Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku onnistunut siinä, että saa sekä työmarkkinatukea että omaishoidon tukea?

Vierailija
21.02.2024 |

Mulle myönnetty omaishoidon tuki, mutta en tiedä onko mitään järkeä ottaa vastaan jos automaattisesti menettää työmarkkinatuen? Omaishoidon tuen alin taso on paljon pienempi. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajuus ei yleensä poista työ velvoitetta eli jos se hoidettava ei ole 24/7 sun hoidossa, niin kyllä sun pitää hakea ja olla valmis ottaa vastaan jotain työtä että sen työttömyys korvauksen saa.

Vierailija
2/6 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole meinannut tuota omaishoitajuutta hakea koska se tulisi max vuodeksi ja täällä siihen on todella kovat kriteerit, hakeminen vaatii melkoisen työmäärän, tuoreet lääkärin lausunnot yms. Ja jos sä esim nyt saat toimeentulotukea niin sitä ei saa kun tulot kasvaa sen omaishoitajuuden kautta, mutta toimeentulotuki huomioi lääkkeet ja lääkäri kulut joten mä katson että se on omassa tilanteessa parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitajuus ei yleensä poista työ velvoitetta eli jos se hoidettava ei ole 24/7 sun hoidossa, niin kyllä sun pitää hakea ja olla valmis ottaa vastaan jotain työtä että sen työttömyys korvauksen saa.

Omaishoidon tukea maksetaan työssäkäyvillekin ihmisille. Siksi työmarkkinatukeakin voidaan maksaa. Ainoa, mitä tuki voi pienentää on toimeentulotuki, joka on aivan eri asia kuin työmarkkinatuki.

Vierailija
4/6 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan itsekin työkkäristä asiaan kysyä, tähän tiedon meinaa heiltä saanut.

Vierailija
5/6 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sun on vaan pysyä työmarkkinatuella ja lähetellä kökköjä työhakemuksia, jos siitä kerran saa paremmat tuet?

Voit kysyä suoraan kelalta, fb ryhmässä "kela-fpa" laitat suoraa viestiä niin vastaavat yleensä saman tai seuraavan päivän aikana.

Vierailija
6/6 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin nimenomaan työmarkkinatukea ja omaishoidon tuen alinta tasoa. Mitään toimeentulotukea en saa. Soitin työkkäriin, niin heidän pitää kuulemma erikseen käsitellä asia ja minun pitää perustella kuulemma erikseen että voin olla työmarkkinoiden käytettävissä omaishoidosta huolimatta.

Jos epäävät työmarkkinatuen, niin sitten pitää ilmoittaa hyvinvointialueelle, ettei aio toimia omqishoitajana ja sitten pitää kai hakea sitä työmarkkinatukea uudestaan. Vähän byrokraattista jotenkin, mutta ei voi mitään..

Terv. Ap