Sekava tilitys miehestä ja synttäreistä
En tiedä, mikä miestäni vaivaa. Mulla oli maanantaina synttärit mutta hän ei edes onnitellut. Ei unohtanut koska kuitenkin näki ja kuuli kun muut onnittelivat. Lapset ovat liian pieniä älytäkseen tämmöisiä asioita, joten meillä ei sitten juhlittu millään tavalla. Mies kuitenkin juttelee aivan normaalisti eikä ole vihainen.
Mieheni synttärit ovat ylihuomenna, ja tänään käytiin ostamassa lasten kanssa tarvikkeita. Lapset tekivät kortit ja yhtäkkiä toinen kysyi, miltä minusta tuntuu kun kukaan ei välitä syntymäpäivästäni. Vastasin että monikin ihminen kyllä välitti ja sen tavallisen että joka päivä voi osoittaa välittämistä.
Leivon perjantaiksi kakun ja paketoin yhdessä ostamamme lahjat. Lapset ja varmasti mieskin odottavat tätä perinnettä.
Mutta kieltämättä tuntuu, kuin kukaan ei välittäisi. Vaikka vanhempani soittivat ja aikovat tuoda minulle lahjankin perjantaina (!!!) ja entinen mieheni laittoi aivan ihanan viestin jossa kertoi kuinka tärkeä ihminen olen koko hänen perheelleen. Kaveri lähetti kortin jne.
Pakko oli vain vuodattaa tämä nyt edes tänne.
Kommentit (65)
Mitä mies vastasi kun kysyit häneltä miksi hän toimii noin, ap?
Pahinta mitä nainen voi tehdä omassa marttyyrihengessään on se, että siirtää oman tunnetilansa lapsille. Jos parisuhteessa jokin ei toimi, kuten mies ei vastaa odotuksiin synttäreiden järjestämisessä (!), niin lapset kokevat tämän heidän syykseen helposti. Aikuistukaa naiset! Siis yhdet synttärit.
Jos ette osaa keskustella on suhteenne tuhoon tuomittu. Siis suu auki ja puhumaan sen miehen kanssa.
Exä teki selväksi jo heti suhteen alussa että ei ole kiinnostunut mistään juhlien järjestämisestä tai ylipäätään juhlapyhistä. Eikä myöskään mistään lahjojen ostelusta ja romantiikasta parisuhteessa.
Kummasti kyllä mielellään lähti sitten juhlapyhinä ryyppäämään kavereiden kanssa, vaikka juhliminen ei kiinnosta.
En olisi voinut edes kuvitella perheen perustamista hänen kanssaan. Itselleni se on yksi keino jaksaa arkea ja ylipäätään että on jotain kivaa mitä odottaa, kun on synttäreitä, pääsiäinen, joulu jne. milloin voi koristella ja tehdä jotain arjesta poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma en huomioi häntä fyysisesti suhteessamme, onhan tuo yhteinen aika haasteiden takana mutta ei pikkulapsiperheessä sellaista mielestäni tarvitse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma en huomioi häntä fyysisesti suhteessamme, onhan tuo yhteinen aika haasteiden takana mutta ei pikkulapsiperheessä sellaista mielestäni tarvitse.
Ap
Okei, trolli, mutta annetaan oikean aapeen nyt kuitenkin vastata.
Onko kuitenkin muuten mukava mies?
Yllättäisin hänet ihan muulla kuin lahjalla ja kakulla.
Minä olen nainen, joka ei voi sietää mitään juhlapyhiä, niihin valmistautumista ja näpertelyjä. Jos ei olisi lasta, niin itsekin lähtisin mieluummin kaupungille juhlimaan. Onneksi tuohon hetkellä ei ole enää kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli mies kostaa sinulle, kun et toimi hänelle mieluisalla tavalla. Kukaan normaali ihminen ei kosta toiselle jos ei ole saanut omasta mielestään tarpeeksi seksiä. Ei kuulosta lainkaan terveeltä. Ei näin saa sinua kohdella.
Mihin perustuu tämä naisen logiikka, että nielaisee noin vaan sen, että mies ei piittaa hänen syntymäpäivästään pätkääkään, mutta silti hän ryhtyy touhottamaan vimmatusti miehen syntymäpäivää varten?
Olen nainen itsekin, mutta en todellakaan ymmärrä. Ehkä se oli mieheltä ei-niin-hienovarainen vihje, että ei hänenkään syntymäpäivästä tarvitse välittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette osaa keskustella on suhteenne tuhoon tuomittu. Siis suu auki ja puhumaan sen miehen kanssa.
Mies kuulostaa narsistilta. Ei näiden kanssa voi keskustella. Kaikki on aina muka toisen syy.
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu tämä naisen logiikka, että nielaisee noin vaan sen, että mies ei piittaa hänen syntymäpäivästään pätkääkään, mutta silti hän ryhtyy touhottamaan vimmatusti miehen syntymäpäivää varten?
Olen nainen itsekin, mutta en todellakaan ymmärrä. Ehkä se oli mieheltä ei-niin-hienovarainen vihje, että ei hänenkään syntymäpäivästä tarvitse välittää.
Tämä. Kyse on naisen marttyyrimeiningistä. Jos hetkeksi pysähtyisi ja asettuisi oikeasti toisten (mies, lapset) saappaisiin, huomaisi, että itse pyrkii ainoastaan manipuloimaan koko perhettä jonninjoutavuuksilla. Jos ne synttärit miehen järjestämänä ovat niin tärkeät, eikä niitä kuulu, niin eroa. Tai järjestä itsellesi mieluisat bileet ja lahjat. Ei toisen persoonaa voi muuttaa. Suhteellisuudentajua, kiitos.
Mä en ymmärrä teitä naisia, jotka paapotte, hellitte ja lellitte näitä teidän luuseri miehiä!
Ja miettikää mitä opetatte lapsillenne. Naisia, äitiä saa kohdella kuin ilmaa. Naisilla ei ole väliä, mutta muistetaan isää koska isä on tärkein. Haloo. Nyt herätys tiskirätti naiset!
"Vierailija kirjoitti:
Jumal auta naiset. Nyt loppu marttyyrimeininki. Jos odotatte ihania synttäreitä ja lahjaa itsellenne, niin hommaatte ne itse itsellenne. Ei tule pettymystä. Ja toki kannattaa järjestää ne paremmin kuin miehelle "pienet perheen kesken kahvitukset ja uudet sukat lahjaksi". Win-win kaikilla hyvä mieli."
Onko ajatus puolisolle tärkeiden asioiden huomioimisesta ja toisen ilahduttamisesta sinulle täysin vieras? Koskeeko "omin käsin onneen" -periaatteesi myös asioita, jotka miehelle ovat tärkeitä, mutta naiselle ei? Jos nainen syö mieluiten kasvisruokaa ja mies lihaa, ei naisen kannata koskaan laittaa liharuokaa. Paistakoon mies itse pihvinsä. Jos mies tykkää suuseksistä mutta naiselle se ei ole tärkeää, mies ottakoon itse poskeen itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kyse on naisen marttyyrimeiningistä. Jos hetkeksi pysähtyisi ja asettuisi oikeasti toisten (mies, lapset) saappaisiin, huomaisi, että itse pyrkii ainoastaan manipuloimaan koko perhettä jonninjoutavuuksilla. Jos ne synttärit miehen järjestämänä ovat niin tärkeät, eikä niitä kuulu, niin eroa. Tai järjestä itsellesi mieluisat bileet ja lahjat. Ei toisen persoonaa voi muuttaa. Suhteellisuudentajua, kiitos.
Kyllä. Uhriutuminen ja katkeroituminen on jo ilmeisesti ollut käynnissä hyvän aikaa. Tämä on vähän sama kuin että ostaa toiselle lahjaksi jotain mistä itse pitää, eikä sellaista mitä toinen tahtoo, ja sitten pahoittaa mielensä, kun lahjan saaja ei olekaan ylitsevuotavan kiitollinen saamastaan lahjasta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan opettaa lapsille sitä, että toisten synttäreillä kuuluu ilahduttaa sankaria ja en todellakaan voi sanoa heille, että eipä leivotakaan kakkua eikä onnitella iskää koska minä en saanut mitään.
AP
Miksi? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Se on ihan ok juhlia vain lasten synttäreitä. Jos lapset haluavat muistaa vanhempiaan, niin voivat tehdä kortit jne. itse ikätasoisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Vierailija kirjoitti:
Jumal auta naiset. Nyt loppu marttyyrimeininki. Jos odotatte ihania synttäreitä ja lahjaa itsellenne, niin hommaatte ne itse itsellenne. Ei tule pettymystä. Ja toki kannattaa järjestää ne paremmin kuin miehelle "pienet perheen kesken kahvitukset ja uudet sukat lahjaksi". Win-win kaikilla hyvä mieli."
Onko ajatus puolisolle tärkeiden asioiden huomioimisesta ja toisen ilahduttamisesta sinulle täysin vieras? Koskeeko "omin käsin onneen" -periaatteesi myös asioita, jotka miehelle ovat tärkeitä, mutta naiselle ei? Jos nainen syö mieluiten kasvisruokaa ja mies lihaa, ei naisen kannata koskaan laittaa liharuokaa. Paistakoon mies itse pihvinsä. Jos mies tykkää suuseksistä mutta naiselle se ei ole tärkeää, mies ottakoon itse poskeen itseltään.
Toinen naisen perisynti tässä. Olettaa enemmän kuin on aihetta. Millä perusteella yleistys? Kyse on yksistään syntymäpäiväjuhlista. Siis aikuisen. Ei lapsen. Miksi meille aikuisille pitäisi olla tarjolla kakkua, lahjoja yms. Minusta tämä on ajatuksena naurettavan lapsellinen. Eihän me naiset olla enää mitään lapsia, jolle jonkun toisen pitää järjestää synttärit? Ymmärrän miehiä oikein hyvin tässä asiassa. Se ei tietenkään tarkoita, että mies voisi käyttäytyä itsekkäästi suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Johan aloittaja tuossa kertoi, että haluaa opettaa lapsille toisen huomiomista.
En ymmärrä mihin yhtäkkiä se miesten ylistetty kyky suoraan viestintää katoaa näissä tilanteissa missä mies on täysi mölli ja se pitäisi tulkita jonain sanattomana vihjeenä? Ja vaikka olisi vihje, miksi se vihje pitää antaa toista loukkaamalla? Itse sanoin omalle miesytävälleni, etten halua mitää synttärimuistamisia sen sijaan, että olisin tylyttänyt häntä hänen synttäreillään, jotka tiedän hänen kokevan tärkeiksi.
Ikävintähän tuossa on se, että lapset tajuavat millainen mies heidän isänsä on. Sääliksi käy lapsia ja sinua.