Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko teidän aamut lapsen kanssa tällaisia?

Vierailija
22.02.2024 |

10-vuotias pitää yleensä herättää, koska hän ei aina muista herätyskelloa. Ensimmäiseksi hän ottaa käteen puhelimen ja tarraa katseen näyttöön. Aamupalalle kysyn monta kertaa. Pukemisesta muistutan monta kertaa. Kaikki tapahtuu sitten viime tipassa. Minä olen lähdössä töihin ihan pelkään myöhästyväni, poika pelailee kaikessa rauhassa JOKA AAMU. 

Mikä avuksi vai pitääkö vain kestää? 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin yöksi pois ja annat sen takaisin vasta ovella, kun hän on lähdössä kouluun. Nopeuttaa kummasti toimintaa.

Vierailija
2/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin yöksi pois ja annat sen takaisin vasta ovella, kun hän on lähdössä kouluun. Nopeuttaa kummasti toimintaa.

Miksi vasta ovella? Eikö hänellä ole kuitenkin oikeus omaan puhelimeensa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10-vuotiaan ruutuaika on rajattu niin ettei aamulla voi käyttää kännykkää. Mutta muuten aamut ovat kyllä kuvaamasi kaltaisia.

Vierailija
4/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa ne pentunne!

Vierailija
5/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vanhemmat määrää ja lapset tottelee.

Vierailija
6/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeus kulkee vastuun kanssa rinnakkain. oikeudet saavutetaan, kun osataan ottaa myös vastuu. Ja noin pienellä on kyllä todella tärkeää rajata ruutuaikaa, varsinkin, kun se selvästi on on ongelma.

Vierailija
7/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin ei ole mikään ihmisoikeus. (Joillekin) lapsille se on koukuttava lelu, jonka käyttöaikaa vanhemman pitää säädellä.

Vierailija
8/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeus kulkee vastuun kanssa rinnakkain. oikeudet saavutetaan, kun osataan ottaa myös vastuu. Ja noin pienellä on kyllä todella tärkeää rajata ruutuaikaa, varsinkin, kun se selvästi on on ongelma.

Ja anteeksi tämä "paasaus", tämän sanon kokemuksesta. Olen ollut ihan liian lepsu aikoinaan ruutuajan kanssa ja siitä ei seurannut hyviä asioita.

Vierailija
9/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP järki käteen nyt!!! 

Jos et pysty yksin, ota yhteys kasvatusneuvolaan, jne. 

Vierailija
10/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onse luojan lykky kun näitä lukee että oma muksu syntyi vuonna 1997. Ei ollut kännykässä edes nettiä vielä.

Vierailija
11/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos ei itse herää ajoissa, itse kärsii myös seurauksista. Leikkimällä ajattelit opettaa vastuunkantoa? 

Vierailija
12/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika usein vääntää ripulit olohuoneen lattialle

Vierailija
13/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus olla puhelimella vaikka koko päivä

Vierailija
14/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onse luojan lykky kun näitä lukee että oma muksu syntyi vuonna 1997. Ei ollut kännykässä edes nettiä vielä.

Mun 1997 syntynyt lapsi tekee työkseen koukuttavia pelejä. Elämänsä meni pilalle, koska ei saanut lapsena pelata puhelimella.

Vierailija
15/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keskittyy kasvattamiseen ja lopettaa av käytön. 

Vierailija
16/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo töissä kun lapset herää kouluun. 

Vierailija
17/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 1997 syntynyt lapsi tekee työkseen koukuttavia pelejä. Elämänsä meni pilalle, koska ei saanut lapsena pelata puhelimella.

Niin ja alkoi ne puhelimet yleistyä jo alakoulun aikoihin. Aika kultaa muistot ja muisti pätkii kun ihannoidaan niitä vanhoja hyviä aikoja.

Vierailija
18/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset sai älykännykät vasta 5. luokalla, kun alkoivat itse tulla koulusta kotiin.

Esikoinen oli aamuisin aika lailla vanhemman rytmitettävä eli piti pitää järkevä tahti ja aina sama järjestys aamutoimissa, eikä jättää häntä haahuilemaan minnekään itsekseen.

Vierailija
19/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Puhelin on yksi s**tana! Se oikeasti muuttaa ihmisen aivokemiaa. Sun lapsi on oppinut, että aamulla pitää saada puhelinta räpläämällä dopamiinit virtaamaan, muuten ei aivot ja päivä käynnisty. Ota se puhelin pois aamuisin, teet lapselle palveluksen. 

Mä olen aikuinen sentään ja itellänikin meni puhelimen kanssa ihan yli. Aamulla piti ennen sängystä nousemista ensin selata jotain hiton Instaa ensin. Mä laitoin eston, koska huomasin että oikeesti mulla alkoi tulla riippuvuus nopeaan dopamiiniin mitä puhelinta räplätessä saa. Nyt on aamut paljon parempia, kun puhelinta ei voi käyttää. 

Voi tulla lapselta sanomista, mutta kestä se. Lapsen aivot on vielä niin plastiset, että hän oppii paljon nopeammin hyvät tavat kuin tämmönen keski-ikäinen ihminen. 

Vierailija
20/50 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1997 lapsilla ei saanut olla puhelinta mukana koulussa. Ja luetun ymmärtäminen on taas täällä ongelma. Kukaan ei sanonut ettei 1997 ollut puhelimia vaan että niissä ei ollut vielä nettiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän