Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etä isä rikkoo tapaamisoikeutta

Vierailija
23.02.2024 |

Lapsen isä ja isovanhemmat hakee lapsen kotoa kun en ole kotona ja ei tästä ilmoita mitään minulle eikä kunnioita. Mitä asialle voisi tehdä jos tilanne jatkuu? Lapsi 9vuotias.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sovi lapsestanne keskenänne, vaan käytte oikeudessa riitelemässä asioista? Veronmaksajien kustannuksella.

Miksei äiti ole iloinen, että lapsella on hyvät välit isäänsä ja isovanhempiinsa? Onko se jotenkin äidiltä pois?

Olen noissa lapsikerhoissa nähnyt monta, monta uhriutujaa, että heillä on niin raskasta yksinhuoltajana jne. ja pitää taistella kaikesta oikeudessa sen toisen vanhemman kanssa. Miksi pitäisi? Sopisivat asiat keskenään, niin kylläpä olisi helppoa. Mutta eipä se onnistu se toisen kiusaaminen siinä tilanteessa. Oikeudenkäynneillä onnistuu ja kaikenmoisista minuuttitapaamisista kiinni pitämällä.

Nimimerkillä se kauhea yh-äiti jonka lapsilla on isäkin, missä lapsilla on toinen koti.

Vierailija
22/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on isällään niin isä istuttaa lapsen ruuduille ja tvn ääreen koko viikonlopuksi ja minä parsin alkuviikon tätä tuhoa kun lapsi itkee ja on väsynyt ja koulussa menee huonosti aina isävklopun jälkeen joten näen että mitä vähemmän tapaamisia niin sen parempi lapsen kehitykselle..

Viimeksi lapsi sanoi isovanhemmille ettei lähde kyytiin mutta ilmeisesti jotenkin pakottivat. Koko homma tuntuu pelkältä kiusan teolta kun lapsen isäkin on sanonut ettei edes lasta halunnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole lapsen etu? Ei ole yksin ja saa yhteistä aikaa isän ja isän puolen isovanhempien kanssa. 

Lapsi tuskin on hämillään, jos sinä asian hänelle selität ja et reagoi asiaan negatiivisesti. Veikkaan, että hämmennys on tällä hetkellä enemmän sitä, että tietää sinun suhtautuvan asiaan negatiivisesti.

Siinä olen samaa mieltä, että asiasta pitäisi ilmoittaa. Voisitko sopia, että voivat hakea lapsen vaikka joka päivä, kunhan laittavat sinulle viestin? Vai onko niin, ettet halua tapaamisia sopimuksen ulkopuolella?

Kannattaa muistaa, että sopimus on se minimi, ei ole kiellettyä tavata enemmänkin. 

Tuohan on lapselle iso rikkaus, että saa viettää aikaa isän ja isovanhempien kanssa silloin, kun muuten joutuisi olemaan yksin.

Ehkä sinun kannattaisi nyt ajatella tässä lapsen etua - lapsi peilaa sinun tunteitasi eli jos tapaamiset ovat sinulle ok niin ne ovat sitä lapsellekin.

Vierailija
24/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on hämmentynyt näistä muutoksista.. erityislapselle on tärkeetä rutiinit ja arjessa asioiden samankaavaisuus. Itsekkin peloissaan olen kun huomaan family linkistä että lapsi aivan muualla enkä ole saanut mitään tietoa

Ap

Lapsesi ei osaa käyttää puhelintaan? Ihan peruskasvatukseen kuuluu se, että lapsi osaa viestiä missä on ja kenen kanssa. 

Menee ohi aiheen, mutta silti. Jos se lapsi kulkee esim yksin koulun jälkeen kotiin ja näin on sovittu sen vanhemman kanssa lapsen tosiaan pitää osata kysyä vanhemmalta saanko mennä esim kaverilla. Niin ja tässä tapauksessa, lähdin nyt iskän kanssa. 

Vierailija
25/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi on isällään niin isä istuttaa lapsen ruuduille ja tvn ääreen koko viikonlopuksi ja minä parsin alkuviikon tätä tuhoa kun lapsi itkee ja on väsynyt ja koulussa menee huonosti aina isävklopun jälkeen joten näen että mitä vähemmän tapaamisia niin sen parempi lapsen kehitykselle..

Viimeksi lapsi sanoi isovanhemmille ettei lähde kyytiin mutta ilmeisesti jotenkin pakottivat. Koko homma tuntuu pelkältä kiusan teolta kun lapsen isäkin on sanonut ettei edes lasta halunnut

Tee se lastensuojeluilmoitus. Lapsella on nyt kaksi vanhempaa joka polkee niitä lapsen oikeuksia, toinen oikeuttaa ja toinen alistuu. 

Vierailija
26/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenna ulko-oveesi turvaketju. Sano lapselle, että ketään ei saa päästää sisälle, kun et ole paikalla.

Ainoastaan kutsutut henkilöt voi päästää sisälle. Eli sovitusti. Itse sanoin lapsille, että älkää avatko ovea, jos ketään ei ole pyydetty tulemaan. Varsinkaan silloin ei tarvitse avata ovea, kun olen poissa.

Kerran töistä tullessani ovellani seisoi joku mies sadan euron raha kädessään. Kysyin, että mitä täältä haet? Hän vastasi, että haluaa vaihtaa rahan pienemmäksi. Sanoin, ettei meillä ole koskaan käteistä ja tää ei ole rahanvaihtopiste.

Lapset eivät avanneet ovea sille, joten oppi oli mennyt perille.

Ja opeta ns ilmoitusvelvollisuus. Esim jos hänen ei me koulusta suoraan kotiin hänen tulee siitä ilmoittaa äidilleen. 

Vierailija
27/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö oma isä saa tosiaan tavata lastaan kun johonkin kämäiseen paperiin kirjattuna aikana? Varsinkaan jos et itse ole juuri tuolloin läsnä. Tuon ikäinen lapsi osaa jo itse sopia ylimääräiset tapaamiset. Taidat olla joku kontrollifriikki nillittäjä. Käsittämätön ajatusmaailma.

Vierailija
28/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö oma isä saa tosiaan tavata lastaan kun johonkin kämäiseen paperiin kirjattuna aikana? Varsinkaan jos et itse ole juuri tuolloin läsnä. Tuon ikäinen lapsi osaa jo itse sopia ylimääräiset tapaamiset. Taidat olla joku kontrollifriikki nillittäjä. Käsittämätön ajatusmaailma.

Mä en pääse yli tuosta ettei lapsi ilmoita äidilleen missä menee. Voiko sellaisen lapsen jättää yksin kotiin? 

Vierailija
29/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan joo aamulla kouluun menoa odottelee yksin ja iltapäivällä myös yksin eikä valita. Pakkohan se aikusilla käydä töissä...

Mutta tosiaan saattavat myös koulun pihalta "kaapata" lapsen kyytiin. Voimaton olo ja semmonen ettei mua kunnioiteta

Eihän ole mikään pakko jos kerran esim isovanhempi hakee häntä koulusta. 

Vierailija
30/30 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isällä ei ole huoltajuutta niin on rikos, saattaa olla myös vaikka olisi yhteishuolto mutta lapsi asuu sun luona. Ei hyväksyttävää tuossa on se että hakee lapsen ilman että sä tiedät asiasta. Ensin voisi keskustella isän kanssa ettei ole hyväksyttävää ja tarvittaessa esim muokata tapaamissopimusta niin että isällä päivätapaamisia joinain päivinä tm. Ellei tilanne muutu niin lastenvalvojaan yhteys että isä ei noudata sopimuksia ja seuraavan kerran kun hakee lapsen luvatta niin soitto sosiaalipäivystykseen ja tarvittaessa poliisille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi