Eläisitkö liitossa tällaisen miehen kanssa?
40-vuotias.
Käy töissä, mutta vapaa-ajallaan joko katsoo urheilua tai pelaa konsolilla.
Ei harrastuksia, ei ystävien tapaamista, ei liikuntaa. Joskus ottaa kännit ja on silloin sosiaalinen.
Jaksaisitko katsella?
Kommentit (80)
Mitä iloa tuollaisesta miehestä olisi minulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
56 kommenttia ja vain yksi mainitsi jotain kotitöihin viittaavaa. Aloituksen mies ei tehne niitäkään?
Minä pidän oletusarvona, että aikuinen tekee kotitöitä. Tosin jos on yhtä flegmaattisen oloinen tapaus kuin ap, niin hyvinkin voi heittäytyä tekemättömäksi, jos pääsee parisuhteeseen.
No mitä luulet miksi se naisen ylipäätään haluaisi? Ei ainakaan yhteisen ajan viettoon, keskustelukaveriksi tai matkaseuraksi. Kodinkonetta tuollaiset mieslapset vaan halajaa, ja sen aikaa seksirobottia kun vehkeet vielä jotenkuten toimii (ei onneksi pitkään noilla elintavoilla).
Vierailija kirjoitti:
Minä en kysy asiaa itseni puolesta. Tässä ei ole kyse minun parisuhteestani.
Ap
Eli pähkäilit tämän aloituksen keskustelusta ja nyt haluat alistaa kyseistä henkilöä niinkö?
40-vuotias. - Ikä ok, itse olen samaa ikäluokkaa.
Käy töissä, mutta vapaa-ajallaan joko katsoo urheilua tai pelaa konsolilla. - Töissä käynti on tärkeää, urheilua ja kosnsolipelejä voisi puolestani katsella/pelailla joskus, kunhan koko elämä ei pyöri niiden ympärillä.
Ei harrastuksia, ei ystävien tapaamista, ei liikuntaa. Joskus ottaa kännit ja on silloin sosiaalinen.
- Tässä sitten meneekin jo paljon vikaan. Elämä ihmisen kanssa, joka ei ole kiinnostunut mistään vie elämänilon pois itsestäkin ja elämä tällaisen miehen kanssa kuulostaa tylsältä ja synkältä. Myös terveydestä huolehtiminen on itselleni erittäin tärkeää, joten en voisi olla miehen kanssa joka ei harrasta ollenkaan liikuntaa, koska arvomaailmamme ovat liian erilaiset. Se, että pystyy olemaan sosiaalinen ainoastaan alkoholin avulla, kuulostaa myös huolestuttavalta.
Elän tuollaisen miehen kanssa. Erittäin introvertti ihminen. Kuten joku tuossa kommentoi, itsellekin on tärkeää se että hän pitää meidän rakkauselämästä erittäin hyvää huolta. Arki on tasaista, turvallista ja ennustettavaa. En vaihtaisi pois mistään hinnasta.
Eli mies joka ei halua tehdä puolison kanssa yhtään mitään? Korkeintaan noita omia harrastuksiaan? Miksi tällainen mies sitten edes haluaisin parisuhteen? Seksiä saa varmasti helpommallakin ja kodinhoitopalvelut voi ostaa yritykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei yhtään huomioisi minua, niin en.
Miten sinua pitäisi huomioida?
Vierailija kirjoitti:
Elän tuollaisen miehen kanssa. Erittäin introvertti ihminen. Kuten joku tuossa kommentoi, itsellekin on tärkeää se että hän pitää meidän rakkauselämästä erittäin hyvää huolta. Arki on tasaista, turvallista ja ennustettavaa. En vaihtaisi pois mistään hinnasta.
Mitä te oikein teette yhdessä, jos miestä ei kiinnosta mikään muu kuin penkkiurheilu ja konsolipelit?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta niin mitä keski-ikäisen ukkelin pitäisi teidän mielestä tehdä jotka kritisoitte tuollaista elämäntapaa?
Lukea kirjoja. Käydä kanssani ravintoloissa, teatterissa, taidenäyttelyissä, lenkillä ja kävelyllä. Pitää olla kiinnostunut politiikasta, filosofiasta sekä yhteiskunnasta ja pitää osata keskustella niistä. Pitää olla tavoitteita elämässä ja jaksamista pyrkiä niihin.
Kotona passiivinen, kerää voimia töitä ja siellä seurustelua varten.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta niin mitä keski-ikäisen ukkelin pitäisi teidän mielestä tehdä jotka kritisoitte tuollaista elämäntapaa?
Asioita, joita teemme keski-ikäisenä pariskuntana
- Liikumme luonnossa ja käymme patikoimassa
- Matkustelemme paljon. Esim viime vuonna kävimme Costa Ricassa, Irlannissa, Skotlannissa, Norjassa, Italiassa ja Kreikassa.
- Käymme ravintoloissa. Tykkäämme kokeilla erilaisia etnisiä ravintoloita ja kumpikin meistä kokkaa myös kotona.
- Käydään viini- ja coktailbaareissa.
- Tavataan yhteisiä ystäviä. Järjestetään erilaisia illanviettoja, viimeksi juhlittiin kiinalaisen uuden vuoden teemalla.
- Käydään konserteissa, teattereissa, museoissa, muissa tapahtumissa.
- Harrastetaan liikuntaa yhdessä
No ei kiinnostaisi.
Meillä on mieheni kanssa tänään suunnitteilla yhteinen kokkailu- ja leffailta.
Paremmalla säällä käydään paljon retkeilemässä.
Käydään ravintoloissa, teatterissa, vieraillaan sukulaisilla ja kavereilla ja kutsutaan kylään, lomilla matkaillaan jne.
Mökkikaudella mies heiluu mökillä kuin hullu heinämies, sillä on siellä kaikenlaisia projekteja.
Aloituksen mies tarvitsee elämäänsä äidin jota voi panna eli pyyteettömän passaajan joka tyydyttää miehen kaikki materiaaliset tarpeet eikä ikinä pyydä itselleen mitään, kuten hyvä äiti tekee. Mies ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi eikä hyväksy, että aikuisten väliset suhteet ovat vastavuoroisia, vain lapset ja lemmikit saavat kaiken vain olemalla olemassa. Turha tästä naisia on syyttää, edes miehen passannutta äitiä, koska aikuinen mies on itse vastuussa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Eli haluaako joku introvertin puolison? Haluaisitko sinä mielummin aina jossain viilettävän ekstrovertin?
Introvertteys ei tarkoita sitä, etteikö ihminen tee mitään. Itse olen introvertti ja mm. matkustelen paljon ja tykkään ylipäätään kokeilla uusia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Eli haluaako joku introvertin puolison? Haluaisitko sinä mielummin aina jossain viilettävän ekstrovertin?
Jos nämä kaksi ovat vaihtoehdot, niin ehdottomasti kyllä. Ihminen joka pysyy liikkeessä, pysyy virkeänä myös henkisesti. Sohvan pohjalla vajoaa kokoon.
Kerro millaista elämä olisi tuollaisen miehen kanssa? Mitä tekisitte yhdessä pariskuntana? Millaisista asioista mies haluaisi keskustella? Miten mieheltä sujuu kotityöt? Millaiset tulevaisuuden tavoitteet hänellä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukea kirjoja. Käydä kanssani ravintoloissa, teatterissa, taidenäyttelyissä, lenkillä ja kävelyllä. Pitää olla kiinnostunut politiikasta, filosofiasta sekä yhteiskunnasta ja pitää osata keskustella niistä. Pitää olla tavoitteita elämässä ja jaksamista pyrkiä niihin.
olen kuvaillun kaltainen mies ja vastaan näihin huvikseni. Kirjoja olen lukenut joitain elämäni aikana, mutta enemmän luen juttuja netistä. Ihan asiatietoakin siis, ei niinkään viihdejuttuja. Seuraan tiedettä ja kulttuuria jonkin verran. Ravintoloissa käyn hyvin harvoin, ne on yleensä pettymyksiä ja valtavan kalliita. Saadakseen jotain erikoista ruokaa, pitäisi siitä maksaa järkyttäviä summia. Teatteri on ihan ok mutta niitäkin käyntejä on elämässä alle 10 ja ei niissä usein jaksa käydä. Taidenäyttelyissä samoin kerran kaksi vuoteen voi käydä, mutta ei niistä ole arjen täyttäjäksi. Olen kiinnostunut filosofiaata ja pohdiskelusta, mutta en politiikasta, koska se on valtava silmänlume. Ihmiset jotka uskovat politiikkaan, eivät tunne filosofiaa kovinkaan hyvin. Yhteiskunta ja sen tila varsinkin nykysuomessa aiheuttaa lähinnä ahdistusta ja masennusta, joten jätän siitä kiinnostunisen myös vähemmälle. Tavoitteita on ollut ja tässä nelikymppisenä ne on jo pitkälle tehty. On talot, lapset, ollaa naimisissa, koulutus (noh, amis haha!), vakituinen työ ja sitä rataa. Minä nautin olemisesta enkä enää suorita mitään. Minusta on paljon parempi käyttää aikansa sellaiseen jota itse haluaa tehdä, ja josta nauttii. Tottakai pitää ottaa myös kumppani huomioon, mutta jokainen vastaa omasta viihteestään ja onnestaan loppukädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioita, joita teemme keski-ikäisenä pariskuntana
- Liikumme luonnossa ja käymme patikoimassa
- Matkustelemme paljon. Esim viime vuonna kävimme Costa Ricassa, Irlannissa, Skotlannissa, Norjassa, Italiassa ja Kreikassa.
- Käymme ravintoloissa. Tykkäämme kokeilla erilaisia etnisiä ravintoloita ja kumpikin meistä kokkaa myös kotona.
- Käydään viini- ja coktailbaareissa.
- Tavataan yhteisiä ystäviä. Järjestetään erilaisia illanviettoja, viimeksi juhlittiin kiinalaisen uuden vuoden teemalla.
- Käydään konserteissa, teattereissa, museoissa, muissa tapahtumissa.
- Harrastetaan liikuntaa yhdessä
Ihmiset on erilaisia. Luonnossa ajoittain on ihan mukavaa. Mikään vaellus ei kiinnosta, mutta joskus voi kesällä vähän telttailla ja sellaista, kunhan on rentoa. Itse en halua ulkomaille matkustaa, eikä se kiinnosta vähääkään. Pidän sitä tosi raskaana ja kalliina. Ja turhana. Olen toki käynyt kreikassa, espanjassa, ruotsissa ja virossa, mutta en saa matkoista yhtään mitään. Ravintoloista voit lukea tuolta ylhäältä enemmän, mut enimmäkseen pettymyksiä. Varsinkin etniset. Tykkään kunnon perusruoasta. Illanviettoja ystäviä ei ole näkynyt. Sen verran tylsä ihminen varmaan, mutta en myöskään jaksa olla muiden sylkykuppina ja tulihenkilönä milloin mihinkin. Ihmisillä on aina ongelmia. Viihdyn yksinäni, vaimoni ja lasteni kanssa oikein hyvin. Kavereiden kanssa sit netissä joskus pelaillaan. Konsertit ei kiinnosta. Olen käynyt kokeilemassa joskus 25v sitten mut kuuntelen musiikin mieluummin selkeänä kotona tai vaikka ulkona kävelyllä. Tai treenatessa. Teatterit ja museot. Joo kerran tai max pari kertaa vuoteen, ei täytä arkea. Liikunta on ihan jees, treenata voi vaikka yhdessä.
Tarkoitatko, haluaisitko olla äidin asemassa tai taloudenhoitajana tuolle mieslapselle? Pestä hänen pyykit, tehdä ruokaa, siivota, maksaa laskut, kantaa ruokaa kaupasta, siivota jne.
Kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kysy asiaa itseni puolesta. Tässä ei ole kyse minun parisuhteestani.
Ap
Ai, käskikö siis kaveri sun kysyä tätä vauva-palstalla? Miksei se itse kysy?
Tuo ei ole narsismia, vaan normaali asia parisuhteessa.