Miten ilmoittaa puolisolle, että hänen tekemänsä ruoka ei ollut hyvää?
Jos aina kehuu jokaista ruokaa, niin joutuu syömään jatkossa niitä pahojakin. Miten siis ilmoittaa, ettei pitänyt ruuasta ilman siitä aiheutuvaa koliikkikohtausta tai mykkäkoulua?
Kommentit (144)
Tee kuten exäni. Valita joka mutkassa ruuasta. Vääränlaista! Tää ei oo oikeeta ruokaa! Enemmän pöytään monenlaista otettavaa! Tee noin, vaikka ikinä et valmista ruokaa, kata pöytää tai ikinä et käy ruokaostoksia tekemässä.
Mieluista sapuskaa saat valmistaa uudessa kodissasi omin nokkinesi.
(Exsällä näytti olevan yks kuivanut juustonkannikka ainoastaan jääkaapissa kun vein lapset sen luo käymään. Samalla vein jääkaappiin sinne evästä lapsille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tykkää siitä ruuasta, koska on valinnut tehdä sitä. Joten syö. Omalla vuorollasi teet sitä mistä itse tykkäät.
Eikö voisi tehdä sitä, mistä molemmat tykkää? Voisiko sellainen vaihtoehto olla? Ap.
Miksi kysyt sitä täältä palstalta? Eiköhän tuo ole kotona käytävä keskustelu loppujen lopuksi.
Noh? Joko äkkäsit, miten tulee toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kehutaan, kun on kehumisen arvoista ruokaa. Perusruuasta kiitetään kauniisti. Oikeasti pahasta ruuasta sanotaan suoraan, että tämä ei nyt päässyt jatkoon.
Viimeisestä voi tulla paha mieli laittajalle.
Eiväthän kaikki tykkää kaikesta. Kyllä minä esim. tiedän, että jos laitan hernekeittoa, kuopus ei syö, vaikka olisi maailman parasta hernekeittoa. Samoin esikoinen nyrpistelee perunalle ja keskimmäinen puuroille. Se, että eivät niistä tykkää, ei liity mitenkään kokkaustaitoihini, joten en ota heidän reaktioitaan itseeni. Kaikkiruokainen vävy sanoo mestarikokiksi ja mies syö kaiken, mitä eteen kannan ja kehuu aina. Ei se ole niin vakavaa, jos kaikille ei aina maistu.
Sanot, että ruoassa on joku outo sivumaku.
Esim. näin: täytyy kyllä myöntää että minä en niin välitä tästä ruuasta. Minusta tämä ja tämä (saman tyyppisiä ruokia) ovat parempia.
Minusta jos toinen tekee ruuan niin on vain kiittämätön jos siitä pitää erikseen mainita miten oli pahaa. Entä jos kokki itse siitä piti ?
Suoraan vaan ja kiertelemättä, niinhän se suhde toimii. "Tää on pahaa ruokaa", "Olipa huonoa seksiä", "Onpa sun tukka rumasti", "Noi vaatteet ei sovi sulle kyllä yhtään". "Kyllä toi sun alkava kalju on sitten ikävä katsella".
Vierailija kirjoitti:
Suoraan vaan ja kiertelemättä, niinhän se suhde toimii. "Tää on pahaa ruokaa", "Olipa huonoa seksiä", "Onpa sun tukka rumasti", "Noi vaatteet ei sovi sulle kyllä yhtään". "Kyllä toi sun alkava kalju on sitten ikävä katsella".
Joidenkin mielestä parisuhde on terveellä pohjalla kun toimitaan näin.
Me jutellaan ruokapöydässä ruuasta ja ymmärretään. Ettei kaikista ruuasta kaikki tykkää.
Kokeillaan uusia ruokia ja pisteytetään ne niin että ehdottomasti jatkoon 4 pojoa. Ei jatkoon 2.
Sanoo, että maistui tosi terveelliseltä. Vihaan ruuan laittoa ja tiedän olevani siinä huono. Olen kuitenkin niin paljon aikaisemmin kotona että minulle se aina jää ja jos ei jaksa itse tehdä ruokaansa niin syö sitä mitä on tarjolla. Yleensä se ei ole erityisen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin ihan vaan että en pidä jostain mausteesta, jota käyttää tai mikä siinä nyt sitten pahalta maistuukaa. Meillä kyllä vedetään jotain maustekastiketta "pahaan" ruokaan ihan kummankin kokkaamaan. Perheessä 6 jäsentä niin kaikki ei tykkää kaikesta. Se on voi voi.
eikö muka 6ihmistä saa niin ruokittua että kaikki olis tyytyväisiä ? kiusaako teet aina yhdelle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin ihan vaan että en pidä jostain mausteesta, jota käyttää tai mikä siinä nyt sitten pahalta maistuukaa. Meillä kyllä vedetään jotain maustekastiketta "pahaan" ruokaan ihan kummankin kokkaamaan. Perheessä 6 jäsentä niin kaikki ei tykkää kaikesta. Se on voi voi.
eikö muka 6ihmistä saa niin ruokittua että kaikki olis tyytyväisiä ? kiusaako teet aina yhdelle :D
Ei riitä aika eikä paukut tehdä jokaiselle mieluista safkaa päivittäin
"Tekemäsi ruoka ei ollut hyvää."
Noin.
Valitsemalla puolison, jonka kanssa voi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jos toinen tekee ruuan niin on vain kiittämätön jos siitä pitää erikseen mainita miten oli pahaa. Entä jos kokki itse siitä piti ?
Luulisi, että aika moni ihminen haluaisi tietää jos kumppani ei tykkää jostain ruuasta, niin sitten ei tee sitä ainakaan molemmille jatkossa. Mun mies ei tykkää kalasta, niin kyllä mä etukäteen ilmoitan että tänään ajattelin laittaa kalaa, osaa sitten varata itselleen jotain erikseen.
Koska tää myrkky alkaa vaikuttaan?
No kyllä, jos pääsee eroon pahasta ruoasta ja saa tilalle hyvää.