Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoinkin puhtaat luottotiedot

Vierailija
21.02.2024 |

Osa veloista vanheni itsestään ja loput meni veronpalautuksista työmarkkinatuesta:)

Nyt voisi harkita töihin menoa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä monta tonnia:(

Vierailija
2/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tapa päästä eroon merkinnöistä jos ei hirveästi ole mutta nopeammin ne olisit saanut pois käymällä töissä. Jokatapauksessa, onnittelut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee töihin

Vierailija
4/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ootan vaa velkojen vanhenemista. Oon laittanut tukien prossat nii pieneksi ku mahollista että ei mene veronpalautuksiqäa uo ja käteen jää käyttörahaa enempi

Vierailija
5/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mee töihin

Niinhän tuo harkitsi menevänsä 

Vierailija
6/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain puhtaat luottotiedot ihan käymällä töissä ja maksamalla palkasta velat pois. 

Vierailija
7/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Itsellä sama, viime kuussa sain maksettua, tuli nyt eka täysi palkka pitkästä aikaa. Olo kuin miljonäärillä. 25 000e makselin 2,5 vuodessa, ja koska joku kuitenkin ihmettelee niin perheyrityksen konkurssi syynä tuolle velan määrälle, otin hölmönä henkilötakauksella yrityslainan. 

Vierailija
8/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nuoruuden vippivelat kasvoivat muutamasta tonnista 90 tonniin. Ei siinä olisi millään määrällä työntekoa päässyt veloista eroon, kun pelkästään vuosikorko lisäsi jatkuvasti summaan liki kymppitonnin.

Lopulta vanhenivat kokonaan eikä velkoja saanut penniäkään. Ihan älytön systeemi. Eikö olisi järkevämpää että viivästyskorko olisi esim. 0,5-1% ja tyypiltä saisi edes 200-300e kuussa, että kannattaisi käydä töissä, ja samalla velkoja saa jotain omaa takaisin.

Tosin tässä tapauksessa huonoa omaatuntoakaan ei ollut kun verenimijöiden firmat jäivät nuolemaan näppejä, mutta tarkoitin jos on jotain muita yksityisoikeudellisia velkoja.

Vierailija
9/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä nuoruuden vippivelat kasvoivat muutamasta tonnista 90 tonniin. Ei siinä olisi millään määrällä työntekoa päässyt veloista eroon, kun pelkästään vuosikorko lisäsi jatkuvasti summaan liki kymppitonnin.

Lopulta vanhenivat kokonaan eikä velkoja saanut penniäkään. Ihan älytön systeemi. Eikö olisi järkevämpää että viivästyskorko olisi esim. 0,5-1% ja tyypiltä saisi edes 200-300e kuussa, että kannattaisi käydä töissä, ja samalla velkoja saa jotain omaa takaisin.

Tosin tässä tapauksessa huonoa omaatuntoakaan ei ollut kun verenimijöiden firmat jäivät nuolemaan näppejä, mutta tarkoitin jos on jotain muita yksityisoikeudellisia velkoja.

Näissä tapauksissa joissa on selvästi nuori ihminen tehnyt harkitsemattomuuksia muutaman tonnin edestä pitäisi vaan lätkäistä joku 5-7v luottokielto ja nollata ne velat jos ne paisuvat ulosotossa kymmeniin tuhansiin. Erkkikin tajuaa että niiden takaisinmaksu on 100% mahdotonta ellei yhtäkkiä saa jotain isoa perintöä tai lottovoittoa.

Jos olisi liian kova pala pääomapiireille, niin ainoastaan alkuperäinen pääoma olisi perittävissä (esim. se 3000 euroa). se ulosotossa oleva käsittelymaksujen, kulujen ja korkojen 40,000 yhteissumma katoaisi tuhkana tuuleen. Mitä järkeä sitä summaa on pitää ja roikottaa ulosotossa muutenkaan kun on päivänselvää että sen paisuessa yhä suuremmaksi sieltä ei tule euroakaan velkojille takaisin?

Vierailija
10/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen samaa mieltä. eikä se ainoa kustannus ole se että se luotto lopulta nollautuu lopulliseen vanhenemiseen, vaan siinä että sen tyypin ei taloudellisesti kannata käydä 15 vuoteen töissä. jos keskiverto verokertymä (kerrannaisvaikutuksineen kuten alveineen) palkansaajasta on vaikka 12 tonnia vuodessa, niin siitä muutaman tonnin vipistä tulee lopulta yhteiskunnalle liki parinsadan tonnin nettotappio. aika kova hinta siitä että muutama virolainen saa harrastaa laillista koronkiskontaa

Vierailija
11/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanheneeko ihan kaikki velat aikanaan? Olen käsittänyt että menevät jonnekin passiiviperintään ja jos velkoja sen uudestaan aktivoi niin ei koskaan vanhene

Vierailija
12/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi niille jotka ei mene töihin ulosoton takia: On mahdollista saada palkan lisäksi tt tukea tässä tapauksessa. Mutta vaatii sen että ei ala itse vapaasti maksamaan velkoja vaan pitää odottaa että uo laittaa palkanmaksajalle maksukiellon. Siitä sitten tositteet yms Kelaan.

Ja tietenkin toimeentulotukea saadakseen el saa olla säästöjä yms

Vierailija
13/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit ottaa uuden lainan ja jättää maksamatta.

Vierailija
14/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon.

Vierailija
15/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi niille jotka ei mene töihin ulosoton takia: On mahdollista saada palkan lisäksi tt tukea tässä tapauksessa. Mutta vaatii sen että ei ala itse vapaasti maksamaan velkoja vaan pitää odottaa että uo laittaa palkanmaksajalle maksukiellon. Siitä sitten tositteet yms Kelaan.

Eli saa saman nettona käteen kun kotona makaamalla. Joutuu vielä itse maksamaan mahdolliset työssäkäynnistä koituvat kustannukset. Ei kauhean motivoivaa.

Vierailija
16/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vanheneeko ihan kaikki velat aikanaan? Olen käsittänyt että menevät jonnekin passiiviperintään ja jos velkoja sen uudestaan aktivoi niin ei koskaan vanhene

Vanhenee tietenkin. Riippuu erinäisistä asioista onko vanheneminen 5v, 15v, 20v vai 25v.

Vierailija
17/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voit ottaa uuden lainan ja jättää maksamatta.

Eiköhän sitä opi, varsinkin jos on ollut nuoruuden hölmöyksiä

Vierailija
18/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saa saman nettona käteen kun kotona makaamalla. Joutuu vielä itse maksamaan mahdolliset työssäkäynnistä koituvat kustannukset. Ei kauhean motivoivaa.

Mitä tuosta et ymmärtänyt? Kun käy töissä niin joka kuukausi velat pienenee. Jos ei käy töissä niin siihen menee yli 20 vuotta ainakin koska milläs maksat, riippuen tietysti summasta. 

Vierailija
19/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että velanmaksu ylipäätään olisi hyvinkin motivoivaa. Merkintä vaikuttaa moneen asiaan elämässä ja itse en esimerkiksi voinut hankkia lemmikkiä niin kauan kun oli velkoja. Se oli suurin haaveeni. Asuntoa oli vaikea saada, mitään ei saanut uutena ja säästää ei voinut koska uo vahtii tilejä ettei ylity summa jolloin sieltä viedään rahaa. Töihin kun pääsi niin viidessä vuodessa velat kuitattu.

Nyt on lemmikki, upea koti. Sai jopa 0e takuulla vuokrattua koska luotot ok:)

Vierailija
20/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet ylpeä siitä, että varastit muilta etkä ikinä maksanut takaisin? Onnea vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan