Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön pyykkituvassa oli ilmestynyt lappu jossa luki että ei saa käyttää huuhteluainetta koska se tarttuu muiden asukkaiden pyykkiin....

Vierailija
21.02.2024 |

Taloyhtiön pyykkituvassa oli ilmestynyt lappu jossa luki että ei saa käyttää huuhteluainetta koska se tarttuu muiden asukkaiden pyykkiin.... tarvitseeko tämmöistä kieltoa noudattaa?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noudattaa. Ehkä muiden tuoksut ja hajut tarttuvat toisen pyykkiin. Varmaan huuhteluainekin jos on narusta tullut. 

Vierailija
42/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa oma pesukone niin ongelma on ratkaistu

Kaikilla se pyykkikone ei mahdu mihinkään. Asunnossa ei välttämättä ole edes liitäntää pesukoneelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan huuhteluaineissa on tuoksua ollut, että sikäli!

Vierailija
44/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä sitä mieltä, että se joka ei halua ohjetta noudattaa, voi itse hankkia oman pesukoneen. Opetatteko te lapsillekin, että kannattaa viis veisata ohjeista ja aina voi tehdä kuten itse haluaa?

Vierailija
45/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti asunnon vessa on niin pieni että siellä ei ole pesukone liitäntää eikä mahdu sinne....

ap

Laita keittiöön.

Voi olla, että ei mahdu sinnekään, varsinkin jos on keittokomero tms.

Vierailija
46/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, painajainen nimeltä taloyhtiön pyykkitupa.

Aivan. Voi ihmisiä, tapelkaa vaan pyykkituvasta. Meillä taloyhtiö kyllästyi ja lopetti koko pyykkituvan... Eipähän enää haittaa ketään, ei vuoron varailut, ei naruilla liian kauan roikottamimen, ei nukkasihdin putsaus eikä hajut!

Vierailija
47/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ihan uusavuttomuutta ja ajattelemattomuutta, että noita aineita edes käytetään. Huuhteluaineissa on ftalaatteja, jotka vaikuttaa hedelmällisyyteen. Ensin kyllästetään kaikki paikat noilla aineilla, ja seuraavassa hetkessä itketään, kun me ei saada lasta. Puhdas pyykki ei huuhteluainetta kaipaa.

Vierailija
48/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa. Itse en ole koskaan pessyt pyykkejäni jossain yleisessä pyykkituvassa. No, en ole koskaan missään neukkukuutiossa asunutkaan.

Eikä sulla edes ole juoksevaa vettä, ei täällä eikä siellä Kouvolan mökissä. Älä sekaannu  oikeiden ihmisten elämään kun et tiedä mistään mitään. 

Vierailija
49/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä sitä mieltä, että se joka ei halua ohjetta noudattaa, voi itse hankkia oman pesukoneen. Opetatteko te lapsillekin, että kannattaa viis veisata ohjeista ja aina voi tehdä kuten itse haluaa?

Kuka sen lapun on sinne laittanut? Yhtä itsekäs niuho. Tällaiset asiat päättää taloyhtiön hallitus, ei herkkänenäinen naapuri.

Vierailija
50/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan huuhteluaineissa on tuoksua ollut, että sikäli!

Ei ne viime vuosituhannella niin pahalta haisseet kuin nyt. Ne tuoksuivat, nykyiset haisevat.

Vierailija
51/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans niin pieni kylppäri, ettei sinne saa pesukonetta eikä ole liitäntääkään. Pesen mahdollisimman paljon pyykkiä käsin, mutta lakanat ja pyyhkeet on pestävä taloyhtiön pesutuvassa. Aina ensimmäiseksi puhdistan huuhteluainelokeron ja nestemäisen pesuainelokeron. Ne ovat nimittäin täynnä hyytynyttä kokkareista sekasotkua, koska ihmiset vain lisäilevät ja lisäilevät pesu- ja huuhteluainetta katsomatta, mitä siellä lokerossa ennestään on.

Valitettavasti haju ei pelkästään sille lähde, että putsaan nämä lokerot ja pesen yhden koneellisen tyhjänä 95 asteessa. Siksi tuuttaan nuo lokerot täyteen etikkaakin tyhjäpesun ajaksi. Tiedän, se haisee, mutta niin haisee nuo tropiikin orkideatkin ja kuutamoliljat, mitä ihmiset yliannostelee huuhteluainelokeroon.

Jos taloyhtiössä on useampi pesukone, voisi olla järkevää ottaa yksi allergiapesukoneeksi. Siihen ei hajustettuja aineita eikä pyykkejä karvaisten lemmikkien kodeista

Miksi lakanat ja pyyhkeet on pestävä koneella? Mää köyhänä aikana pesin nekin käsin, karseeta hommaa ja selkään sattui mutta pärjäsin.

Vierailija
52/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin tuplamäärän huuhteluainetta.

Kiusantekoa tuollainen. Eikö olisi vain helpompi noudattaa ohjeita? Jäisi itsellekin mukavampi mieli. Keskenkasvuiset toimivat juuri noin.

Että oikein "noudattaa ohjetta"? Jonkun randomtyypin heippalappu siellä on.

Vierailija
53/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, painajainen nimeltä taloyhtiön pyykkitupa.

Aivan. Voi ihmisiä, tapelkaa vaan pyykkituvasta. Meillä taloyhtiö kyllästyi ja lopetti koko pyykkituvan... Eipähän enää haittaa ketään, ei vuoron varailut, ei naruilla liian kauan roikottamimen, ei nukkasihdin putsaus eikä hajut!

Tämä! Kielletään kaikki niin sitte kaikilla on kivaa?;)

Vierailija
54/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinää tarkoitetaan, ettei saa käyttää hajustettua huuhteluainetta. Tuskin huuhteluainetta kukaan tahtoo kieltää. Esim. tavallinen etikka on parasta huuhteluainetta, eikä jätä pyykkeihin mitään hajuja, vaan poistaa pesuainejäämiä jne.

Niitä ylimääräisiä hajuja voi sitten lisäillä niihin pyykkeihinsä kotonaan.

Etikka se vasta lemuaakin ja aiheuttaa tuoksuallergikolle vakavan, jopa HENGENVAARALLISEN, kohtauksen. Voit tosiaan lisäillä niitä ekstra haisuja omassa kodissasi, jos luontainen haisusi ei normaali pesulla puhdistu.

Vierailija
55/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin tuplamäärän huuhteluainetta.

Kiusantekoa tuollainen. Eikö olisi vain helpompi noudattaa ohjeita? Jäisi itsellekin mukavampi mieli. Keskenkasvuiset toimivat juuri noin.

Että oikein "noudattaa ohjetta"? Jonkun randomtyypin heippalappu siellä on.

Ja olet liian tyhmä noudattamaan tätä ohjetta, koska?

Vierailija
56/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsee, koska me ei haluta haistella sitä sun ongelmajätteen hajuista huuhteluainetta, joka saastuttaa vielä monta koneellista sinun vuorosi jälkeenkin.

VÄÄÄÄÄRIN. Osta oma kone, pelle! 

Meilläkin eräs kuusikymppinen matami heippalaputtaa koirankarvoista, pesuaiineiden hajuista yms. On heippalaputettu takaisin, että OSTA OMA PESUKONE.

Se on kyllä kuvottavaa, kun yleiset pesukoneet täynnä koiran karvoja, hyi helvetti! Hajusteet ei haittaa, karvat kyllä. 

Vierailija
57/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noi pyykkistressit on? Mulla on hajusteettomat pesuaineet & allergiat ja vielä ei ole aiheutunut muiden pesuaineista mitään päänvaivaa. Ei niistä jää koneeseen ikinä mitään niin isoja jäämiä, että tulisi ongelmaa. Mulla on tosi paha hajusteyliherkkyys ja silti en vielä ole oireillut muiden pyykinpesun takia. 

No sit sulla ei ole vielä riittävän paha hajusteyliherkkyys, ihan pieni vain. Oikeasti hajusteyliherkkä reagoi kyllä hajullisiin pesuaineisiin pyykkituvassa ja -koneessa

Vierailija
58/90 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitään juridista velvollisuutta noudattaa tuollaista pyyntöä, jos on niin herkkä, ettei muiden pyykkiaineita kestä niin voi hankkia oman koneen. En silti ymmärrä huuhteluaineiden käyttöä, tuntuu ihan turhalta mutta jos pyykkituvassa pesisin niin ei tulisi mieleenkään valittaa. 

Vierailija
59/90 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on hiukan väärinkäsitys. Jotku laittaa pyykkipulveria huuhteluainelokeroon. Se kivettyy siihen lokeroon. Sen jälkeen pulverin jäämiä jää tosiaan muitten pyykkeihin. On asukkaita, jotka eivät viitsi lukea käyttöohjetta, vaan laittavat pyykkipulveria kaikkiin kolmeen lokeroon. Kaivakaa se huuhteluainelokero tyhjäksi, niin saatte puhdasta pyykkiä.

Vierailija
60/90 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on ihan uusavuttomuutta ja ajattelemattomuutta, että noita aineita edes käytetään. Huuhteluaineissa on ftalaatteja, jotka vaikuttaa hedelmällisyyteen. Ensin kyllästetään kaikki paikat noilla aineilla, ja seuraavassa hetkessä itketään, kun me ei saada lasta. Puhdas pyykki ei huuhteluainetta kaipaa.

Samaa mieltä!!!