Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisille on ylitsepääsemätön ongelma väistää toisia ihmisiä kadulla

Vierailija
22.02.2024 |

Olkaa kohteliaita ja opetelkaa jättämään se oma ego syrjään edes 5 sekunniksi välillä

Mäkin olen aika raamikas mies, mitä te kuvittelette että tapahtuu jos te tulette sen pikkuegonne kanssa ettekä anna tilaa ollenkaan kävellä?

Mulle on ihan sama oletko sä 15 vuotias pojankloppi vai 50 vuotias seniori, sä olet sillon tullut mun reviirille ja yksityiseen tilaan and "all bets are off" niin sanotusti. 

Jos te tulette kaverinne kanssa vierekkäin, niin toinen menee toisen taakse siksi aikaa että ohikulkija pääsee ohi, ette te voi kävellä molemmat siinä ja olettaa että ohikulkija hyppää ojaa siksi aikaa odottelemaan että te menette siitä. 

Koiranulkoiluttajat myös

Väistäkää

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
2/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun hartiat nyt NIIN leveät sentään ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamikas mies kaatuu korkealta.

Mutta kyllä, käytöstavat olisi toivottavia. Ja nykyisin monelta unohtunut käsitys oikeanpuoleisesta liikenteestä.

Vierailija
4/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset väistää osittain paitsi tietysti nuoriso mutta nee kerimammat kävelee jopa 3 rinnakkain eivätkä väistä milliäkään.

Vierailija
5/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-kymppinen ei ole seniori. Muutoin olen samaa mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
6/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen nainen. Joskus aikuiset miehet jopa vaihtavat kadun puolta kävelläkseen minua päin. En voi ymmärtää.

Vierailija
7/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut mutta suomalaiset miehet yleensä väistää, muilla se vastaantulijan väistäminen on hakusessa etenkin naisilla ja ruskeilla ihmisillä. Helsingissä wolti roskaruokakuskit sähkömopoilijat on vallanut jalkakäytävät. Pelkuripoliisi ei saa aisoihin.

Vierailija
8/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset väistää osittain paitsi tietysti nuoriso mutta nee kerimammat kävelee jopa 3 rinnakkain eivätkä väistä milliäkään.

Venäläiset myös. Eilen tapahtui taas, oli juurikin kolme naista vierekkäin eivätkä kiinnittäneet tippaakaan huomiota ympäröiviin ihmisiin. No, itse asiassa en tiedä olivatko nämä venäläisiä vai ukrainalaisia, mutta kuitenkin.

Vierailija
9/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ei ees yritettäis, mentäis vaan kaikki päin toisiamme niin että luut kolisis ja läskit lätisis. Olishan se ainakin niin suomalaista. Juntit pääsis taas oikein loistamaan, ties vaikka maine leviäis ihan ulkomaille, eiks ois hienoo!

Vierailija
10/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väistä. Problem solved.

Vierailija
11/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot niinku minä 10 vuotta sitten kun muutin etelään. On se 190 cm miehelle kulttuurishokki, kun kaikki pikkulapset ja mummot kävelee iholle. Nykyään en välitä enkä väistä itsekään. Pohjoisessa on ihana hajurako ihmisiin joka paikassa.

Vierailija
12/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edelliseen kyllä ne jänistää. Täällä on ihmisillä joku outo perusteeton turvallisuudentunne.

Vierailija
13/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse pois puhelimesta niin näkee ja kuuleekin jotain!

Vierailija
14/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat juntteja!

Vierailija
15/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat juntteja!

Tämä tapahtuu tosiaan Etelä-Suomessa kaupungeissa. Se ei todellakaan ole koko Suomi.

Vierailija
16/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ylivertainen naiseen verrattuna ja kävellessään päin nainen luonnollisesti väistää.

Vierailija
17/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ärsyttää, hyvä pirkkaniksi on pysähtyä. Pysähdy paikallesi, älä liiku. Katso mitä tapahtuu. Teeskentele vaikka etsiväsi jotakin tai katso kännykkää. Tai joskus vain jämähdän paikoilleni ja hymyilee kohteliaasti. Tepsii.

Yleensä silti väistän, koska se kuuluu hyvin käytöstapoihin ja tulee selkärangasta. 

Vierailija
18/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen, keski-ikäinen nainen ja kävelen jalkakäytävän oikeaa laitaa, tuli vastaan ketä tahansa. On ruvettu väistämään. Vanhuksia tai pikkulasten ja taakkojen kanssa kulkijoita kohdatessani voin itsekin väistää, koska heillä on varmaan syynsä kulkea "väärällä" puolella (jalkakäytävällähän ei valitettavasti ole virallisia sääntöjä oikeanpuoleisuudesta, vaan lain mukaan siinä saa kävellä missä vaan, vaikka kaikille helpompaa olisi yhteinen kulkusuunta). Joskus, jos olen hyvällä tuulella, saatan antaa tilaa koiranulkoiluttajallekin, joka välttämättä haluaa kävellä vasenta piennarta, mutta hihna pitkällä rekkunsa kanssa kahta kaistaa lampsivat saavat puolestani suksia kuuseen. 

Muuallakin olen vaan ruvennut ottamaan tilaa ja koen, että olen jo sen ikäinen, että ihan kohteliaisuussyistäkin minun kuuluu saada mennä ensin. Eli raavaat miehet ja nuoret voivat väistyä tädin tieltä. Nuorempana (ja edelleenkin) tuntui kuin monet pitkät ihmiset vain katsoisivat ylitseni ja kävelevät päin kuin eivät huomaisikaan alempana kulkevaa, vaikka tokihan näkökenttä on niin laaja, että oikeasti he ovat minut huomanneet. Nyt en vaan anna sen häiritä, vaan jatkan omalla, oikeanpuoleisella linjallani, ja kappas, kyllähän isokin ihminen osaa väistää.

Vierailija
19/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina miten kävelin kadulla, lastenvaunuja työntäen, aivan liikehuoneiston seinää hipoen. Vastaani tuli useampi ihminen, joka ei väistänyt.

Minun oli heidän mielestään helpompaa väistää vaunujen kanssa kun heidän ilman vaunuja.

Samoin ihmiset meinaavat kävellä pieniä lapsia päin, jotka kävelevät vanhemman kanssa käsi kädessä. 

(Tähän tulee varmaan nyt tuhat kommenttia miten voin pysyä poissa ihmisten ilmoilta koska lapset on aina tiellä ja ryntäilee ja säntäilee ja kaikilla muilla on oikeus liikkua kaduilla paitsi äideillä lapsineen). 

Vierailija
20/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku näyttää kävelevän tahallaan kohti ja päin, väistämättä, pysähdyn hieman ennen kohtaamista ja jos henkilö tulee ja törmää, lyön KGB:n tappoiskulla sydämeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi