Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö neurotyypillisille ole kuormittavaa kun pitää muistaa mitä hätävalheita on kertonut kenellekin?

Vierailija
21.02.2024 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valehtele ikinä asioissa, joiden epäilen tulevan myöhemmin esille ja pyrin toki valehtelemaan vähän. Lapsi on autismikirjolla ja muistaa aina sanasta sanaan kaikki asiat, mitä on sanottu, vaikka riidellessä ja vaatii anteeksipyyntöä vaikkapa jonkin tietyn sanan osalta, jota minä taas en voi mitenkään muistaa. "Muista nyt, mitä sanoit. Et sä voi sanoa asioita ja sitten olla muistamatta. Jos et pyydä sitä anteeksi, niin ta pan it seni !" Erittäin kuormittavaa.

Kuvottava lapsi, kiristää vanhempiaan itsemurhalla. Onko yleistä autisteilla? 

Ei ole yleistä. On jotain muutakin tuossa mainitussa tapauksessa

Vierailija
22/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valehtele ikinä asioissa, joiden epäilen tulevan myöhemmin esille ja pyrin toki valehtelemaan vähän. Lapsi on autismikirjolla ja muistaa aina sanasta sanaan kaikki asiat, mitä on sanottu, vaikka riidellessä ja vaatii anteeksipyyntöä vaikkapa jonkin tietyn sanan osalta, jota minä taas en voi mitenkään muistaa. "Muista nyt, mitä sanoit. Et sä voi sanoa asioita ja sitten olla muistamatta. Jos et pyydä sitä anteeksi, niin ta pan it seni !" Erittäin kuormittavaa.

Lapsi on sun mielestä kuvottava? Ei kuulosta oikein aikuisen ihmisen suhtautumiselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään hätävaleita joutuisi muuten keksimään, mutta autistipuolison vuoksi täytyy. Hän kun on niin tarkka yksityisyydestään ja yritän kunnioittaa sitä. Joudutaan aika usein tekemään ohareita tai pyytämään lähipiiriä joustamaan ties millaisissa asioissa puolison vuoksi, mutta syitä hän ei halua kenellekään avata. Täytyy siis valehdella.

Okei, kuulostat samanlaiselta kuin minun puolisoni. Aikanaan yksi kotonamme käynyt tuttava melkein kävi päälleni oman vilkkaan mielikuvituksensa takia (en ollut tehnyt sitä, mitä hän luuli) ja mielipuolisesti hymyillen teki selväksi, että minun on paras olla tekemättä sitä (mitä siis en edes ollut tehnyt), tai muuten käy huonosti. Minä tietenkin sen jälkeen pelkäsin koko ihmistä enkä halunnut enää viettää aikaa hänen kanssaan. Puolisoni suuttui minulle, jatkoi vierailuja tuon tuttavan luona ja lopulta, kun ei enää jaksanut siltä suunnalta tulevia kysymyksiä siitä, miksen minä ole mukana, valehteli, että minulla muka olisi mielenterveysongelmia. Sen seurauksena tuo tuttava otti minuun yhteyttä ja säikäytti sillä minut pahanpäiväisesti. Jouduin sitten vääntämään ratakiskoa tuolle tuttavalle, ettei meidän välillämme ole luottamusta.

Puolisollekin jouduin vääntämään rautalankaa siitä, kuinka on väärin mennä keksimään tuollaisia valeita minusta. Sitä en tiedä, ymmärsikö hän. Tuo tuttava ainakin jätti minut rauhaan tuon jälkeen.

Eli mitäs jos jättäisit ne valheet väliin ja kertoisit vain totuuden.

Vierailija
24/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on sun mielestä kuvottava? Ei kuulosta oikein aikuisen ihmisen suhtautumiselta. 

Öh, kyllä? Lapsetkin voivat olla kuvottavia. Ihme hyypiöitä jotka pitävät kaikkia penskoja ihanina luojan lahjoina joita pitäisi ylistää. Jos kakara kiristää OMIA vanhempiaan itsemurhalla on hän totta tosiaan kuvottava. Nykyajan lapsissa on kasvavassa määrin oikeasti psykopaatteja ja muita luonnehäiriöisiä. 

Vierailija
25/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne aina muistakaan :D Minä taas kirjolaisena muistan kaikkien sanomiset.

Mistä tietää että joku on kirjolla? Hän kertoo sen kyllä.

Pätee myös mm. vegaaneihin :D

Vierailija
26/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, kyllä? Lapsetkin voivat olla kuvottavia. Ihme hyypiöitä jotka

Tiedätkö mistä luonnehäiriöt syntyy? Siitä, kun lapsi joutuu kasvamaan päästään sairaiden ihmisten ympäröimänä, juuri sun oloisten. Psykoistakaan ei tule yleensä pahaa tekeviä jos kasvuympäristö on terve. 

Vierailija
27/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urvelo voisi lopettaa sen tupla alapeukutuksen viesteihin joista ei tykkää. Faktat eivät muutu muuksi vaikka kuinka alapeukuttaisit. 

Vierailija
28/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet autistitkin valehtelee.

Vierailija
29/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, kyllä? Laps

Autistin analyysi meni nyt vähän metsään mutta onko ihme:) Sitä paitsi, mitä se sinun perskarvoja kutittelee jos joku puhuu sekopäisistä pennuista? Olitko itse samanlainen?

Vierailija
30/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Jopa kymmenien vuosien takaa.

News flash, niin muistaa normaalitkin. Ette ole mitenkään "erikoisia" muistinne kanssa ;) 

"Normaalit" muistaa väärin.   Ja väittää kuitenkin muistavansa todenmukaisesti, aina omaksi edukseen.   

("Normaalit". Eihän tuo ole normaalia.)

Vierailija
31/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti-soturit ovat yhtä rasittavia kuin trans-warriorit. Itse asiassa taitavat olla samaa porukkaa lol. 

Aina normaalin kansan kimpussa absurdien väitteidensä kanssa ja ylentämässä itseään. 

Vierailija
32/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole trendikkäästi kirjolla, mutta niin muistan minäkin.

Vierailija
33/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko tosiasiat vai lisätyt ja karsitut mielikuvat?

Vierailija
34/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä outo aloitus. Minä olen neuroepätyypillinen, mutta en tökaäyttele kenellekään mitään epäsopivaa. Olen normaalin kohtelias ja muistan sen kyllä aina. Mitään kummempia hätävalheita en keksi kelleen. Enkä ymmärrä, että miksi oletat niin neurotyypillistenkään tekevän. Sinä ilmeisesti sitten töksäyttelet kaiken suoraan?

No ei se tarkoita, että kaikki ei neurologisesti tavalliset niin tekisivät.

Vierailija
35/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään hätävaleita joutuisi muuten keksimään, mutta autistipuolison vuoksi täytyy. Hän kun on niin tarkka yksityisyydestään ja yritän kunnioittaa sitä. Joudutaan aika usein tekemään ohareita tai pyytämään lähipiiriä joustamaan ties millaisissa asioissa puolison vuoksi, mutta syitä hän ei halua kenellekään avata. Täytyy siis valehdella.

Okei, kuulostat samanlaiselta kuin minun puolisoni. Aikanaan yksi kotonamme käynyt tuttava melkein kävi päälleni oman vilkkaan mielikuvituksensa takia (en ollut tehnyt sitä, mitä hän luuli) ja mielipuolisesti hymyillen teki selväksi, että minun on paras olla tekemättä sitä (mitä siis en edes ollut tehnyt), tai muuten käy huonosti. Minä tietenkin sen jälkeen pelkäsin koko ihmistä enkä halunnut enää viettää aikaa hänen kanssaan. Puolisoni suuttui minulle, jatkoi vierailuja tuon tuttavan luona ja lopulta, kun ei enää jak

Ymmärsit viestini väärin.

Mielelläni olisinkin rehellinen ihmisille, miksi jotkin asiat ovat puolisolleni niin vaikeita. Mutta hän on nimenomaan kieltänyt tämän. On kuulemma parempi, että muut pitävät häntä epäkohteliaana/vaikeana, kuin että tietäisivät hänen olevan kirjolla.

Vierailija
36/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä outo aloitus. Minä olen neuroepätyypillinen, mutta en tökaäyttele kenellekään mitään epäsopivaa. Olen normaalin kohtelias ja muistan sen kyllä aina. Mitään kummempia hätävalheita en keksi kelleen. Enkä ymmärrä, että miksi oletat niin neurotyypillistenkään tekevän. Sinä ilmeisesti sitten töksäyttelet kaiken suoraan?

No ei se tarkoita, että kaikki ei neurologisesti tavalliset niin tekisivät.

En minäkään töksäyttele mitään epäkohteliasta tai epäsopivaa. Enkä ole huomannut, että taipumus valehdella olisi sidottu ihmisen neurotyypillisyyteen/epätyypillisyyteen.

- eräs asperger 

Vierailija
37/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, kyllä? Lapsetkin voivat olla kuvottavia. Ihme hyypiöitä jotka

Höpö höpö. Lasten kognitiivinen kehitys ei ole sillä tasolla, että olisivat vielä itse vastuussa tuollaisista. Häpeällistä aikuiselta ihmiseltä ajatella noin. 

Vierailija
38/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on peräisin luulo, että autisti ei osaisi valehdella? Minulla on diagnosoitu autismi ja osaan tarvittaessa kyllä valehdella. 

Vierailija
39/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on peräisin luulo, että autisti ei osaisi valehdella? Minulla on diagnosoitu autismi ja osaan tarvittaessa kyllä valehdella. 

Sinä kuulostat järkevältä autistilta. Täällä on eräs pimahtanut autisti(?) joka jatkuvasti tehtailee tällaisia aloituksia missä haukkuu normaali porukkaa. Pitää itseään jonain mastermindina ja superhyperälykkäänä vaikka kysymyksensä kuulostavat vähän k.vammaisen tuotoksilta. 

Vierailija
40/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko tosiasiat vai lisätyt ja karsitut mielikuvat?

Sekä kirjolla olevat että muut tyypillisesti luulevat muistavansa itse tosiasiat, kun taas toiset muistavat väärin tai valehtelevat. Aika vaikea todistaa kumpaankaan suuntaan, jos ei ole jotain pöytäkirjaa pidetty tai nauhoitusta tilanteesta. Väitän, että moni kirjolla olevakin vain luulee olevansa joku erehtymätön muistaja.

-Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi