Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikki pilala jos koittaa lasta 38 v?

Vierailija
21.02.2024 |

Olen hyväkuntoinen, hoikka ja terve juuri 38 vuotta täyttänyt nainen. Mieheni on samoin terve, hoikka ja saman ikäinen. Haluaisimme kokeilla tulisiko meille lapsi. Onko tämä täysin tuhoontuomittu ajatus?

Onko lapsi automaattisesti sairas ja vammainen, ilman että se näkyy laajassa NIPT-tutkimuksessa?

Vai onko turha kuvitella että voisin edes tulla raskaaksi tai ettei raskaus menisi kesken?

Nimim. "kannattaako edes yrittää" 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattisesti kukaan ei saa tervettä tai vähemmän tervettä lasta. Kaikki on sattumaa, toki ikä kasvattaa riskejä. En pidä sinua vielä riski-ikäisenä

Vierailija
2/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni sun ikäinen saa lapsen eikä ne kaikki ole vammaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata koittaa lasta, voit joutua vankilaan. 

Vierailija
4/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kaikki menee hyvin, vaikka toki riskinsä on, kuten aina. 

Me saimme toisen lapsemme, kun olin 39. Helppo raskaus oli ja lapsi täysin terve. Ekan saimme kun olin 37. Helppoa ja tervettä sekin.

Vierailija
5/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa mennä!

Itse olen 39 ja odotan kolmatta lastani. Enkä yhtään liian vanha.

Vierailija
6/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tekisi laajaa nipt tutkimusta jos pelottaa? Neuvolan tutkimukset on n. 80% varmoja kuitenkin. Ja myös synnytyksessä voi vammautua. Toki huomioikaa että et välttämättä tule kovin helposti raskaaksi eli voit olla lähemmäs 40+ kun saat vauvan. Päätös on teidän, onnea polulle minkä valitsettekaan!

Vierailija
7/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lapsi voi vammautua synnytyksessä tai vaikka 10-vuotiaana auto-onnettomuudessa, mutta eikö esim. kromosomivirheiden luulisi näkyvän NIPT-tutkimuksessa? Vai onko ihan huuhaata.

Vierailija
8/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terveys on tärkein ja kun se on kunnossa niin tottakai yritätte . 

Vierailija
9/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki lapsi voi vammautua synnytyksessä tai vaikka 10-vuotiaana auto-onnettomuudessa, mutta eikö esim. kromosomivirheiden luulisi näkyvän NIPT-tutkimuksessa? Vai onko ihan huuhaata.

No mitä itse lottoat, onko huuhaata? 

Vierailija
10/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ( tai varmaan tiedätkin),  että helpoin osuus on hankkia lapsi ja sitten kun se maailmaa pullahtaa alkaa loppuelämän pituinen työ. Mutta sen työn vaan tekee, minäkin useamman lapsen  vanhempi kuitenkin.

Vierailija
11/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on, koska kaikki aina sanoo täällä että vanhempien äitien lapselle tulee down. Jos asian voisi jotenkin testata niin ei varmaan tulisi.

Vierailija
12/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei NIPT tietenkään ole huuhaata. NIPTistä saa tiedon siinä tutkittujen kromosomivirheiden osalta. Valitettavasti kaikkea ei voida kuitenkaan tutkia, joten vaikka NIPT olisi normaali on silti mahdollista saada kehitysvammainen tai esim. vaikeasti autistinen lapsi. 

Tämä nyt sinällään ei ole kannanotto ap:n kysymykseen. Sama tilanne se on kaikilla, joskin riskit alkavat nousta 35 ikävuoden jälkeen. 

Vierailija
13/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi ( tai varmaan tiedätkin),  että helpoin osuus on hankkia lapsi ja sitten kun se maailmaa pullahtaa alkaa loppuelämän pituinen työ. Mutta sen työn vaan tekee, minäkin useamman lapsen  vanhempi kuitenkin.

Juu. Olen hoitanut useita kummilapsia ikähaarukalla 1-12 vuotta. Toki lapset on aina helpompia muille kuin vanhemmilleen, mutta on kokemusta yövalvomisista, selkäkakoista, raivareista ym. mutta myös hyvistä hetkistä.

Vierailija
14/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on, koska kaikki aina sanoo täällä että vanhempien äitien lapselle tulee down. Jos asian voisi jotenkin testata niin ei varmaan tulisi.

Jos sua just down noin paljon pelottaa niin voin lohduttaa, että NIPT antaa sen suhteen kyllä tyyliin 99,99% varmuudella tiedon. 

Vierailija
15/15 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Olen hoitanut useita kummilapsia ikähaarukalla 1-12 vuotta. Toki lapset on aina helpompia muille kuin vanhemmilleen, mutta on kokemusta yövalvomisista, selkäkakoista, raivareista ym. mutta myös hyvistä hetkistä.

Tota, joo. Näinhän se minäkin aina julistin ennen lapsien saamista, että muka jotain jostakin tiedän kun olen paljon hoitanut lähipiirin lapsia. Sori, mutta et oikeasti tiedä asiasta mitään ennen kuin on oikeasti se oma lapsi hoidettavana.