Lehtien irtonumerojen hinnat kauhistuttavat
Sain tänään tarjouksen Deko-lehdestä. 12 kuukauden tilaus/ 10 numeroa hintaan 79eur, lisäksi joku lahja kaupan päälle. Normaalihinnaksi mainittiin 167eur eli 16,70eur/ lehti. Kamala hinta, vaikka Deko onkin hyvä lehti ja laadukkaalle paperille painettu mutta silti! Tuo tarjoushinta ei niinkään hirvitä mutta kuka raaskii enää ostaa irtonumeroita? En minä ainakaan.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Olen Cittarin kassalla töissä ja eniten ostetaan Iltalehteä, Iltasanomia, tv-lehteä ja ristikkolehtiä. Ostajat enimmäkseen vanhempia ihmisiä.
Toiseksi eniten ostetaan naistenlehtiä, sisustuslehtiä ja käsityölehtiä. Keski-ikäiset naiset ostaa näitä.
Kolmanneksi eniten keski-ikäiset miehet ostaa Tekniikan maailmaa, Moottorilehteä, Tex Willeriä yms.
Neljänneksi eniten isovanhemmat ostavat kaupassa mukana olevalle lapsenlapsenlapselle sarjakuvalehtiä.
Viime vuonna ilmestyi Taylor Swift-lehti. Teinitytöt osti sen loppuun ja moni sitä kyselevä jäi ilmankin.
Yllättävän paljon lehtien irtonumeroita myydään, ja myös silloin kun ne eivät ole tarjoushinnalla.
Kiitos, tämä oli mukava tietää. Itse ostan ristikkolehden silloin tällöin ja kun lähden matkoille ostan jonkun naistenlehden matkalukemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin netistä että irtonumeron hinta olisi 15,20eur. Löysin hyllystäni säästämäni lehden vuodelta 2016, irtonumeron hinta silloin 8,20eur eli vajaassa 8 vuodessa hinta lähes tuplaantunut.
Vuonna 2005 Karhua sai 0,33 lasipulloissa 12 kpl 8€. Nyt näyttää olevan 6 x 0,5l tölkeissä 16€ ja risat. Eli puolta vähemmän ja puolta enemmän hintaa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli että ovat niin kalliita. Tykkään sisustuslehdistä ja ostan niitä usein ulkomailta esim Espanjasta on saanut aina halpoja ja hyviä, ainoo huono juttu ettei ymmärrä kaikkea tekstiä.
Mulle tuli tosi hyvä tarjous seiska-lehdestä. Teki mieli tilata, mutta en kehdannut. Mietin heti, että mitähän postinkantaja ajattelee... että tää ja tää posti menee sille seiskan tilaajalle.
Mikset kehdannut? Tuskin se postinkantaja mitään sellaista miettii, eikä varmaan ehdi kytätä mitä postia kellekin tulee. Mäkin oon joskus tilannut seiskan kun siellä oli hyvä kylkiäinen... 😉
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa lehtiä? En muista olisinko ostanut yhtään ainakaan 15 vuoteen.
Ostin Mikrobitin lentokentältä viimeksi kun Suomessa kävin, ihan katsoakseni, mistä ne nykyään kirjoittaa.. Se oli kans jotain 16 euroa. Siis mummonsatasen. 26 markkaa näkyy olleen vuonna 1995. Eli suunnilleen kolminkertaistunut on hinta. Ja lehti oli entistä huonompi.
Hinnan selittää tosiaan vain se, että niitä painetaan ehkä mutuna 500 kappaletta koko Suomeen.
Varmaan selitetään tämäkin hinnannousu ukrainan sodalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Mikrobitin lentokentältä viimeksi kun Suomessa kävin, ihan katsoakseni, mistä ne nykyään kirjoittaa.. Se oli kans jotain 16 euroa. Siis mummonsatasen. 26 markkaa näkyy olleen vuonna 1995. Eli suunnilleen kolminkertaistunut on hinta. Ja lehti oli entistä huonompi.
Hinnan selittää tosiaan vain se, että niitä painetaan ehkä mutuna 500 kappaletta koko Suomeen.
Ei ketään kiinnosta enää koneiden duunaus kun kaikki räpeltää niskavinossa sitä älyleluaan, joka nauhoittaa ihan kaiken käyttäjen teon ja äänen ja kirjoituksen ja puheen.
tykkään muoti ja naisten lehdistä se 7-14 euroa on liikaa.tarjous 2-3 euroa on mulle vielä ok hinta ja joskus ostan.netti on vienyt paljon markkinoita. yksi asia on juttujen taso (huonontunut. liikaa mainoksia ja en halua lukea mitään sateenkaarijuttua ,liikaa niitä ollut, en samaistu niihin tavis ihmisenä.)
Olen miettinyt että nykylasten lukuinnon puutteeseen vaikuttaa ihan varmasti lehtienkin puute. On joo kaikkia pikkulasten krääsälehtiä, paria suomennettua mangaa ja pelilehtiä, mutta...olin nuori 2000-luvun vaihteessa, ja minulle tuli Demi. Ostin myös säännöllisesti mm. Suosikkia, Mixiä(?) ja SinäMinää. Yksi irtonumero oli alkaen 2€, siihen oli varaa käytännössä kaikilla. Ja se juttu, joka yhdisti nuoria, oli että lähes kaikki lukivat esim. Suosikkia, pojat ja tytöt.
Ulkomaalaisia lehtiä on loppunut lehtipisteistä paljon, tosin osa lehdistä lopettanut kokonaan. Ja hinnat lähes kaksinkertaistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Cittarin kassalla töissä ja eniten ostetaan Iltalehteä, Iltasanomia, tv-lehteä ja ristikkolehtiä. Ostajat enimmäkseen vanhempia ihmisiä.
Toiseksi eniten ostetaan naistenlehtiä, sisustuslehtiä ja käsityölehtiä. Keski-ikäiset naiset ostaa näitä.
Kolmanneksi eniten keski-ikäiset miehet ostaa Tekniikan maailmaa, Moottorilehteä, Tex Willeriä yms.
Neljänneksi eniten isovanhemmat ostavat kaupassa mukana olevalle lapsenlapsenlapselle sarjakuvalehtiä.
Viime vuonna ilmestyi Taylor Swift-lehti. Teinitytöt osti sen loppuun ja moni sitä kyselevä jäi ilmankin.
Yllättävän paljon lehtien irtonumeroita myydään, ja myös silloin kun ne eivät ole tarjoushinnalla.
No voisin ostaa jatkossakin irtonumeroita. On oikeastaan mukavampi loikoilla sängyllä oikea lehti käsissä kuin lukea näytöltä.
Lehden hyvä puoli on just toi käyttöliittymä, joka on tietyissä tilanteissa ylivertainen. Lehteä voi lukea kirkkaassa auringonpaisteessa uimarannalla eikä tarvitse pelkää, että akku loppuu tai että joku varastaa sen, kun käyt uimassa. Sitä voi lukea myös kylvyssä ollessa eikä se paina kädessä niin paljon kuin tabletti, ei myöskään tarvitse pelätä sen tippumista tai vesiroiskeita niin hysteerisesti.
Kalliitahan nuo ovat, mutta niiden sisältöön on myös panostettu eri tavalla kuin netissä olevaan ilmaismateriaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että se on vielä olemassa - ja vieläpä painettuna! 80-luvulla siinä oli Basic-kielisiä ohjelmia, joita lehtien tilaajat naputtelivat omalle Commodore64-koneelleen. Oi niitä aikoja.