Miksi jotkut menevät lyhyetkin matkat autolla?
Esimerkiksi jos kauppa on neljän minuutin kävelymatkan päässä, silti sinnekin ajetaan autolla.
Ei ihme että ylipaino lisääntyy
Kommentit (48)
Siksi koska maksan sekö auton, että bensan omilla rahoillani ja teen niillä mitä huvittaa ja milloin. Veikkaan olevani parempikuntoinen ja aktiivisempi kuin aloituksen tekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavuudenhalu ja laiskuus. Sitten kauhistellaan bensanhintoja jne. Mun puolesta turhasta autoilusta voi verottaa kaksinkertaisen määrän vaikka bensanhinnoissa.
Miten tämä käytännössä toteutettaisiin, että turhaan autoiluun bensa maksaisi tuplahinnan ja tarpeelliseen autoiluun olisi normaalihinta?
Jokaiseen autoon ajonvalvoja istumaan ja arvioimaan mikä oli turhaa ajoa ja lasku perään.
Kyllähän tämä nykyään onnistuu jo jonkinlaisilla gps-laitteilla. Jokaisen autolla taitettavan matkan yhteydessä on ajotietokoneeseen kuitattava matkan peruste.
Olisiko matka mökille turhaa vapaa-ajan huviajelua?
Kaupassa käynti 2 km päähän, punnittaisiinko myös kauppakassit?
Vanhuksen kuljettaminen autolla alle 5 km:n matkan?
Lääkärintodistus pitää syöttää järjestelmään nyrjähtäneestä nilkasta?
Jos ajaa autolla työpaikalle 2km päähän ja jatkaa töistä 25 km:n päähän harrastukseen, pitääkö se ilmoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavuudenhalu ja laiskuus. Sitten kauhistellaan bensanhintoja jne. Mun puolesta turhasta autoilusta voi verottaa kaksinkertaisen määrän vaikka bensanhinnoissa.
Miten tämä käytännössä toteutettaisiin, että turhaan autoiluun bensa maksaisi tuplahinnan ja tarpeelliseen autoiluun olisi normaalihinta?
Jokaiseen autoon ajonvalvoja istumaan ja arvioimaan mikä oli turhaa ajoa ja lasku perään.
Kyllähän tämä nykyään onnistuu jo jonkinlaisilla gps-laitteilla. Jokaisen autolla taitettavan matkan yhteydessä on ajotietokoneeseen kuitattava matkan peruste.
Olisiko matka mökille turhaa vapaa-ajan huviajelua?
Kaupassa käynti 2 km päähän, punnittaisiinko myös ka
Älä nyt viitsi, kun joku haluaa tänne vilpittömästi kyttäysmeininkiä. Ettei kukaan saa enempää kuin toinen, vaikka ei itse tarvitsisikaan.
Liika mukavuudenhalu. Alkaa kostautumaan viimeistään keski-iässä.
Göran Stubb(tänä vuonna 89) ja Pirkko Mannola( tämä vuonna 86) kertovat olevansa hyväkuntoisia, koska jumppaavat joka päivä ja kävelevät kaikki kohtuulliset matkat.
Itse olen 73v. Auto otetaan taas käyttöön 1.5, kun mökkikausi alkaa.
Christiiina kirjoitti:
Yleensä pikkupaikkakuntien asukkaat eivät harrasta mitään hyötyliikuntaa.
Mun veljen naapurissa asuu nelikymppinen mies, joka näyttää siltä, että painaa ainakin 140kg ja hän menee autolla työmatkat vaikka kävellen siinä menisi 10min
Pikkupaikkakunnilla asukkaat harrastavat toistensa kyttäämistä ja muiden asioista juoruamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä kun istuvat kuntosalilla perseellään varaamassa laitteita ja näpyttelevät niska kyyryssä puhelintaan. Ei sitä varten tarvitse salille mennä, sitä voi tehdä kotisohvallakin.
Pukuhuoneessa näkee kun jonnet ei saa sukkia jalkaan seisaaltaan niin että tasapaino pysyisi yhdellä jalalla. Pakko ottaa tukea jostain tai istua. Jotkut eivät saa nostettua puhelinta salin lattialta ilman että ottavat tukea jostain laitteesta tai omasta polvestaan. Tällaiselta reilu viisikymppiseltä äijältä onnistuu nuo asiat aivan helposti.
Töissä kotihoidossa näkee aina välillä melkein yhdeksänkymppisiä, jotka pukevat kengät tai pesevät varpaat yhdellä jalalla seisten. Siitä mallia.
Ap ei ilmeisesti ole koskaan käynnyt töissä. Niissä on yleensä kiinteäaikainen ruokatunti, joka useimmiten on puoli tuntia. Se minuuteiksi käännettynä on 30min. ja kahdeksan minuuttia johonkin köpöttelyyn on siitä paljon, yli neljäsosan.