Perhe on ollut minulle pyhä, mies rikkoi sen
Miten pääsen yli siitä ajatuksesta, että meidän perhe on nyt rikki..
Kolme teiniä ja mies jätti meidät. Itselle perhe on aina ollut ns, pyhä, eli kaikki tehdään perheen eteen. No nyt sitä idylliä ei enää ole. Miten pääsen tästä yli?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
minulle kävi samalla tavalla, kyllä se sattui, mutta pakkohan siihen oli sopeutua. Itse luin paljon selfhelp - kirjallisuutta, sellaisia joissa käsiteltiin tunteiden käsittelyä, erosta selvitymistä yms.
Nyt olen jo sopeutunut perheettömänä elämiseen, lapset jo aikuisia ja asuvat eri kaupungissa, käyvät onneksi silloin tällöin viikonloppuisin vierailuilla. Sen sijaan, että murhetisin jatkuvasti sitä, että ei enää ole perhettä, olen yrittänyt löytää elämääni muita hyviä asioita ja keskittyä niihin.
Toisinaan tulee vieläkin paha mieli perheen hajoamisesta, vaikka nyt jo näin sen, mikä meni pieleen enkä esim. yhtään kaipaa ex-miestä ja parisuhdetta hänen kanssaan, mutta sellaista normaalia perhe-elämää joskus kaipaan. Silloin helpottaa se, että muistutan mieleeni, että exän kanssa meillä ei kuitenkaan oikestaan ollut sellaista perhe-elämää, jota kaipaisin, joten parempi sittenkin elää itsekseen.
Miehellä oli kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet ja sitä seksiä? Hänellä ei ollut mitään syytä ponnistella sen perheen eteen, kun se pöytä oli aina katettuna valmiiksi? Eli jatkoit siitä mihin äiti jäi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukolla joku ikäkriisi, vaihdevuodet ja kadonneen nuoruuden metsästys. Paska temppu joka tapauksessa.
T. Kolmen teinin isä, joka vanhenee yhdessä vaimonsa kanssa
Sitä paitsi karma iskee siihen ukkoon ennemmin tai myöhemmin. Varsinkin jos on vaihtanut reilusti nuorempaan, se kyllä jättää ukon, kun ukko on vanhentunut muutaman vuoden lisää. Yksinäinen vanhuus tulee, Paavo Lipposen tyyliin. Sitten parkuu entisen vaimonsa ja lastensa perään, silloin pitää vain pitää huolta siitä, että ei anna parkumiselle periksi.
Puhut isästäsi?
Ei tullut mieleen että olet miehesi mielestä tyhmä ja piloille lihonut porsas jota ei kerta kaikkiaan jaksa.
Todennäköisesti olet sitä muidenkin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sinulla perhe. Mies ei vaan enää kuulu siihen.
Ei myöskään ne kolme teiniä, jotka jättivät ap:n.
Sitä paitsi karma iskee siihen ukkoon ennemmin tai myöhemmin. Varsinkin jos on vaihtanut reilusti nuorempaan, se kyllä jättää ukon, kun ukko on vanhentunut muutaman vuoden lisää. Yksinäinen vanhuus tulee, Paavo Lipposen tyyliin. Sitten parkuu entisen vaimonsa ja lastensa perään, silloin pitää vain pitää huolta siitä, että ei anna parkumiselle periksi.