Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmoittaa puolisolle, että hänen tekemänsä ruoka ei ollut hyvää?

Vierailija
22.02.2024 |

Jos aina kehuu jokaista ruokaa, niin joutuu syömään jatkossa niitä pahojakin. Miten siis ilmoittaa, ettei pitänyt ruuasta ilman siitä aiheutuvaa koliikkikohtausta tai mykkäkoulua?

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tykkää siitä ruuasta, koska on valinnut tehdä sitä. Joten syö. Omalla vuorollasi teet sitä mistä itse tykkäät.

Eikö voisi tehdä sitä, mistä molemmat tykkää? Voisiko sellainen vaihtoehto olla? Ap.

Tietenkin välillä on niinkin, mutta välillä on kiva tehdä omiakin lemppareita.

Vai teetkö sä vaan aina puolison lempiruokia?

Vierailija
42/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tykkää siitä ruuasta, koska on valinnut tehdä sitä. Joten syö. Omalla vuorollasi teet sitä mistä itse tykkäät.

Eikö voisi tehdä sitä, mistä molemmat tykkää? Voisiko sellainen vaihtoehto olla? Ap.

Mitä ihmettä sinä oikein täällä sitä kyselet? Kotona luikit sitten seinänvieriä pitkin ja pelkäät mykkäkoulua itsekin pelosta mykkänä.

Mitä täällä sitten saa kysellä? Kerro ihmeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Tottakai pitää puhua ja kertoa mistä tykkää ja mistä ei. Ihan normaalia keskustelua, ei siihen mitään erityistä "ilmoitusta" tarvita.

Itse sanon, että tämä ruoka ei ole kovin hyvää / tämä maistuu oudolle/ tämä resepti ei ole niin hyvä kuin edellinen versio samasta ruoasta / tai ihan vaan, että tämä on pahaa, älä tee tätä enää ikinä.

Kas näin. Ole hyvä.

No kertominen ja ilmoittaminen tarkoittaa tässä kyllä samaa. Ohjeesi noudattamisesta tulee loukkaantumisreaktio ja mykkäkoulu, tiedän kokemuksesta. Siksipä av-joukkoälyltä kyselen. Ap.

Sitten otat puheeksi sen että mykkäkoulu ei ole hyväksi parisuhteessa ja avaat keskustelun, miten tilannetta pitäisi parantaa. Ja lakkaat heti paikalla puhumasta epäkunnioittavasti puolisostasi.

Vierailija
44/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulta, tekemäsi ruoka ei ollut hyvää."

Mutta ihan tosissaan puhuen, minulta taitaa puuttua joku sosiaalinen filtteri koska jos kysytään että oliko hyvää, niin en ala valehtelemaan. Mieluummin kerron totuuden kuin syön vuosikausia pahaa ruokaa kohteliaisuudesta.

Vierailija
45/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä oikein täällä sitä kyselet? Kotona luikit sitten seinänvieriä pitkin ja pelkäät mykkäkoulua itsekin pelosta mykkänä.

Täällä kysely on ilmeisesti se mitä haluat tehdä? Kieltäydyt hoitamasta tilannetta kotona ja keskustelet mieluummin vieraiden kanssa, miksi et saa kotona lempiruokiasi telepaattisesti tilattuna.

Vierailija
46/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan arvostele ruokaa minkä saan valmiina eteeni ilman mitään omaa panosta.

Kehun jos on hyvää, olen hiljaa jos ei ole maku ihan justiinsa.

Aina kiitos päälle jo ihan siitä valmistamiseen menneestä ajasta.

Vierailija
47/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä parisuhde ihan loistava, kun puhutaan koliikkikohtauksista ja mykkäkouluista.

AP, sun ongelma ei ole ruoka vaan se, että teidän parisuhteessa ja yhteensopimisessa on perustavanlaatuista ongelmaa.

Mulle tulee mieleen, että joko on niin, että sun puoliso ei osaa ottaa vastaan asiallistakaan negatiivista palautetta, vaan suuttuu aiheettomasti siitä TAI sä et osaa antaa asiallisesti palautetta, vaan sanot aina ikävästi ja puoliso pahoittaa aiheesta mielensä. Kannattaa varmaan miettiä, että kumpi on kyseessä.

Ok. Aloitetaan siis siitä, että neuvotte konsteja välttää ikävästi sanominen. Sitä aloituksessa kuulutin. Ap.

Vierailija
48/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla kyllä ihan h**vetillisen pahaa ruokaa, että alkaisin ruoan valmistaneelle siitä urputtaa. Siis tyyliin 2dl chilikastiketta tai kourallinen suolaa. Muuten pidän mölyt mahassani ja en kyllä myöskään kuuntele muilta mitään kitinöitä.

Vierailija
49/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan arvostele ruokaa minkä saan valmiina eteeni ilman mitään omaa panosta.

Kehun jos on hyvää, olen hiljaa jos ei ole maku ihan justiinsa.

Aina kiitos päälle jo ihan siitä valmistamiseen menneestä ajasta.

Mä kyllä arvostan, jos saan asiallista palautetta ruoasta. Jos vaikka teen jotain uutta ruokaa ja se ei ole perheen mieleen, niin ihan kiva on kyllä kuulla siitä. Voi sitten testata jotain muuta, joka olisi kaikkien mielestä parempaa. Meillä on yleensä tapana sellainen, että pyritään tekemään kaikille mieleisiä ruokia ja niitä semmosia, joista vain yksi tai kaksi tykkää tehdään harvemmin ja joskus ihan niinkin, että vain se/ne jotka tykkää ruuasta syö sitä, muut syö jotain muuta. Minä ja esikoinen tykätään kaalilaatikosta, mutta muut inhoaa sitä, niin muut syö sitten muuta kun me popsitaan kaalilaatikkoa.

Vierailija
50/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kysely on ilmeisesti se mitä haluat tehdä? Kieltäydyt hoitamasta tilannetta kotona ja keskustelet mieluummin vieraiden kanssa, miksi et saa kotona lempiruokiasi telepaattisesti tilattuna.

Kylläpä sinulla on liuta vääriä päätelmiä. Kyselen ensin, että hoitaisin tilanteen sitten oikein kotona. Lempiruuista ei ole kyse, vaan pahanmakuisten välttämisestä.

Sinun "neuvosi" ovat vain hyökkäyksiä minua kohtaan. Miksi?

Vierailija
51/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti: sa****an h**ra/ impotentti h*mo, etkö edes ruokaa osaa laittaa!

Vierailija
52/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö riitä että toinen on nähnyt vaivan , käynyt kaupassa , kokannut ja siivonnut kookkkauksen jäljet . Pitääkö joka päivä olla lempiruokaa ? Tietysti voit itse suunnitella vaikka kiertävän ruokalistan ja ehdottaa sitä käytettävän. 

Vaan kun meillä tehdään vuoroin tuo. Ap.

Jos ei tällaisista nomaaleista arkiasioista pystytä puhumaan niin kannattaisi unohtaa koko suhde. Epäilen kyllä tätä trolliksi, tänään näitä tämän tason aloituksia on enemmänkin.

Vierailija
53/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme jos ap ei ole mies. Hän ei näe mitään ongelmaa siinä että parisuhteen kommunikaatio on aivan täysin pielessä. Nyt vaan pitäisi saada mieleistä ruokaa pöytään ja joku täällä neuvoisi taikasanat, millä parisuhteen sairas kommunikointityyli katoaa sen ajaksi. Sitten olisi kaikki hienosti.

Vierailija
54/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilmoittaa puolisolleen että hänen tekemänsä ruoka ei ollut hyvää.

No, esimerkiksi tekstarilla tai jos isokin ilmoitus, sähköpostilla. Postitse voi myös lähettää ilmoituksen.

Vierailija
55/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia että onko ruoka pahaa kuin että eikö itse siitä tykkää. Ruoka josta en tykkää voi olla sen ruokalajin mittapuulla oikein hyvää ja hienosti laitettua.

Ei siis kannata haukkua ruokaa pahaksi vaan kertoa vain että itse ei niin välitä juuri tästä ruokalajista.

Vierailija
56/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut KERRAN pahaa ruokaa, uunifetapastaa tms mutta se haisi ja maistui aivan oksennukselle. Ja minä siis itse tein sen. Ja sanoin ääneen, että nyt oli pahaa ruokaa, ei tartte syödä. Laitoin kompostiin, koska koirakaan ei suostunut syömään.

Silti puoliso jatkuvasti rutisee, että teen pahaa ruokaa, siis aivan kaikesta. Ja jos joku ruoka olikin hyvää, kun sitä syötiin kavereiden kanssa, niin seuraavana päivänä pitää mainita, että oli pahaa ruokaa, ei siitä varmaan kukaan tykännyt.

En siis enää kuuntele lainkaan, mitä puoliso kommentoi ruuasta. Teen ruokaa, joka kelpaa perheen lapsille (pinaattikeitosta gumboon ja chili sin carnesta savuporoon), ja jos puoliso ei voi syödä, niin se on voi voi, ole ilman sitten tai tee ite parempaa.

Vierailija
57/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihme jos ap ei ole mies. Hän ei näe mitään ongelmaa siinä että parisuhteen kommunikaatio on aivan täysin pielessä. Nyt vaan pitäisi saada mieleistä ruokaa pöytään ja joku täällä neuvoisi taikasanat, millä parisuhteen sairas kommunikointityyli katoaa sen ajaksi. Sitten olisi kaikki hienosti.

Heh, syväluotaava analyysi parisuhteen tilasta pienen kysymyksen perusteella. Miksi pelkäät miehiä?

Vierailija
58/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi hyvä syy pysyä sinkkuna. Saan ITSE tehdä HYVÄÄ ruokaa, ei tarvitse tyytyä toisen kokkaamiin mauttomiin mössöihin. 

Vierailija
59/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten ap saat mieluista ruokaa hankkimalla siihen ainekset itse kaupasta, valmistamalla ruoan ja tarjoamalla sen perheellesi. Sitten imet kaikkien päivittäisen kritiikin niistä pöperöistäsi ja joka päivä saat muiden kehittävän kritiikin seurauksena tehtyä entistäkin parempaa ruokaa.

Tai lyhyempi versio siitä mitä sanot puolisollesi: "rakas, tuntuu että minä en oikein hoida omaa vastuutani tästä ruoanlaittohommasta, sopiiko että seuraavat pari vuotta ruoka-shown hoidan kokonaisuudessaan yksin minä?"

Vierailija
60/144 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä todetaan tehdäänkö/ostetaanko toiste.

Kaikki ruoka on hyvää.

Pahaa ruokaa ei ole.

Kaikki ruoka ei tosiaankaan ole hyvää, makuja on monia. Esim.en syö maksalaatikkoa, makkaraa, pekonia koska minusta ne maistuvat pahalle.