Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyrkiikö hallitus estämään työpaikan vaihtamisen?

Vierailija
23.02.2024 |

Siltä nimittäin haiskahtaa. Normaalisti työhaastattelu- ja soveltuvuusarviointipäivinä on ollut tapana ilmoittautua työpaikalla sairaaksi.

Nyt siitä päivästä halutaan tehdä palkaton.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman myöhäistä. Vaihdoin työpaikkaa jo yli 12 vuotta sitten.

Vierailija
22/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöiden työpaikanvaihtoa on ennenkin yritetty estää. Paikkakunnilla on jopa sovittu, ettei toisen työntekijöitä saa rekrytoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut palkatonta vapaata edes sukulaisen hautajaisiin. Piti käyttää lomapäivä siihen.

No, tuo tulee yleensä ihan alan tes:stä. Meidän tessissä hautajaisia varten saa muistaakseni palkallisen vapaan vain oman lapsen ja vanhemman hautajaisiin. Isäpuoleni (joka oli minulle enemmän isä kuin oikea isäni) hautajaisiin käytin lomapåivän. Enpä huomannut alkaa syytellä työnantajaa tästä! Ihan on ay ja työnantaja yhdessä sopineet nämä säännöt, ei minun esihenkilöni. 

Vierailija
24/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöiden työpaikanvaihtoa on ennenkin yritetty estää. Paikkakunnilla on jopa sovittu, ettei toisen työntekijöitä saa rekrytoida.

Mitäs hyötyä siitä on työnantajalle? Työntekijä masentuu ja työntekeminen käy hitaaksi, virheitä tulee paljon ja saikuttamisia. Työntekijät alkavat kiusaamaan ja riitelemään toistensa kanssa, työnantajan kanssa, mahdollisten asiakkaiden kanssa. Laatu kärsii. Tulee valituksia. Työkohteita menee. Tulee lisää työttömyyttä. Työt kasautuu yhdelle. Firma menee nurin. Pahimmassa tapauksessa työntekijä tekee itsemurhan. Sitten ei ole työnantajalla työntekijää tai ei ole koko firmaa ollenkaan.

Aina on sanottu, että työntekijä on aina korvattavissa uudella. Eikö näin olekaan?

Vierailija
25/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut palkatonta vapaata edes sukulaisen hautajaisiin. Piti käyttää lomapäivä siihen.

No, tuo tulee yleensä ihan alan tes:stä. Meidän tessissä hautajaisia varten saa muistaakseni palkallisen vapaan vain oman lapsen ja vanhemman hautajaisiin. Isäpuoleni (joka oli minulle enemmän isä kuin oikea isäni) hautajaisiin käytin lomapåivän. Enpä huomannut alkaa syytellä työnantajaa tästä! Ihan on ay ja työnantaja yhdessä sopineet nämä säännöt, ei minun esihenkilöni. 

Oma työsopimukseni oli määräaikainen. Tarkoittaako tämä sitä, että lopun elämää en saa missään muualla olla töissä vaan on vaan maattava kotona ja syleskeltävä kattoon?

Vierailija
26/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei,en kysynyt hallitukselta,saanko vaihtaa työpaikkaa!!

Vierailija
27/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut pakko ilmoittautua sairaaksi. Eihän kukaan voi sanoa menevänsä soveltuvuusarviointiin.

Olin etäpäivänä psykologin haastattelussa ja soveltuvuuskokeessa. Sain paikan.

Vierailija
28/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ap on selkeä trolli. Olen nyt 60 enkä eläessäni ole pitänyt saikkua muusta syystä kuin sairauden takia. Nuo rekrykuviot, jos oikein muistan, on hoituneet muulla tavoin- headhunter suostuu tapaamaan aamulla tai illalla, rekryjuttuja varten voi pyytää ja usein myös saa hiukan vapaata, soveltuvuusarviota varten on joutunut pyytämään koko päivän. Kun sanoo että "mulla olis välttämätöntä menoa" niin ne miettii mitä miettii mutta ei kysele. 

Kerran, yhden ainoan kerran, pomo näki mut juttelemassa kilpailijan kanssa ja kysyi seuraavana päivänä haluanko lisää palkkaa, firman rahatilanne on nyt todella tiukka. Kerroin etten tartte just nyt, ehkä sitten kun ajat on paremmat. Mutta totta puhuen, en ollut hakemassa mitään paikkaa, tunsin tämän kaverin kouluajaoilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme