juoksemassa asvaltilla ja kovalla hiekalla. Vaunuina Teutonia Y2K (käsijarrulliset). Poika oli selkä menosuuntaan ja sidottuna 5-pistevöillä kiinni rattaisiin. Usein nukkui makeasti koko lenkin.

Mun ystävällä on ihan juoksemiseen tarkoitetut rattaat (käsijarrulliset avorattaan näköiset, en tiedä merkkiä) hän on entinen urheilija ja on ihan tosissaan treenannut silloin kun hänen lapsensa olivat pienempiä.

Kyllä sen juoksun pitäs onnistua ainakin yhden lapsen kanssa ihan jos hyvät rattaat löydät/hankit! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin loppukesästä halvat juoksurattaat. On hieman rankempaa kuin ilman rattaita, mutta tasamaalla ero ei ole kovin suuri. Itse asiassa pisimmät lenkit olen juossut nimenomaan rattaiden kanssa, nopeammat lenkit taas juoksen mieluummin yksin. Kovin mäkisiä paikkoja olen vähän vältellyt, mutta hiekkateillä rattaat kulkevat ihan hyvin. En ole huomannut hartioiden tai muidenkaan paikkojen kipeytyvän. Lapsi (nyt 1v4kk) nukahtaa varsin helposti. Isompikin muksu halusi joskus miehen mukaan lenkille, mutta neljävuotias alkaa olla turhan pitkä rattaisiin ja painoakin on tietysti eri tavalla, eli sen kokoista ei viitsi pelkän huvin vuoksi enää kuskata.

Meidän rattaat on Suomen polkupyörätukusta. Maksoivat tarjouksessa noin satasen. 16 tuuman renkaat, hidastava käsijarru, erillinen seisontajarru, rannehihna, pieni tavarakori + tasku selkänojassa. Kasijarrun ansiosta alamäissä saa juosta omaa vauhtia eli vaunut eivät vie, mutta varmaan ilmankin pärjäisi. Rannehihna on onneksi saanut olla vain varalla, mutta liukkailla keleillä olen kyllä muutenkin välillä lähtenyt juoksurattailla liikkeille, koska tuntuvat turvallisemmilta kun liukastelee isoa mäkeä alas. Tärkein ominaisuus verrattuna tavallisiin rattaisiin onkin mielestäni se, että nämä rullaavat erittäin kevyesti ja tyontäminen onnistuu helposti yhdelläkin kädellä. Selkänojasäätöä rattaissa ei ole, eli ihan pienelle vauvalle eivät sovi, suositus alkaen 6kk. Istuma-asento on kuitenkin varsin rento, eli isompi pystyy hyvin nukkumaan. Kestävyydestä on paha viela sanoa, mutta tahan asti olen siis ollut tyytyvainen. Uskon kylla, jos joku sanoo Babyjoggerien yms. merkkirattaiden olevan viela parempia, mutta meidan kaytossa nama ovat olleet hyva valinta.

Vierailija
4/6 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sano babyjoggereiden olevan paremmat, mutta loistavat kuitenkin :) Itsellä on babyjoggerin city ja performance ja suosittelen ehdottomasti kyseisiä rattaita. Suomessa ei taida muut myydä, kuin http://www.minimaraton.fi ! Suosittelen tuota nettikauppaa aivan täydestä sydämestäni. Palvelu asiantuntevaa ja todella loistavaa. Nopea toimitus ja kaikki pelasi 10+ arvoisesti :) Itse yritin esikoisen kanssa juosta juuri Teutonian " joggereilla" , mutta on se aivan eriasia käydä lenkillä " oikeilla" juoksurattailla :)

Vierailija
5/6 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä tuolla minimaratonin sivuilla. Performance 16 tuplat nyt alessa -40% hintaa jää 401¿! Itsellä myös tuplarattaina nuo joggerit...kylläkin noilla 20" pyörillä!

Vierailija
6/6 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousitetut yhdistelmärattaat, joissa etupyörät kääntyvät. Ei ole parempaa/vakaampaa kärryä lapselle. Vauva tai lapsi ei ole mikään syy luopua 1,5 - 2 tunnin juoksulenkeistä. 🙂Se energia mitä tuollainen lenkki antaa, kun kunto on korkealla! Meidän lapsi on nukkunut puolimaratoninkin verran vaunuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän