Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervaskannoille pakollinen tiedotustilaisuus ennakkoperinnön antamisesta

Vierailija
23.02.2024 |

Eli ihmisen täyttäessä 80 v, suomalaisen keski-ikä, hän on tavallaan yliajalla. Yhteiskunnan tulisi tällöin lähettää kirje pakollisesta osallistumisesta tiedotustilaisuuteen, jonka aihe on enakkoperinnön antaminen. Osallistumatta jättäminen aiheuttaisi automaattisen 10 %:n ennakkoperinnön, seuraavalla kerralla seuraus olisi jo 30 % jne. Yhteiskunta herättelisi tällä tavoin tervaskannot todellisuuteen. Raha tuottaa paremmin kierrossa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle pitäisi lähettää tiedote kerjäläisten hirttäjäisistä

Vierailija
22/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättäköön lahjoituksistaan itse, mutta noin kuuskymppisille olisi kyllä hyvä tiedottaa perintösuunnittelusta ja siitä että saavat lahjoittaa tietyn summan tietyin väliajoin verottomasti. Kun sitten jossain vaiheessa eivät enää usein ymmärrä, vaikka ikää on jo rutkasti ja mihinkään eivät käytä rahaa, hilloavat vaan tilillä. Jos vielä ymmärrys pelaisi, auttaisivat mielellään jälkikasvua, mutta kun ei pelaa. 

Moni nyt noin kuuskymppinen on ottanut asioista selvää ihan itse ja toteuttanutkin omaa perintösuunnitteluaan jo aikaisemmin. Muillakin kuuskymppisillä, joilla on mitä lahjoittaa, on itse halutessaan mahdollisuus ottaa asioista selvää. Ei kukko käskien laula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppiset osaa ajatella ja lukea, jopa paremmin kuin moni nuorempi. Ovat työelämässä edelleen. Tämä tarkoittaa, etteivät tarvitse mitään tiedotustilaisuuksia yhtään mistään. 

Vierailija
24/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavia sellaiset perinnön kärkkyjät.

Vierailija
25/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoperinnän antaminen nimenomaan tulisi kieltää lailla.  Ihan vain vanhuksen mahdollisen tulevan hoivan tarpeen rahoittamisen turvaamiseksi.

Tuo  ennakkoperintä olisi joku välistäveto ja yhteiskunta joutuisi maksamaan hoivan.

Vierailija
26/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon, että omat vanhempani tajuavat käyttää omat rahansa hyvään elämään ja sen olen heille sanonutkin. Mitään ei tarvitse jättää.

Vierailija
27/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä trollialoitus, vaikka tyhmyys, laiskuus, ja niihin liittyvä varattomuus saavat tynnyrin alempien kerrosten ahneus melko yleistä onkin.  

Vierailija
28/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen juuri asuntoni myymistä ja muutan penskoistani vähintään 600 km päähän. Jatkuvasti pitäsi olla lapsenvahtina ja kuljettelemassa niiden penikoita sinne ja tänne. Tämä mummu vuokraa asunnon jostain kivasta kauoungista ja hassaan muutaman satatuhatta mukavaan elämään. Siinä jää apn kaltaiset saastat nuolemaan paskaisia näppejään. 

Vierailija
29/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi olisi, että valtio pakko-ottaisi yli 40000 €/vuosi menevät tulot, ne kun pääosin ovat nk. loisimistuloa.

Vierailija
30/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oon jo ongelmissa, kun rikkaat vanhempani tekivät keskinäisen hallintaoikeustestamentin ja nyt asuntovelkaisena yh:na pitäisi tänä vuonna maksaa 30 000 euroa veroa perimästäni omaisuudesta, jota elossa oleva vanhempani hallitsee. Miten tämmöinen voi ola edes laillista? 

Vierailija
31/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentissani lukee, olen  tuhlannut Omaisuuteni vapaasta tahdostani ja täydellä järjellä, viimeistä senttiä  myöten, isä.

Vierailija
32/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelen juuri asuntoni myymistä ja muutan penskoistani vähintään 600 km päähän. Jatkuvasti pitäsi olla lapsenvahtina ja kuljettelemassa niiden penikoita sinne ja tänne. Tämä mummu vuokraa asunnon jostain kivasta kauoungista ja hassaan muutaman satatuhatta mukavaan elämään. Siinä jää apn kaltaiset saastat nuolemaan paskaisia näppejään. 

Kuvittelet tietty että mukava elämä tarvitsee jonkun komean amerikkalaisen kenraalin joka rakastunut tulisesti pelkän facebuukkikuvasi perusteella.  Siinä menee aika vaivattomasti muutama satatuhatta. 

Vierailija
33/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oon jo ongelmissa, kun rikkaat vanhempani tekivät keskinäisen hallintaoikeustestamentin ja nyt asuntovelkaisena yh:na pitäisi tänä vuonna maksaa 30 000 euroa veroa perimästäni omaisuudesta, jota elossa oleva vanhempani hallitsee. Miten tämmöinen voi ola edes laillista? 

Jos olet ainoa rintaperillinen, vanhempiesi olisi kannattanut tehdä testamentti, mikä olisi jakanut perinnön kahteen osaan - eloon jäänyt olisi perinyt 90 000, mistä hän olisi voinut tehdä puolisovähennyksen ja sinä olisit perinyt vain 145 000 ja veroa olisi mennyt 14 500. Tai sinä olisit perinyt vain lakiosan nyt. Näitä pitäisi laskea kunnolla

Vierailija
34/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä tiedottaa heille, että ylimääräinen raha kannattaa laittaa kiertoon jo vanhuksen elinaikana, niin ei jää turhaa murhetta nuoremmille. Heillä on niin raskasta muutenkin nykyään. 

Vierailija
35/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hiukan eri asia kuin ketjun aiheena oleva ennakkoperintö. Mutta perintöverolaissa olisi tässä kohden muutettavaa. Perillisen saamaa nimellistä omistusoikeutta ei tulisi pitää perintöverotuksessakaan minkään arvoisena niin kauan kuin puolison elinikäinen hallintaoikeus tekee nimellisen omistusoikeuden käytännössäkin täysin arvottomaksi: "omistaja" ei voi myydä "omistamaansa" asuntoa ilman lesken suostumusta edes sellaisella ehdolla, että hallintaoikeus pysyy voimassa. Kun "omistusoikeus" on lesken eläessä täysin vailla reaalista sisältöä, sen olisi katsottava siirtyvänkin saajalleen vasta lesken kuoltua.

Vierailija
36/36 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arkkurahat ja asunto. Siinähän kyttäävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan