Siis kuinka laiska pitää olla että ostaa jotain peruna-sipuli sekoitusta? Perunan ja sipulin leikkaamisen menee 2min ja 100 kertaa parempaa.
Siis kuinka laiska pitää olla että ostaa jotain peruna-sipuli sekoitusta? Perunan ja sipulin leikkaamisen menee 2min ja 100 kertaa parempaa kuin vetinen ja mauton sekoitus.
Kommentit (103)
Joku menee aikaa yhyhyhyhyhyhy vi ttu
Vierailija kirjoitti:
Mä kun kokkaan 9 hengelle niin perunoita saa kuoria ja pilkkoa aika monta kiloa. Menee vähän enemmän kuin 2 min.
Paa sä nyt se pääs kii
Minulle kelpaa hyvin valmis sekoitus. En ole vaativa ruoan suhteen ja niinpä pidän lopputulosta maukkaana.
Olen samaa ihmetellyt monesti. Teepä vaikka perus kinkkukiusaus valmiista apetit jotakin-jämäsekoituksesta tai tuoreista laaturaaka-aineista. Ero on kuin kesällä ja talvella.
Jotkut, esim. minä, saavat raa'an perunan käsittelystä ihottumaa ja muita allergiaoireita (vaikka olisi hanskat kädessä).
En ole koskaan ostanut peruna-sipuli sekoitusta, peruna-sipulisekoitusta tosin olen silloin tällöin. Jos ruokaa tekee isommalle joukolle kuin vain itselleen, onhan se kätevä tuote ajan säästämiseksi.
Ei ole 100 kertaa parempaa. Kun on pakasteita, ei tarvitse "syödä ennen kuin pilaantuu" vaan voi säätää käytön niin kuin itse haluaa. Peruna/sipuli -sekoitus ei ole juuri sen kalliimpaa kuin perunat ja sipulit ja hävikki on nolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kun kokkaan 9 hengelle niin perunoita saa kuoria ja pilkkoa aika monta kiloa. Menee vähän enemmän kuin 2 min.
Itse olet osasi hyväksynyt joten älä valita.
Meneehän se leikkaaminen äkkiä jos on joku kone joka slaissaa. Ja riippuu perunoiden koosta. Mukavempi käsitellä muutama iso peruna, kun läjä pikkupikku perunoita.
Kysymys tuskin on laiskuudesta, vaan mukavuudenhalusta.
Kyllä niiden pakasteiden käyttäminen on ihan sallittua ja vähentää hävikkiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet osasi hyväksynyt joten älä valita.
Ei hän valittanutkaan, totesi vain, etteivät kaikki sillä muutaman minuutin pilkkomisella pääse.
Vierailija kirjoitti:
Meneehän se leikkaaminen äkkiä jos on joku kone joka slaissaa. Ja riippuu perunoiden koosta. Mukavempi käsitellä muutama iso peruna, kun läjä pikkupikku perunoita.
Mandoliini on halpa ja hyvä keittiöväline - kunhan ei leikkaa sormeensa.
Vierailija kirjoitti:
Öö, tuossa tilanteessa ostetaan niitä jätti isoja perunoita, nii ei tartte montaa kuoria. Ikä ja terveys menee kuoria jotain pikkupikku perunoita.
En ole laiska, olen uupunut ja sairas. Joskus ei jaksaisi tehdä siitä sekoituksestakaan ruokaa.
2 minuuttia kun kuorit perunat ja sipulin ja pilkot ne?
Aina kyse ei ole laiskuudesta vaan ajankäytöstä ja siitä että sekoituksia voi pitää jemmassa, säilyvät paremmin kuin perunat ja vievät vähemmän tilaa. Toisilla on myös haasteita kuorimisessa ja pilkkomisessa esim reumapotilailla.
Sipulia on kiva pilkkoa salaattiin, mutta perunoihin en koske.
Aina ei vaan jaksa, siks on helppoja ja valmiita ratkaisuja. Pelkkä perunasuikale on muuten parempaa.