Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2024 äitiyspakkausta ei julkaista vieläkään

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei osaa päättää minkälainen pallo sinne tulee. Kokoomus ehdottaa pyöreää, persuille se ei käy.

Vierailija
2/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta pakkausta aletaan jakaa ehkä kesäkuussa aikaisintaan ja sisällön julkaisuunkin on vielä se 2 kk aikaa, joten nyt ei kannata turhaan pihtailla hakemuksen teossa, jos laskettu aika on viimeistään heinäkuussa :)

Kaverilla jäi viime vuonna pakkaus saamatta kun unohti hakea 2 kk ennen laskettua aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerää ettei voida julkaista jos on jo tiedossa.

Vierailija
4/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden äitiyspakkauksen sisältöä on varmaan nyt vähennetty niin paljon ettei sinne ole jäänyt mitään mainittavaa. Ehkä yksi body ja yhdet sukat sekä kondomipaketti?

Vierailija
5/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja pakkauksia on vielä niin paljon varastossa, kun vauvoja syntyy vähemmän. 

Vierailija
6/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle miksi sen pitää olla "tämän vuoden pakkaus". Jos ei "vanhat" kuosit kiinnostaa, niin sillä rahalla saa hyväkuntoisia ja käytettyä tavaraa ison pinon. En tajua, kertokaa. Mä sain pakkauksen vuonna 2014 ja en kyllä edelleenkään tiedä, oliko se vanha vai uusi. Mulle ja lapselle oli aika yhden tekevää, oliko bodyssä raitoja vai palloja. 

Vierailija
7/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle miksi sen pitää olla "tämän vuoden pakkaus". Jos ei "vanhat" kuosit kiinnostaa, niin sillä rahalla saa hyväkuntoisia ja käytettyä tavaraa ison pinon. En tajua, kertokaa. Mä sain pakkauksen vuonna 2014 ja en kyllä edelleenkään tiedä, oliko se vanha vai uusi. Mulle ja lapselle oli aika yhden tekevää, oliko bodyssä raitoja vai palloja. 

No itse halusin vuoden 2022 pakkauksen sen viltin vuoksi. Ja siksi että monissa vaatteissa oli kivemmat kuosit.

Vierailija
8/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Itse saan pakkauksen joka tapauksessa vuoden ollessa jo syksyssä, joten uusi pakkaus tullee. Mutta miksi pitkittää hakemista jos laskettu aika on aiemmin.

Vierailija
9/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa täydennettyä mieluisia kuoseja, jos niitä ei ole vanhemmassa tai uudemmassa pakkauksessa riittävästi. Joka tapauksessa ne on sukupuolineutraaleja ja ulkopuku väritön ja mitäänsanomaton viime vuosien takaa.

Vierailija
10/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse halusin vuoden 2022 pakkauksen sen viltin vuoksi. Ja siksi että monissa vaatteissa oli kivemmat kuosit.

Kivempi viltti, kivemmat kuosit? No, tavallaan ymmärrän. Mutta jos se potkupuku on sopiva sen kolme viikkoa vai kuukauden, niin onko sillä kamalasti väliä? Onko se viltti loppuelämän vaate, kun se on niin olennainen. 

Eikö voisi tyytyväinen, että saa jotain tällaista ilmaiseksi? Että valitetaan, että on väärän värinen? Voisiko koko homman vaikka vaan lopettaa? Tai antaa niitä joillekin jonnekin, jotka osaavat arvostaa. 

Vierailija
11/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on, että pakkaus pitää tehdä samalla rahalla ilman mitään inflaatiotarkistusta. Pallon tieltä pitää jättää jotain pois, sillä hinnat nousee mutta pakkauksen hinta ei saa nousta. 

Hallitus aikoo puuttua heikkenevään lukutaitoon lisäämällä pakkaukseen myös toisen kirjan. Sekin vie jotain pois, koska tähänkään ei annettu rahaa.

Kohta pakkaus on hallituksen rojulaatikko, jossa on vaatteiden ja välttämättömyystarvikkeiden sijaan kenties painonpudotuskirja (vastaus lihavuuteen), hernepyssy (ensi askel maanpuolustusinnon herättämiseen) ja muuta sekavaa tavaraa. Haalareihin ja potkuhousuihin ei riitä rahat.

Vierailija
12/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on, että pakkaus pitää tehdä samalla rahalla ilman mitään inflaatiotarkistusta. Pallon tieltä pitää jättää jotain pois, sillä hinnat nousee mutta pakkauksen hinta ei saa nousta. 

Hallitus aikoo puuttua heikkenevään lukutaitoon lisäämällä pakkaukseen myös toisen kirjan. Sekin vie jotain pois, koska tähänkään ei annettu rahaa.

Kohta pakkaus on hallituksen rojulaatikko, jossa on vaatteiden ja välttämättömyystarvikkeiden sijaan kenties painonpudotuskirja (vastaus lihavuuteen), hernepyssy (ensi askel maanpuolustusinnon herättämiseen) ja muuta sekavaa tavaraa. Haalareihin ja potkuhousuihin ei riitä rahat.

Ihmettelen niitä kortsuja, kun syntyvyys haluttiin kasvuun.

Vierailija
13/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee hyvä vaan! Itse kärsin lapsettomuudesta, niin on aina ahdistanut äitiys pakkauksen vaihtuminen. Kun olen aina etukäteen katsellut millaisia pakkauksia on ja haaveillut että nyt saan vauvalle tuon, ja sitten pettynyt kun vieläkään en ole raskaana niin en saanut pakkausta ja se vaihtui taas. Mun puolesta äitiyspakkaus voisi aina olla sama, se olisi vähemmän stressaavaa.

Vierailija
14/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden äitiyspakkauksen sisältöä on varmaan nyt vähennetty niin paljon ettei sinne ole jäänyt mitään mainittavaa. Ehkä yksi body ja yhdet sukat sekä kondomipaketti?

Ja pallo. Ehdottomasti pallo!

Vierailija
15/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettu aika heinäkuussa ja heti haen pakkausta kun se on mahdollista, etten vaan unohda! Mulle on ihan sama onko se tämän vai viime vuoden, kiva avustus silti ja olen sisältöön varmasti tyytyväinen. :)

Vierailija
16/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä kommunismia tällanen äitiyspakkaus! Ostakoot äidit itse pallonsa jos sellaista tarvitsevat! Saisi meidän oikeistohallitus vihdoin lopettaa koko pelleilyn!

Vierailija
17/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kutistuvilla äitiyspakkauksillako kannustetaan nuoria aikuisia synnytystalkoisiin? Perhepolitiikassa paljon pielessä ja siksi nykynuoriso ja nuoret aikuiset noudattavat parisuhteessaan jo 0 lapsen politiikkaa.

Vierailija
18/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos toisessa pakkauksessa on mieluisampia tavaroita verrattuna toiseen, niin miksi ihmeessä sitä mieluista ei saisi toivoa?

Vierailija
19/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä kutistuvilla äitiyspakkauksillako kannustetaan nuoria aikuisia synnytystalkoisiin? Perhepolitiikassa paljon pielessä ja siksi nykynuoriso ja nuoret aikuiset noudattavat parisuhteessaan jo 0 lapsen politiikkaa.

Väitätkö, että äitispakkaus oikeasti vaikuttaa lapsen hankkimiseen? Juuri oli uutinen, että lapsen kasvattaminen maksaa jotain 150 000 euroa muusta työstä, huolesta, ilosta ja rakkaudesta nyt edes puhumattakaan. Jos siis saa 30 ilmaista vaatetta, tähän hommaan kannattaa alkaa? Mutta jos 20, niin ei? 

Vierailija
20/24 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksen sisältöä on vähennetty aivan älyttömästi viime vuosina. Aikoinaan lupailtiin myös laadukkaampia ja vastuullisempia tuotteita kompensoimaan sitä kun tuotteita ekan kerran vähennettiin tuntuvasti. Mutta kököt, samaa halpamaista tuotettua kamaa siellä on eikä mitään eroa laadussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme