Kokemuksia hoiva-avustajan työstä?
Kyse ei siis ole henkilökohtaisen avustajan tehtävästä, vaan hoiva-avustajan. Itseltäni ei kokemusta löydy, mutta olen kiinnostunut työstä. Työpaikkailmoituksen mukaan se sisältäisi seuranpitoa vanhuksille, kaupassa käymistä, kevyttä siivousta jne.
Kiitos
Kommentit (22)
Se sisältää sitä, että kylvetät niitä asukkaita, käytät vessassa, syötätkin. Peset pyykkiä, siistit ruokailun jälkeen. Joissain paikoissa peset vessat ja lattiat.
Vierailija kirjoitti:
Se sisältää sitä, että kylvetät niitä asukkaita, käytät vessassa, syötätkin. Peset pyykkiä, siistit ruokailun jälkeen. Joissain paikoissa peset vessat ja lattiat.
Nämä ovat kyllä lähihoitajan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin kaipaan vastausta tähän. Henkilökohtainen avustaja olen osa-aikatyössä ja melko varmasti pääsisin oppisopimuksella hoiva-avustajaksi mutta en tiedä haluanko edes hakea .
Hae mieluummin alalle, jossa työtäsi arvostetaan ja sinua henkilönä pidetään arvokkaana. Noissa hoitolaitoksissa hoiva-avustajaa pidetään välttämättömänä pahana. Katsotaan pitkin nenän vartta. Tuiskitaan tyhjästä. Pidetään vähäpäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kyllä lähihoitajan töitä.
Näitä töitä hoiva-avustaja tekee. Tämä on tieto. Kokemusta on.
Hoiva-avustajan työtehtävät liittyvät asiakkaiden perustarpeista huolehtimiseen sekä tukipalvelutehtäviin. Näitä ovat mm. peseytyminen, pukeutuminen, ruokailu, liikkuminen ja ulkoilu.
Voiko hoiva-avustajaksi päästä ilman koulutusta? Olen yliopisto-opiskelija kasvatusalalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voiko hoiva-avustajaksi päästä ilman koulutusta? Olen yliopisto-opiskelija kasvatusalalla.
Ap
Voi päästä hoitoapulaiseksi. Yhdessä paikassa ensin esiteltiin siivouskomeron tarvikkeet. Lattiat pitää pestä, huoneita siivota. Aamuvuorossa lakanoiden vaihtoa, vessatusta ja pesuja. Ruokailusta huolehtiminen.
Saat sinä muutakin työtä.
Hoiva-avustajalla ei sitten ole oikeutta tehdä hoitotoimenpiteitä eikä jakaa lääkkeitä.
Ota mieluummin henkilökohtaisen avustajan työtä. Sama palkka. Heta-liiton jäseninä olevien avustettavien avusta maksetaan jo 12,5 euroa tunnilta. Iltalisät ja viikonloppulisät ja yövuorolisät päälle.
Henkilökohtaisen avustajan työssä sinulla on yksi pomo. Hoiva-avustajan ja hoitoapulaisen työssä sinulla on lukuisia pomoja. Lähärit, sh:t, ja ne oikeat esihenkilöt. Ne sitten juoksuttavat kuin juoksutyttöä tai -poikaa.
Ja aina teet jotain väärin.
Voisin ryhtyä hoiva-avustajaksi, joka viihdyttää vanhuksia pelaamalla heidän kanssaan korttia päivät pitkät.
Hoiva-avustaja = kärttyisän vanhuksen/vammaisen orja.
Hehe, KUKAAN ei vapaaehtoisesti tee tuota työtä.
Joskus joudut myös antamaan miehille käsihoidon. Jos kieltäydyt, sinusta tehdään valitus etkä ikinä saa työtä.
Miten jotkut avustettavat kehtaavat olla niin itsekkäitä, ihan pahaa tekee katsoa.
Yrityksien kautta saisit sellaisia henk.koht.avustajan työvuoroja kuin sulle itsellesi sopii parhaiten.
Kun opiskelet jo, niin silloinhan sun pitänee päästä kokeisiin ja tehdä opiskeluun liittyviä tehtäviä tiettyinä ajankohtina.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ryhtyä hoiva-avustajaksi, joka viihdyttää vanhuksia pelaamalla heidän kanssaan korttia päivät pitkät.
Kuvailemaasi työpaikkaa ei ole. Tosi vähän jää aikaa pelailla korttia tai muuten viihdyttää ketään tuossa työssä.
Jotkut yritykset maksaa jo yli 13 euroa tunnilta henkkarin työstä. Ilta- ja viikonloppulisät päälle.
Nyt on taidettu antaa aloittajalle hyvinkin ulkokullattu kuvaus työstä. Tällä tavalla houkutellaan työhön, johon on vaikeaa saada tekijöitä.
Itsekkin kaipaan vastausta tähän. Henkilökohtainen avustaja olen osa-aikatyössä ja melko varmasti pääsisin oppisopimuksella hoiva-avustajaksi mutta en tiedä haluanko edes hakea .