Miksi asut vuokralla?
Kommentit (107)
Miksi teet typeriä aloituksia? Kerro syyt!
Korot niin korkealla, etten pysty maksamaan lainaa pois. Ja minun säästöillä ei asuntoa pysty ilman lainaa ostamaan.
Myytiin omakotitalo pois ja haluttiin helppoa asumista. Vuokralla ei tarvi miettiä pihatöitä eikä talon remontteja.
En halua mitään asuntolainaa avopuolison kanssa. Puolisossa ei ole vikaa, en vaan luota mihinkään parisuhteiden pysyvyyteen niin paljoa. Ehkä kuulostaa nurinkuriselta, mutta tuntuu turvallisemmalta kun ei ole omistusasunto.
Mistä ap sai rahat omistusasuntoonsa?
Koska ei o rahulia ostaa omaa eikä pankki anna lainaa köyhille. Siksi. Miksi teet tyhmiä aloituksia palstalle?
Koska omaisuus on tuottamassa lisää rahaa eikä kiinni seinissä.
Onko tänään joku erityisen idioottimaisten aloitusten päivä? Mene nyt hullu tekemään jotain järkevää.
En saa lainaa kun ei ole omarahoitusosuutta säästettynä. Asumme vuokralla omakotitalossa jonka haluan ostaa ja tavoite on saada säästettyä tarpeeksi lainaa varten.
Lisää typeriä kysymyksiä ap? En tajua miksi joidenkin mielestä kaikkien pitäisi asua omistusasunnossa. Itse toki haluan ostaa talon, mutta en ole niin mustavalkoinen, että kuvittelisin kaikkien haluavan omistusasuntoa tai heillä olevan mahdollisuutta sellaiseen.
Haluan olla vapaa mutta aa koska haluan. Ole Sunut 6 eri kaupungissa.. Kun haluan vaihtelua bongaan uuden työpaikan taas seuraavasta kohteesta.. En ole koskaan roikkunut kytköksissä sukulaisiin, ystäviin, naapureihin ym... Ne oikeat säilyy jos on säilyäkseen... Minun elämää... 🤗🤗🤗
Omistusasuminen on tyhmää totesi Warren Buffetkin:
"Homes have delivered at best a 1% real rate of return over time, which is why Warren Buffett deemed his own abode Buffetts folly. Residential real estate is illiquid and should be considered a consumption item."
En uskalla ostaa omaa. Olen sinkku ja rakennusalalla eli työt voi loppua milloin vaan. Kesän jälkeen ei mitään tietoa jatkosta ja alan tilanne on lohduton, kun töitä ei vaan ole. Yksineläjänä ei ole sitä puolisoakaan turvana. Taloudellisestihan tässä ei ole järkeä, mutta tilanne on mikä on.
Asun vuokralla, koska sijoitusasuntoani maksaa tällä hetkellä vuokralainen ja itsellä on varaa asua siinä vasta kun se on maksettu (kiitos nousseet korot). Vuokralaisen ansiosta saan tehtyä verovähennykset mitä en muutoin voisi tehdä.
Monen vuoden omistusasumisen (22 v.) jälkeen vaan tuli tarve vapautua. Nyt 3 v vuokralla, ja olen tyytyväinen. Perijätkin kiittää, kun ei aikanaan tarvitse myydä taloa/asuntoa. Enkä ole koskaan ollut niin rahan ja varallisuuden kasvattamisen perään.
Kela Goldiin nyt kuuluu tällainen työsuhdeasunto saunalla.
Helppo, huoleton halpa. Olen asunut omistusasunnossakin eikä ollut minun juttu.