Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaat kun työkaveri kysyy kuulumisia

Vierailija
21.02.2024 |

Miksi työkaveri kysyy kuulumisia? Tai puhuu omista asioistaan? Työ ei ole vapaa-aikaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen niitä kuulumisia sitten on ok kysellä? Missä uusiin ihmisiin saa tutustua, kun työpaikka on ilmeisesti pois laskuista?

Onko sulla yhtään sosiaalista pelisilmää? Jos ihminen itse ottaa omat asiansa puheeksi, niin voit kysyä niistä tarkemmin. Ei ole sopivaa alkaa udella lapsista, terveydestä, kumppanista, asumisjärjestelyistä tms. jos ihminen ei itse niistä ala kertoa. Jos sen sijaan joku itse kertoo, että on tämmöinen tai tämmöinen tilanne, niin on ihan kohteliastakin kysyä niistä lisää joko siinä tai myöhemmin.

Normaalit yksilöt kyllä yleensä huomaavat toisen rajat. Ihan riittää se, että kuuntelee toista. Kuinka paljon hän kertoo oma-aloitteisesti itsestään? Kyseleekö hän sinun asioitasi?

Minä en kysele muiden elämästä mitään, joten minultakaan harvemmin kysellään.

Vierailija
22/25 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro asioitani kenellekään

Mitä vastaat kun kysytään?

Sanotko suoraan, ettet puhu henkilökohtaisista asioista vai kysytkö miksi toinen haluaa tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ilmoja pidellyt, hyvää päivää kirvesvartta

Vierailija
24/25 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää, kiitos. Entä sulle?

Vierailija
25/25 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata että "hyvää kuuluu". Työ"kaverit" eivät ole ystäviäni. Teen heidän kanssaan töitä mutta mikään mikä ei liity töihin ei kuulu heille. Siinä on siis selkeä raja mitkä "kuulumiseni" kuuluvat heille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi