Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisille on ylitsepääsemätön ongelma väistää toisia ihmisiä kadulla

Vierailija
22.02.2024 |

Olkaa kohteliaita ja opetelkaa jättämään se oma ego syrjään edes 5 sekunniksi välillä

Mäkin olen aika raamikas mies, mitä te kuvittelette että tapahtuu jos te tulette sen pikkuegonne kanssa ettekä anna tilaa ollenkaan kävellä?

Mulle on ihan sama oletko sä 15 vuotias pojankloppi vai 50 vuotias seniori, sä olet sillon tullut mun reviirille ja yksityiseen tilaan and "all bets are off" niin sanotusti. 

Jos te tulette kaverinne kanssa vierekkäin, niin toinen menee toisen taakse siksi aikaa että ohikulkija pääsee ohi, ette te voi kävellä molemmat siinä ja olettaa että ohikulkija hyppää ojaa siksi aikaa odottelemaan että te menette siitä. 

Koiranulkoiluttajat myös

Väistäkää

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ylivertainen naiseen verrattuna ja kävellessään päin nainen luonnollisesti väistää.

Tuon asenteen huomaa selkeästi kaikenikäisistä miehistä. Ollaan olevinaan niin yläpuolella.

Vierailija
22/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on sinulle ongelma, miksi et väistä itse?

Kun asiaa oikein ajattelee, niin eihän se kummankaan osapuolen velvollisuus ole väistää kohtaamistilanteessa. Toki meillä Suomessa on suositus oikeanpuoleiseen liikenteeseen, eli sen verran pitäisi ihmisen itse älytä omaksi osuudekseen liikenteen sujuvuuden takaamisessa. Ja rinnakkain kävelijät toki on asia erikseen, jokainen järkevä ihminen kyllä tajuaa että kapealla jalkakäytävällä se ei ole ookoo.

Itse yleensä pidän oman kävelylinjani ja muut saavat siihen sopeutua. Toki välillä kolisee hartiat yhteen ja saan vihaisia katseita osakseni tämän taktiikkani takia.

Yksi taktiikka mitä käytän Helsingin ruuhkaisessa keskustassa kävellessäni on se että lyöttäydyn kävelemään sellaisen isomman porukan taakse imuun ja vanaveteen. Silloin saa aina kävellä rauhassa kun ne edelläkävelijät toimivat muurinmurtajana siinä edellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtyminen toimii. Sen voi tehdä hienovaraisesti toisen silmiin katsoen. Yleensä ymmärtävät yskän, eli väistävät sitten myös. Pysähtymällä tekee itsensä näkyväksi.

Vierailija
24/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aina oikean puoleista jalkakäytävää. Jos joku kävelee vastaa, niin minä en väistä! On muutaman kerran käynyt niin, kuinka minä minä minä ihminen rekkunsa kanssa tulee vastaa, ja olettaa että minä väistäisin häntä ja hänen kuninkaalista rekkuaansa, mutta en! Joten monesti on nalkuttaja minä minä minä ihminen ärsyyntyneenä mennyt oikealle puolelle rekkunsa kanssa, kun meinaan kävellä päälle. Hahahahahahaa!

Vierailija
25/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on ylivertainen naiseen verrattuna ja kävellessään päin nainen luonnollisesti väistää.

Tuon asenteen huomaa selkeästi kaikenikäisistä miehistä. Ollaan olevinaan niin yläpuolella.

Tuo oli kirjoittajalta aika raju yleistys, mutta onhan tuo fyysisessä ja biologisessa mielessä täysin totta.

Vierailija
26/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut kävellä päin niitä, jotka eivät väistä. En hyppää ojaan, ajoradalle, koiranp-skaan, lumikasaan tai peilijäälle vain väistääkseni puhelintaan tuijottavaa aikuista (lapsia ja teinejä varoitan: pysähdyn ja sanon hei, katso eteesi), leveästi 2-5 rinnan kulkevaa perhettä tai porukkaa tai mun puolella kulkevaa koiranulkoiluttajaa.

Vanhuksia, rollaattorin tai kepin kanssa kulkevia, pikkulapsia ja lastenvaunujen kanssa kulkevia väistän aina. Paitsi niitä mammoja, jotka kulkevat jalkakäytävällä vaunuineen kaksi rinnan. Silloin pysähdyn paikalleni ja odotan, että mamma tajuaa väistää. Vaunuja päin en sentään kävele. 

Ja väistän itse niitä, jotka väistävät. Viimeksi pari päivää sitten tulin kauppakasseja kantaen huonosti hiekoitettua kapeaa jalkakäytävää kotiin. Iäkäs nainen yritti siirtyä ajoradalle, jotta olisin mahtunut tulemaan. Pysähdyin ja nousin jäiselle penkereelle ja annoin tälle kohteliaalle naiselle tietä.

Vierailija
27/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä ongelmia joita ei ole oikeassa elämässä. On katsottu jotain tiktokkia missä joku veeti on kävellyt suoraan käytävällä.

Vierailija
28/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset väistää osittain paitsi tietysti nuoriso mutta nee kerimammat kävelee jopa 3 rinnakkain eivätkä väistä milliäkään.

Muuten väistää minua tai rollaattori kolahtaa kipeästi sääreen.

Vierailija
29/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tämä ongelma on yleensä vain miehillä. He eivät tajua että 99 % joku muu väistää heitä. Jos ei väistä, niin sitten onkin maailma kamala paikka ja miten kehtaavat kävellä väistämättä.

Vierailija
30/30 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän