Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla diagnooseilla et saanut työkyvyttömyyseläkettä vaikka hait?

Vierailija
22.02.2024 |

Löytyikö mitään etuutta tilalle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinfarkti

Tuloina työttömyysturva ja sairaspvraha vuorotellen

Vierailija
2/5 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chronin tauti. Työttömyyskorvaus ja kuntoutustuki. Tätä viimeiset noin 15 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa ja kova nuha.

Vierailija
4/5 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ehkä ohi aiheen mutta Norjassa asun ja sairaanhoitaja ammatiltani.

Tehnyt työtä yli 30 vuotta, ensin vähän aikaa Suomessa ja sitten loput täällä.

Minulla meni ensin selkä, tai alkoi oireilla välillä pahasti mutta jatkoin töitä pitäen sairauslomaa pahimpina aikoina. Sitten alkoi oireilla sormet joissa nivelet nyt  pahassa kunnossa. Niska myös.

Näillä en olisi Suomessa eläkkeele päässyt, mutta täällä NAV - Kelaa vastaava halusi että jään.

Itse olin vastaan ja halusin kokeilla kevyemmissä töissä omassa ammatissani ja omalla työpaikallani. Kaksi vuotta jotenkin jaksoin kipujen kanssa, sitten suostuin ottamaan eläkkeen.

Se oli kova paikka. No. eläke tuli NAV:ilta ja asia meni myös Suomen Kelaan koska Suomessa työskennellyt myös. Hieman mietin että ehkä Kela alkaa änkyröidä vastaan, mutta päätös tuli sieltäkin. Oli kai vähän pakko.

Ensimmäinen vuosi eläkkeellä oli aika hankalaa. Tuntui ettei minua nyt enää tarvita. Millä täytän päiväni. Kaksi lasta on molemmat omillaan, asun yksin.  No vähitellen aloin nauttia kaikesta vapaa.ajastani ja aloin oikein tajuta että maailma on avoin, senkun menet! Mikään ei sido. olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
5/5 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärihän sen kirjoitti ja laittoi suoraan kelaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi