Köyhä , mitä olet tehnyt päästäksesi pois köyhyydestä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen.
Onko semmoinen ala että työllistyy varmasti?
50/50 % todennäköisyys.
Parempi se kuin työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin ja menin töihin. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluvat elää köyhyydessä vuosikymmeniä.
Jos ei saa opiskella enää eikä kykene/oteta töihin, on pakko elää köyhyydessä. Toivottavasti sinulle käy samoin, opit parhaiten ymmärtämään elämää.
Töitä ei tule sadoista hakemuksista huolimatta (tuta-inssi) joten pitää tehdä mitä pystyy.
Huijannut vanhuksia, käyttänyt uusia tuttavuuksia lainaamiseen joita en sitten maksa pois, varastanut sekä ruokakaupoista että tavaraliikkeistä, paras oli se kun tilille tuli jostain käsittämättömästä syystä 6733e siirto ja nostin äkkiä korttinoston rajaa ja kävin ottamassa pois tililtä. Tuntui ihan siltä kuin universumi oikein yrittäisi tuputtaa minulle rahaa. Varmaan jonkun firman tilisiirto heittänyt yhdellä numerolla.
Tuli selvityspyyntöjä ja poliisin soittoja mutta en reagoinut niihin mitenkään. Varmaan menneet perintään mutta samapa se, kun asunto ei ole minun nimissä ja auto on leasinginä eli sitä ei voi ulosmitata.
Ei kannata masentua tai heittäytyä alakuloon jos yhteiskunta yrittää blokata edistymistäsi. Kannattaa kohdella sitä vain pelinä jossa tärkeintä on olla jäämättä kiinni. Ja jos on niin tyhmä että kokee tarvetta kertoa edistyksestään ventovieraille, Tor ja sipuliverkko ovat kansalaisen parhaita ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin ja menin töihin. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluvat elää köyhyydessä vuosikymmeniä.
Jos ei saa opiskella enää eikä kykene/oteta töihin, on pakko elää köyhyydessä. Toivottavasti sinulle käy samoin, opit parhaiten ymmärtämään elämää.
Ei välttämättä. Itse olen mt-ongelmainen ja työtön, enkä kykene opiskelemaan tai tekemään töitä. Saan kuitenkin perheeltä avustusta noin 800-1000e kuussa ja elän todella hyvin sisustetussa isossa asunnossa Helsingissä. Säästössä on viisinumeroinen summa. Kun joskus perintöä tulee niin rahahuoleni loppuvat lopullisesti.
Jos olisin syntynyt eri perheeseen ja mitään tukea en saisi heiltä, niin olisin varmaan jo päättänyt päivänä alkoholilla ja lääkkeillä. Ei ole mitään järkeä elää jos on sekä sairas että köyhä jolla elinpiiri kutistuu siihen että syö halvinta Lidl-ruokaa ja istuu kotona.
Yleensä kovina aikoina keinoja ovat: lopeta tupakointi, lopeta alkoholi, lopeta ulkona syöminen, lopeta valmisruokien ostelu ym turha ostelu, säästä vettä/vesilaskun pieneneminen, alenna sähkönkulutusta, kulje pyörällä/kävellen. Ihan päivittäisissä valinnoissa voi säästää paljon.
Ottanut paljon opintolainaa ja opiskellut paljon. Nyt on työ jolla tienaa kivasti, lainatkin jo maksettu pois.
Vierailija kirjoitti:
Ostan ja myyn tavaroita. Rahat säästöön ja sijoituksiin. Aion jatkaa eläkeikään asti.
Trokari, ihmislaji, jota kaikkein eniten halveksin.
Olen köyhästä kodista, opiskelin ammatin lyhyen kaavan mukaan.
Menin töihin 18 vuotiaana ja työura kesti eläkeikään, tosin joskus vieläkin pyydetään töihin ja menen jos kerkeän ja viitsin.
Olen elänyt perheeni kanssa säästäväisesti ja sijoittanut maahan, metsään ja muihin sijoituksiin.
Lapset ovat opiskelleet ja tehneet töitä ahkerasti.
Nyt ei ole huolta huomisesta.
Tiedän että tämä ärsyttää ja saan alapeukkuja, mutta näin on.
Menin töihin. Elän säästeliäästi. En osta turhia tavaroita. Kulutan vain sen verran kun on tarpeellista. Lenkkeilen ja käyn kirjastossa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa opiskella? Kuka sen tulee estämään?
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyin yrittäjäksi.
Sama. Ja teen hirmu pitkiä päiviä 6-7 päivää viikossa. Ja pikkuhiljaa alkaa saamaan tulosta. Hyvin onnellinen tästä. Köyhyys kesti vuosia kun lapset pieniä. Kun teinejä perustin oman yrityksen ja tein toista työtä ja siitä se pikkuhiljaa on lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa, ettei vaihtoehtona ollut tehdä töitä.
No kokeilin mä tuotakin, mutta ei auttanut. Pieni palkka ei pahemmin köyhyyteen auta.
Vierailija kirjoitti:
Tienasin sijoittamalla, kunnes se kiellettiin
Miten köyhä sijoittaa? Paljonko eurolla kuukaudessa tekee voittoa sijoittamalla.
Lopetin vellomasta siinä ajatuksessa että olen köyhä. Opettelin tekemään asioita itse ja keräämään ruokaa luonnosta. Tosi tiukan paikan tullessa olen tehnyt pimeitä töitä keikkaluontoisesti. Henkistä rikkautta on kertynyt valtavasti enkä osaa enää kaivata muuta. Ihmisen perustarpeet ovat ruoka, lämpö ja rakkaus.
Olen lopettanut sanomalehtitilauksen, muita lehtiä en olekaan tilannut vuosikausiin.
Vaihdoin puh.liittymän prepaidiin, tänä vuonna puheluihin mennyt n. 6 €. Puhelin vanha kapula.
Nettiliittymän irtisanoin, kun en enää tarvinnut mokkulaa mökkikäyttöön. Mökkikin siis myyty, terveyssyistä. Taloyhtiössä ilmainen netti.
Liittymien irtisanomisista + sanomalehdestä säästöä 1,5 kuukauden vastikkeet/vuosi.
Tupakointia olen vähentänyt puoleen, säästöä 2,5 kuukauden vastikkeet/vuosi.
Asun siis "ilmaiseksi" 4 kuukautta/vuosi.
Mökin (pieni siirtolapuutarhamökki) myyntihinta = 4 vuoden vastikkeet.
Autosta en luovu, ainakaan vielä.
Pieneläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyin yrittäjäksi.
Itsensä kehittäminen opiskelemalla ja yrittäjyys täälläkin. Lisäksi tarkoitus opetella sijoittamista.
Kouluttautunut ja tehnyt töitä 40v
Rikas en ole vieläkään mutta mukavasti toimeentuleva kyllä (esim okt Suomessa ja ulkomailla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienasin sijoittamalla, kunnes se kiellettiin
Miten köyhä sijoittaa? Paljonko eurolla kuukaudessa tekee voittoa sijoittamalla.
Köyhä voi sijoittaa, on pienelläkin voitolla kaikki kotiinpäin.
Kaikkien pitäis apn mielestä olla rikkaita lääkäreitä tai pyrkiä siihen? Kukas sitten tekis pienipalkkaiset työt? Yhteiskuntaopin kurssille, ap.
Kuvaavaa, ettei vaihtoehtona ollut tehdä töitä.