Kuka on vastuussa jos uimataidoton eläkeläinen hukkuu vesijumpan aikana? Naisella ikää 76vuotta.
Kommentit (37)
Ei kai vesijumppa ikinä ole missään syvässä päädyssä? Lyhytkasvuiset ja liikuntarajoitteiset yleensä valitsevat reunapaikat että voi pitää kaiteesta kiinni. Lisäksi voi ottaa vesijuoksuliivit tai muut kellukkeet käyttöön jos on epävarma fiilis. Sairauskohtaukset ovat eri asia, jokaisella on velvollisuus auttaa kykyjensä mukaan
Kyllä vastuussa on täysikäinen ja -päinen ihminen itse jos päättää mennä vesijumppaan.
Vesijumpassa seistään jalat pohjassa. Vaikea siinä on hukkua.
Jos saa vedessä ollessaan sairaskohtauksen yhtä lailla siinä hukkuisi uimataitoinenkin.
Jos saa sairaskohtauksen, niin eiköhän siinä jumppaohjaaja tai jumppakaveri vieressä huomaa ja auta jos mummu koristen vajoaa veden alle uppeluksiin.
Siis mitä ihmettä? Uimaan opetellaan matalassa vedessä. Niin että kädetkin yltää pohjaan. Lapsetkin tekevät niin.
Uimataidoton ei mene syvään altaaseen.
En minäkään lentokoneilla lentele..
Meillä kaikilla on aikuisen velvollisuudet ainakin auttaa, jos joku vieressä hukkumassa.
Kyllä jos kesken vesijumpan pääsee hukkumaan niin siinä on kanssajumppaajat ja vetäjä laiminlyöneet kansalaisvelvollisuutensa auttaa hätään joutunutta.
Noin vain kaverinko puolesta kyselet, ap?
Hukkuja on itse vastuussa uimataidostaan
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Uimaan opetellaan matalassa vedessä. Niin että kädetkin yltää pohjaan. Lapsetkin tekevät niin.
Ei vesijumppaa pidetä missään syvässä vaan niin, että jalat yltää pohjaan. Ei tarvita uimataitoa. Jos iskee joku sairaskohtaus tai muuten kaatuu ja hätääntyy, niin ympärillä olevilla on kyllä velvollisuus auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuohon ikään asti on selvinnyt niin ettei uimaan ole opetellut??
Äitini eli 86 v oppimatta uimaan. Asui veden äärellä lapsena, mutta piti raataa pikkupiikana 8 v lähtien ja kertoi, ettei isäntäväki olisi katsonut suopeasti, jos palkolliset olisivat aikaa kuluttaneet moiseen hömpötykseen. Aikuisena suurperheen äitinä ei sittten enää kehdannut ruveta opettelemaan.
Ei kannata arvostella muita omasta lähtökohdastaan katsottuna.
Jos näet jossain ihmisen hukkumassa, sinulla on aina velvollisuus auttaa, ihan riippumatta sen hukkuvan uimataidosta. Omaa turvallisuutta ei tietysti tarvitse eikä pidä vaarantaa, mutta uimahallissa se tuskin vaarantuu jos nostat kaatuneen jumppakaverin pintaan. Ei varmaan tosissaan kukaan edes kuvittele jumppailevansa rauhassa jos näkee vieruskaverin vajoavan pohjaan?!
Jos uimataidoton menee syvään altaaseen ja onnistuu vajoamaan pinnan alle niin ettei kukaan huomaa, se on tietysti omalla vastuulla. Mutta tutkitaan kyllä miksei kukaan huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesijumpassa, ainakin missä minä olen ollut, seisotaan jalat altaan pohjassa. Eli siis noin hartioiden syvyydellä enintään.
79 v. Ryhmät eivät ole niin suuria etteikö vieressä jumppaava ainakin huomaisi että nyt mummu uppeluksissa.
Vesijumpissa, ainakin niissä mitä olen satoja kertoja töissä nähnyt, ei jalat yletä pohjaan, jumppaajat käyttävät kelluntavyötä.
T. Uinninvalvoja
Olet uinninvalvoja. Vesijumppia pitävät ainakin meillä liikunnanohjaajat, jalat ovat pohjassa. Enintään jotain hymynaamoja tai muita liikkeitä tehostamassa
Jos kauhtanaan sotkeutuu ja hukkuu niin se on vain a.llahin tahto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vesijumppaa pidetä missään syvässä vaan niin, että jalat yltää pohjaan. Ei tarvita uimataitoa. Jos iskee joku sairaskohtaus tai muuten kaatuu ja hätääntyy, niin ympärillä olevilla on kyllä velvollisuus auttaa.
Ei autollakaan tarvitse osata ajaa. Kyllä silti voi ajaa.
Se on muiden syy sitten jos ajaa kolarin.
Kyllä vesi sen verran ihmisen liikkeitä ohjailee että tietoisen riskin ottaa jos johonkin vesijumppaan uimataidottomana lähtee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesijumpassa, ainakin missä minä olen ollut, seisotaan jalat altaan pohjassa. Eli siis noin hartioiden syvyydellä enintään.
79 v. Ryhmät eivät ole niin suuria etteikö vieressä jumppaava ainakin huomaisi että nyt mummu uppeluksissa.
Vesijumpissa, ainakin niissä mitä olen satoja kertoja töissä nähnyt, ei jalat yletä pohjaan, jumppaajat käyttävät kelluntavyötä.
T. Uinninvalvoja
Se on sitten syvänvedenjumppaa. Mutta suurin osa vesijumpista tehdään kyllä matalammassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vesijumppa ikinä ole missään syvässä päädyssä? Lyhytkasvuiset ja liikuntarajoitteiset yleensä valitsevat reunapaikat että voi pitää kaiteesta kiinni. Lisäksi voi ottaa vesijuoksuliivit tai muut kellukkeet käyttöön jos on epävarma fiilis. Sairauskohtaukset ovat eri asia, jokaisella on velvollisuus auttaa kykyjensä mukaan
Et ole sitten ollut koskaan syvänvedenjumpassa? Sitä pidettiin sukellusaltaassa, missä monta metriä vettä alapuolella ja käytössä olivat uimapötköt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sitten ollut koskaan syvänvedenjumpassa? Sitä pidettiin sukellusaltaassa, missä monta metriä vettä alapuolella ja käytössä olivat uimapötköt.
No ei sinne kai mummut mene. Asia lähti taas ihan muille raiteille kuin vesivoimisteluun. 235
Ennenvanhaan: hukkujan oma vika.
Nykyaikana: kaikkien muiden vika.