Ovatko teidän aamut lapsen kanssa tällaisia?
10-vuotias pitää yleensä herättää, koska hän ei aina muista herätyskelloa. Ensimmäiseksi hän ottaa käteen puhelimen ja tarraa katseen näyttöön. Aamupalalle kysyn monta kertaa. Pukemisesta muistutan monta kertaa. Kaikki tapahtuu sitten viime tipassa. Minä olen lähdössä töihin ihan pelkään myöhästyväni, poika pelailee kaikessa rauhassa JOKA AAMU.
Mikä avuksi vai pitääkö vain kestää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä meillä katsoo myös puhelinta mutta on kasvatettu niin että kun lähdetään laittaa puhelimen reppuun ja ollaan aina aikataulussa... eli eivät kuvaamasi aamut ole puhelimen vika...
Ja samalla kun se koti ovi sulkeutuu se puhelin kaivetaan repusta. Istun keittiössä aamukahvilla usein samaan aikaa kun naapurin poika lähtee kouluun. Pysähtyy keskelle tietä kaivamaan puhelinta repusta heti kun pääsee koti pihasta pois.
Myös sinivalo kajastaa pojan huoneesta tosi myöhään.
Tämä! Aina kun joku vanhempi kertoo lapsensa olevan kasvatettu toimimaan tietyllä tavalla, voi arvata toimintatavan muuttuvan heti kun vanhemman perävalo lakkaa näkymästä.
Moni vanhempi on todella sinisilmäinen sille miten paljon se lapsen persoonallisuus muuttuu, kun hän sulkee sen kotioven. Alkaa se selviytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kylässä paikassa missä tie menee ammattikouluun. Tästä on aamusella kulkenut noin parikymmentä sen ikäistä lasta sinnepäin, että oletan että ovat sinne menossa, kun bussipysäkitkin ovat eri suunnalla jne. Kaikilla on katse kiinni puhelimessa, Tämä puhelinriippuvuus ei ole vain tuon aloittajan lapsen ongelma.
Käsittämätöntä ihmisen kirjoittaa tänne palstalle, ettei lapsestaan huolissaan oleva ja neuvoja kysyvä huolehdi lapsestaan. Tuskin vauvapalsta on aiheuttajana kovin monessa perheen ongelmassa, ihan oikeasti.
Koulun kaikki viestintäkin käy nykyään netin kautta. Lapsilla kyllä oletetaan olevan se älypuhelin ja sitä pitää myös lukea ja katsoa monta kertaa päivässä koulun mielestä.
Okei, eli älypuhelin riippuvuus on koulun vika? Miksi koulut sitten haluaa rajoittaa sen käyttöä?
Oikeus "omaan puhelimeen", jonka vanhemmat ovat hänelle hankkineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kylässä paikassa missä tie menee ammattikouluun. Tästä on aamusella kulkenut noin parikymmentä sen ikäistä lasta sinnepäin, että oletan että ovat sinne menossa, kun bussipysäkitkin ovat eri suunnalla jne. Kaikilla on katse kiinni puhelimessa, Tämä puhelinriippuvuus ei ole vain tuon aloittajan lapsen ongelma.
Käsittämätöntä ihmisen kirjoittaa tänne palstalle, ettei lapsestaan huolissaan oleva ja neuvoja kysyvä huolehdi lapsestaan. Tuskin vauvapalsta on aiheuttajana kovin monessa perheen ongelmassa, ihan oikeasti.
Koulun kaikki viestintäkin käy nykyään netin kautta. Lapsilla kyllä oletetaan olevan se älypuhelin ja sitä pitää myös lukea ja katsoa monta kertaa päivässä koulun mielestä.
Okei, eli älypuhelin riippuvuus on koulun vika? Miksi koulut sitten haluaa rajoittaa sen käyttöä?
Jokainen itkupotkuraivari on nykyään eri yhteiskunnan instanssien vika. Vanhemmat kuvittelee, että he voivat seistä piiska kourassa paljon ja heidän itsensä ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsi ihan itse hankkinut oman puhelimensa. Osti kaverilta. Juuri pari päivää sitten oli tästä juttua, että lapsen rahat ovat lapsen rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsi ihan itse hankkinut oman puhelimensa. Osti kaverilta. Juuri pari päivää sitten oli tästä juttua, että lapsen rahat ovat lapsen rahoja.
Tästä tuli mieleen. Eräs perhe oli ottanut sen älypuhelimen pois ja tilalle oli annettu vanha Nokialainen. Kaverilta lainaan puhelin ja oma sim paikalle. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen. Eräs perhe oli ottanut sen älypuhelimen pois ja tilalle oli annettu vanha Nokialainen. Kaverilta lainaan puhelin ja oma sim paikalle. 😂
Puhelin kaverilta ja prepaid-liittymä ärrältä. Ja taas ollaan osa sitä yhteisöä johon jokainen lapsi ja nuori nykyään kuuluu.
Meillä tuon ikäinen lähtee ja herää ihan omatoimisesti. Ei ketään aikuista ole kotona enää siihen aikaan kun lähtee. Ei liene ongelmia, kun ei myöhästele tms.
Ota kännykkä pois. meillä on sotilaallinen herätys että kaikki tehdään minuutin tarkkuudella jotta ei lapset myähästy koulusta.