Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut menevät lyhyetkin matkat autolla?

Vierailija
21.02.2024 |

Esimerkiksi jos kauppa on neljän minuutin kävelymatkan päässä, silti sinnekin ajetaan autolla.

Ei ihme että ylipaino lisääntyy 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samasta syystä kun istuvat kuntosalilla perseellään varaamassa laitteita ja näpyttelevät niska kyyryssä puhelintaan. Ei sitä varten tarvitse salille mennä, sitä voi tehdä kotisohvallakin.

Pukuhuoneessa näkee kun jonnet ei saa sukkia jalkaan seisaaltaan niin että tasapaino pysyisi yhdellä jalalla. Pakko ottaa tukea jostain tai istua. Jotkut eivät saa nostettua puhelinta salin lattialta ilman että ottavat tukea jostain laitteesta tai omasta polvestaan. Tällaiselta reilu viisikymppiseltä äijältä onnistuu nuo asiat aivan helposti.

Vierailija
22/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan minuutin kävely ei kuluta montaa kaloria. Mulla on lähikauppa viiden minuutin kävelymatkan päässä ja marraskuusta maaliskuulle kauppaostokset toimittaa Wolt.

Eikai ne kalorit ole se pääasia. Vaan arkiliikunta on hyväksi. Jos ei jaksa pikkumatkaa kävellä, niin tuskin sitä muutakaan vastaavaa jaksaa tehdä. Siinä sitten löystyy ja laiskistuu sekä fyysisesti, että henkisesti.

Kyllä minä jaksan käydä salilla ja työkavereiden kanssa pelaamassa säbää ja sulkista, vaikka ei tulisi mieleenikään lähteä talvella kauppaan kävellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten paisumista minäkin ihmettelen tai siis ei tarvitse ihmetellä, kun omin lihasvoimin ei enää liikuta. Meidän omakotitaloalueelta 95% lähtee autolla töihin keskustaan, johon on 10 min pyöräilymatka ja 30 min kävelymatka. Minä kuljen pyörällä tai jalan ja olenkin hoikka.

Kaikkien elämä ei ole töihin ja suoraan kotiin. Joku vie lapsiaan kauemmas päiväkotiin, joku menee suoraan töistä harrastukseen/käy auttamassa vanhempiaan/mitä ihmisillä nyt elämässä onkaan. 

Vierailija
24/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuudenhalu ja laiskuus. Sitten kauhistellaan bensanhintoja jne. Mun puolesta turhasta autoilusta voi verottaa kaksinkertaisen määrän vaikka bensanhinnoissa.

Miten tämä käytännössä toteutettaisiin, että turhaan autoiluun bensa maksaisi tuplahinnan ja tarpeelliseen autoiluun olisi normaalihinta?

Vierailija
25/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan minuutin kävely ei kuluta montaa kaloria.

Tämä on suosikkini! Ylipainoinen selittelemässä, että liikunnalla ei ole painonhallinnassa mitään merkitystä, ellei harrasta raskasta liikuntaa valtavia määriä. Siksi ei voida kävellä edes sinne lähipubiin 500 m päähän, vaan sinnekin mennään autolla tai bussilla.

Vierailija
26/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska usein kipaisen siitä lähikaupasta jotain mukaan muualle mennessä/muualta tullessa. Naapuri voi kaupan pihassa katsoa, että "taas se kävi tässä autolla", mutta hänpä ei tiedä, että lähdin töihin hyvin aikaisin sillä aikaa kun hän vielä kuorsasi ja olen jo matkalla töistä kotiin. 

Joskus haen myös lähikaupasta jonkun unohtuneen aineksen ruuanlaittoon. Olen saattanut jo aloittaa sen kokkaamisen, enkä silloin todellakaan lähde kävellen kauppaan, vaan käyn autolla, koska se on nopeaa ja pääsen nopeammin jatkamaan ruuanlaittoa.

Mulla on myös perinnöllisiä nivelvaivoja. Kun ne on pahana, mun on vaikea astua toisella jalalla ja se karsii kyllä tehokkaasti "ylimääräiset" liikkumiset. Koiran kanssa kuljen metsässä joka päivä silloinkin, että en mä liikkumatta ole, turha nyt sellaista luulla, vaikka välillä menenkin helpoimman kautta ja autoilen.

Vierailija
27/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavuudenhalu ja laiskuus. Sitten kauhistellaan bensanhintoja jne. Mun puolesta turhasta autoilusta voi verottaa kaksinkertaisen määrän vaikka bensanhinnoissa.

Miten tämä käytännössä toteutettaisiin, että turhaan autoiluun bensa maksaisi tuplahinnan ja tarpeelliseen autoiluun olisi normaalihinta?

Bensatankeille kaksi pistoolia: Turha autoilu 4,00€/l ja Tarpeellinen autoilu 2,00€/l.

Vierailija
28/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska välillä saan antavan mamman kyytiini kotimatkalla tuolla parinsadan metrin kauppamatkalla.  

Jos sanoisin mieluummin käveleväni saadakseni ulkoilmaa, mutta kysyisin jos haluat parkkeerata auton ja kävellä loppumatkan kanssani, niin lähtisitkö mukaan?

Vierailija
29/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei lihaa tarvitse, proteiineja saa kylliksi muista ruoka-aineista, jos vähän ottaa selvää. Eläinrasva tukkii suonet tehokkaasti.

Vierailija
30/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä kipeytyy kävelemisestä ja kantamista selkä ei kestä ollenkaan, ei repussa kantamista eikä kasseissa kantamista.

En halua aloittajan mieliksi joutua pysyvästi pyörätuoliin.

Terveisin normaalipainoinen eläkeläinen 70+.

Vierailija
31/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen autoon ajonvalvoja istumaan ja arvioimaan mikä oli turhaa ajoa ja lasku perään.

Vierailija
32/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen autoon ajonvalvoja istumaan ja arvioimaan mikä oli turhaa ajoa ja lasku perään.

Kyllähän tämä nykyään onnistuu jo jonkinlaisilla gps-laitteilla. Jokaisen autolla taitettavan matkan yhteydessä on ajotietokoneeseen kuitattava matkan peruste.

Vierailija
33/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa kaupassa, viisihenkinen perhe. Siksi menen autolla. Kävelyllä käyn siten koiran kanssa ihan muuten vaan, useamman kerran päivässä. 

Vierailija
34/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on polvi tohjona.  Siksi käyn autolla kaupassa, koska on vaikeaa kantaa ostoksia ja klenkata kipeällä jalalla.

Vierailija
35/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vartin kävely kauppaan. Yleensä kävelenkin, paitsi jos on surkea sää tai jos tiedän että kantamuksia tulee runsaasti. Ei tuohon reppuun kaikki mahdu.

Vierailija
36/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on reilusti lihava, ei tarvitse lähteä lännenarvoyhteisön järjestämään natosotaan itärajalle vuoden, parin päästä. voi makailla kotosalla ja syödä popkornia. lihavat on lepposia vaikka ne tekee kepposia. köyhät kävelee. 

Vierailija
37/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autot on valmistettu ajamista varten

Autot tykkää kun niillä ajetaan

https://youtu.be/1ZVM16fXhWE?feature=shared 

38/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pikkupaikkakuntien asukkaat eivät harrasta mitään hyötyliikuntaa. 

Mun veljen naapurissa asuu nelikymppinen mies, joka näyttää siltä, että painaa ainakin 140kg ja hän menee autolla työmatkat vaikka kävellen siinä menisi 10min

Vierailija
39/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ei lihaa tarvitse, proteiineja saa kylliksi muista ruoka-aineista, jos vähän ottaa selvää. Eläinrasva tukkii suonet tehokkaasti.

ahaa, ja ihmiskeho kun EI ole suunniteltu rehun syöntiin, vaan lihan. meillä kuluu parisataa kiloa itse ammuttua riistaa vuodessa ukon kanssa. myös kalaa menee aika reilusti. mutta syökää te muut multaa ja heinää. 

Vierailija
40/48 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä nykyään onnistuu jo jonkinlaisilla gps-laitteilla. Jokaisen autolla taitettavan matkan yhteydessä on ajotietokoneeseen kuitattava matkan peruste.

Isoveli valvoo. 1984.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan