Olen laihtunut, vaikka syön hiilareita
Miksi silti väitetään, että hiilareita syömällä ei voi laihtua?
Kommentit (9)
Täysjyväruisleipä ja kaurapuuro demonisoidaan ihan turhaan, menee osalla porukasta sekaisin karkin, pullan ja vehnäleivän kanssa.
Koska jokaisella ihmisellä on oma kroppa"tyyli" niinsanotusti. Sen takia kaikilla on omat keinot mikä toimii.
Mun esim on pakko syödä hiilareita koska mä treenaan ja ilman niitä mun paino tippuu samantien ihan olemattomiin
Sit taas jollain on sellanen kroppa mikä ei edes vaati paljon ravintoa ja se pysyy "Muodokkaana" silti
Jokaisella on omat, sen takia niitä neuvoja ei tulis kuunnella
Vierailija kirjoitti:
Täysjyväruisleipä ja kaurapuuro demonisoidaan ihan turhaan, menee osalla porukasta sekaisin karkin, pullan ja vehnäleivän kanssa.
Jep, etenkin verisuoniterveydessä on erittäin tärkeää syödä riittävästi kuituja.
Minä laihdun selvästi tehokkaammin ilman hiilareita tai siis vähillä hiilareilla. Olen myös jatkuvasti nälkäinen, jos syön yli 50 g hiilareita. Treenaamiseni tehokkuuteen ne eivät ole vaikuttaneet, jaksan samalla tavoin myös rasvapolttoisena. Mutta kaikki ovat varmasti erilaisia.
Vaikka söisi pelkkää pullaa, laihtuu, jos syö riittävän vähän.
Kulutus ja terveydentila, jotka vaikuttavat aineenvaihduntaan. Koska itselläkin näin ja täysin hyvin menee. Hiilarit ovat itsessään ihan ok, sen pitää vaan olla hyödyllistä ja tasapainossa.
Ihminen on sekasyöjä. Totta kai myöskin hiilihydraatteja saa syödä.
Olen nuorena laihduttanut epätervellisellä karkki, sipsi mössöllä. En syönyt paljoa.
Nykyään olen laihduttanut myös ketogeenisellä ruokavaliolla.
Olen myös laihduttanut lautasmallin mukaisella ruokavaliolla.
Kaikki keinot toimii. Toisille joku on nopeampi/parempi.
Kaikessa ratkaisee määrä. Ei pelkkää rasvaakaan ja proteiinia voi syödä ihan kuinka paljon vaan ja laihtua.