Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö neurotyypillisille ole kuormittavaa kun pitää muistaa mitä hätävalheita on kertonut kenellekin?

Vierailija
21.02.2024 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana valehdella, joten ei ole ongelmaakaan.

Vierailija
2/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jotain konkreettista esimerkkiä, että mitä tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne aina muistakaan :D Minä taas kirjolaisena muistan kaikkien sanomiset.

Vierailija
4/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä kuormita mikään, tämä on just se juttu.

Pitää vain tiedostaa, että ei se pitkässä juoksussa ketään kiinnosta mitä viimeksi kuuli.

Vierailija
5/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu on tarpeen vain neuroepätyypillisten kanssa sählätessä. Muiden kanssa ei ole ongelmia.

Vierailija
6/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti taas pätemässä huoh..

Vierailija
7/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Jopa kymmenien vuosien takaa.

Vierailija
8/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Jopa kymmenien vuosien takaa.

News flash, niin muistaa normaalitkin. Ette ole mitenkään "erikoisia" muistinne kanssa ;) 

Vierailija
9/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään hätävaleita joutuisi muuten keksimään, mutta autistipuolison vuoksi täytyy. Hän kun on niin tarkka yksityisyydestään ja yritän kunnioittaa sitä. Joudutaan aika usein tekemään ohareita tai pyytämään lähipiiriä joustamaan ties millaisissa asioissa puolison vuoksi, mutta syitä hän ei halua kenellekään avata. Täytyy siis valehdella.

Vierailija
10/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää että joku on kirjolla? Hän kertoo sen kyllä.

Vierailija
11/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valehtele ikinä asioissa, joiden epäilen tulevan myöhemmin esille ja pyrin toki valehtelemaan vähän. Lapsi on autismikirjolla ja muistaa aina sanasta sanaan kaikki asiat, mitä on sanottu, vaikka riidellessä ja vaatii anteeksipyyntöä vaikkapa jonkin tietyn sanan osalta, jota minä taas en voi mitenkään muistaa. "Muista nyt, mitä sanoit. Et sä voi sanoa asioita ja sitten olla muistamatta. Jos et pyydä sitä anteeksi, niin ta pan it seni !" Erittäin kuormittavaa.

Vierailija
12/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valehtele ikinä asioissa, joiden epäilen tulevan myöhemmin esille ja pyrin toki valehtelemaan vähän. Lapsi on autismikirjolla ja muistaa aina sanasta sanaan kaikki asiat, mitä on sanottu, vaikka riidellessä ja vaatii anteeksipyyntöä vaikkapa jonkin tietyn sanan osalta, jota minä taas en voi mitenkään muistaa. "Muista nyt, mitä sanoit. Et sä voi sanoa asioita ja sitten olla muistamatta. Jos et pyydä sitä anteeksi, niin ta pan it seni !" Erittäin kuormittavaa.

Kuvottava lapsi, kiristää vanhempiaan itsemurhalla. Onko yleistä autisteilla? 

Vierailija
13/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä hätävalheita?

Vierailija
14/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää että joku on kirjolla? Hän kertoo sen kyllä.

Juuri näin. Suurin osa yrittää peitellä totuutta, mutta sitten on nämä jotka eivät ota vastuuta omasta käytöksestä huutelevat netissä ja pitkin poikin kyliä kun on "kirjolla", vaikka oikeasti kaikki tietää että ovat kuspäitä 

Vierailija
15/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä viitataan siihen, että tyypilliset ei töksäytteke kaikkea ajattelematta, niin voin kertoa, että ei se toinen vaihtoehto ole valehtelu. Aina voi jättää myös sanomatta, tai muotoilla asian hieman pehmeämmin tai ympäripyöreästi.

Vierailija
16/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen, pakonomainen valehtelu on narsistien ongelma, ei mun. Narsistit tunnistaa siitä, että ne tekevät alustalle typeriä aloituksia, joissa esitetään absurdeja väitteitä.

Narsisti ei ole olemassa ilman jatkuvaa muilta saatua huomiota. Surkeimmille riittävät solvauksetkin, kun taas joitain pitäisi kaiken aikaa lipoa ja ylistää, esim.persuja.

Vierailija
17/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvottava lapsi, kiristää vanhempiaan itsemurhalla. Onko yleistä autisteilla? 

Ei, terveisin Aspergerin ja ADHD lasten äiti. Iso veljeni toki sanoi lapsena kun puhkesi allergioita ja astma "ei kannata edes elää, kun ei kaakaota saa", jatkoi kyllä elämäänsä. Mutta joo en ole ikinä tuollaista kuullut kenenkään sanovan. 

Vierailija
18/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on hyvä valehtelemaan kun uskoo itsekin omiin valheisiinsa

Vierailija
19/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valehtelu ole mikään neurotyypillisten yksinoikeus. Kyllä sitä tekee monet autistitkin. 

Vierailija
20/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisia valheita ja hätävalheita lipsauttelevat kaikki, myös autistit.

Neuroepätyypillinen vain jää vellomaan näihin tilanteisiin, hukkuu kirjaimellisuutensa suohon ja jankuttaa yksittäisestä sanasta.

Eksäni oli autismin kirjolla ja toden totta, välillä oli lähes pakko valehdella tai ainakin salata asioita, koska tietyt asiat laukaisivat hänessä sellaisen jankuttamisen ja vääntämisen tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän