Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut työpaikassa, jossa opastus työhön on ollut täysin puutteellista?

Vierailija
22.02.2024 |

Jos olet ollut, kuinka pitkään jaksoit siellä työskennellä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki työpaikkani ovat olleet sellaisia. Noin pääsääntöisesti mut on aina palkattu tekemään joku projekti ja ihan itse on pitänyt kehittää tapa, jolla se tehdään. Ja sit ku se työ on tehty, näissä homissa pitää itse kehittää seurqava hanke ja tapa jolla se toteutetaan (ja rahoitetaan).

Viimeisessä työpaikassa olen ollut nyt 20 vuotta.

Vierailija
2/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki työpaikkani ovat olleet sellaisia. Noin pääsääntöisesti mut on aina palkattu tekemään joku projekti ja ihan itse on pitänyt kehittää tapa, jolla se tehdään. Ja sit ku se työ on tehty, näissä homissa pitää itse kehittää seurqava hanke ja tapa jolla se toteutetaan (ja rahoitetaan).

Minäkin olen joskus tehnyt projektitöitä. On kuitenkin ihan eri asia, jos ei edes ole olemassa mitään valmiita malleja, joiden mukaan tehtävät pitäisi suorittaa. Monesti tehtävät pitäisi hoitaa jollain tietyllä tavalla ja siinä on vaikea onnistua, jos ei saa mitään mallia mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran vain. Kaikissa muissa on ollut ihan omillaan.

Vierailija
4/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen joskus tehnyt projektitöitä. On kuitenkin ihan eri asia, jos ei edes ole olemassa mitään valmiita malleja, joiden mukaan tehtävät pitäisi suorittaa. Monesti tehtävät pitäisi hoitaa jollain tietyllä tavalla ja siinä on vaikea onnistua, jos ei saa mitään mallia mihinkään.

Niin siis ei ole ollut malleja, eikä oikein voi ollakaan, kun tehdään ihan uusia asioita.

Vierailija
5/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikkani ovat olleet sellaisia. Olen ollut koko elämäni erilaisissa toimistotöissä. Onneksi jään jo kohta eläkkeelle.

Vierailija
6/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan itse kehittää toimintatavat, miten saada homma jotenkin hoidettua. Ensimmäinen työpaikkani, enkä tiennyt että on muitakin tapoja toimia, kuin heittää syvään päätyyn ja toivoa parasta. Olin firmassa 15 vuotta.

Vierailija
7/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon. No ootko sää?

Vierailija
8/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oon. No ootko sää?

Kyllä olen. 

Vierailija
9/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oon. No ootko sää?

Kyllä olen. 

Järjestötyö oli sellaista. Yhtälöön kun lisää vallanhimoisia ihmisiä jotka haluaa pitää lankoja käsissä, niin työntekijällä ei ole minkäänlaista omaa vastuualuetta ja kaikesta tulee pirstaloitunutta sillisalaattia.

Vierailija
10/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kesätyö, oli omaa alaa mutta olin juuri aloittanut opinnot. Olin työstä niin pihalla kuin voi olla, ihme ettei potkittu pihalle.

Vierailija
11/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs on tälläinen kyllähän sä nämä tiedät

Vierailija
12/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu koko ajan. Minä perehdytin itseni niin hyvin että nyt voin perehdyttää kenet tahansa.

Vierailija
13/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika harvinaista että kunnon perehdytyksen saa. Oman kokemuksen mukaan mitä parempi homma, sitä todennäköisemmin saa edes jonkun opastuksen.

Vierailija
14/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelujakso it-alalla. Olin kolme kuukautta yksin huoneessa josta poistuin välillä tauoille. Ei ollut opastusta tai mitään muutakaan.

Vierailija
15/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täs on tälläinen kyllähän sä nämä tiedät

Viikon päästä: miten ihmeessä olet hoitanut asiaa tuolla tavalla? Olisihan sinun pitänyt ymmärtää mikä täällä on protokolla.

Vierailija
16/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Valmistumisen jälkeen sain töitä, jossa kukaan ei kyllä pidelly kädestä kiinni ja kaikki asiat piti itse ratkoa. Oli itsellä myös kynnys kysellä ja varmistella, koska koin, että pärjättävä on itse. Ja pärjäsinkin, mutta ei se mukavaa ollut. Olin 6 vuotta.

Seuraavassa paikassa ihan yhtä omille jätettiin ja päätin tällä kertaa tehdä toisin (säästääkseni itseäni liialta stressiltä) ja kyselin pomolta aktiivisesti, miten missäkin tilanteessa on tavattu tehdä ja että onko tämä ehdotukseni hyvä tässä tilanteessa. Ihan turhaan, pomo ihan pihalla työstäni ja työnkuvastani.

Kaksi vuotta mennyt, en jaksa enää piitata mistään, kunhan teen työni jotenkin. Uutta paikkaa etsin kaiken aikaa.

Vierailija
17/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole ollut opastusta. Opastus tyyliin: tuossa on kone ja tervetuloa taloon. Tosin aika vaikea omaan ammattiin on edes opastaa, kun tässä pitää koko ajan opetella uutta ja hakea tietoa. 

Vierailija
18/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalla,oletettiin 2-3 päivän perehdytyksen jälkeen et olisi ammattilainen! Valitusta valitusten perään, kun olin tehnyt tätä työtä vuosia vaihdoin toiseen siivousfirmaan jossa Työnantaja sanoi ettei saa kysellä koska minun pitäis tietää koska olen tehnyt vuosia tätä työtä! Joo minäpäs katson kristallipallosta kohdetta missä on yleiset tilat,missä vessat,missä siivouskomerot ja mikä mikin roskis kuuluu tyhjentää:D siivousala on prseestä eikä ole ihmisten paikka se. 

Vierailija
19/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Ihan itse sai kaiken opetella. Esinainen joka minut palkkasi pimitti myös kaiken mahdollisen tiedon. Hän suuttui kun lopulta ohitin hänet ja aloin kyselemään asioista muilta. Hän pimitti tietoa systemaattisesti myös kaikilta muilta alaisiltaan, se oli kai hänen tapansa pitää itseään muiden yläpuolella.

Lopulta kävi niin, että esinainen lähti muualle töihin ja minut ylennettiin hänen paikalleen. Sain kaikki tiedostot hänen koneeltaan ja sieltä löytyi todella paljon sellaista mikä olisi helpottanut tiimin työtä jos tietoa olisi jaettu. Ei siis mitään salaista.

Vierailija
20/34 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Yksi pulju oli sellainen jossa minun oletettiin hoitavan monia asioita ilman mitään perehdytystä mm. laskuttamiseen, asiakaspalveluun tai järjestelmien käyttöön liittyen. Tuurasin kerran myös yhtä työntekijää, jonka hommista en tiennyt yhtään mitään. Jatkuvasti oli epävarma, epätietoinen ja pelokas olo. Olin firmassa vuoden kunnes irtisanouduin, usean muun mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi