Muita itsetuhoisia, jotka ovat saaneet tökeröitä kommentteja?
Olisiko vertaistukea muilta, jotka ovat pettyneet lääkärien ja hoitajien asenteeseen? Itse koen että itsemurha-ajatuksia ei oteta tosissaan ja sekä lääkäri että hoitajat ovat sanoneet todella tökeröjä kommentteja.
Varmaan tarvi edes sanoa, että tämä pahentaa jo olemassa olevaa tuskaani.
Kommentit (70)
On kyllä tyhmää porukkaa. Ei ihme, että suomen tilastot aiheesta on mitä on.
Vai uhkailua 😂😂
Kun ottaa pään pois perseestä ja lakkaa elämästä minäminäminä -elämää, niin voi päästä noista turhista oman itsensä ympärillä pyörivistä ajatuksista. Turha paapominen pitääkin lopettaa. Hyysääminen seis. Jos joku ei kestä elämää, tehköön itse omat ratkaisunsa. Siihen ei tarvii yhtään enempää yhteiskunnan varoja käyttää.
Taitaapi moni itsarin uhoaja kusettaa lääkäriä että saa huumaavia pillereitä "oloonsa"
Vierailija kirjoitti:
Kun ottaa pään pois perseestä ja lakkaa elämästä minäminäminä -elämää, niin voi päästä noista turhista oman itsensä ympärillä pyörivistä ajatuksista. Turha paapominen pitääkin lopettaa. Hyysääminen seis. Jos joku ei kestä elämää, tehköön itse omat ratkaisunsa. Siihen ei tarvii yhtään enempää yhteiskunnan varoja käyttää.
Moi Riikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tappaa itsensä, miksi siitä tarvitsee kertoa muille.
Esimerkiksi siksi, että haluaa saada apua itselleen sellaisten ajatusten takia?
Ja vauva sivutko siihen on oikea lähde. Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä kommentteja taas täällä.
Onko täällä näin paljon pahoinvointia. Maailman onnellisin kansa Juu....
En jaksa taas kerran oikaista väärinkäsitystäsi tuosta onnellisuudesta,mutta:
Älä vtussa yleistä yhtä, kahta tai edes kymmentä kusipäistä ylilautapaskiaista Suomen kansaksi. Edes persut eivät ole kansa, koska heitä on alle viidesosa kansasta.
Nyt on hiihtoloma ja kusipäisimmät teinipojat yksin kotona viharunkkaamassa 24/7
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi moni itsarin uhoaja kusettaa lääkäriä että saa huumaavia pillereitä "oloonsa"
Nykyisillä lääkkeillä ei pysty huumaamaan itseään. Bentsoja kun ei kirjoitella helposti kellekään. Mutta sullekin tekis varmaan hyvää kunnon kuuri Citalopraamia.
Täällä käy ap paljon itse jos jonkinlaista mt ongelmaista ei kantsi odottaa sympatiaa täältä eikä ylipäätänsä suomalaisilta, potkitaan ns maassa makavaa ja lujasti!!
Kyllä! 15 vuotiaana sain kuullä olevani huomionkipeä teini ja että heillä olisi parempaakin tekemistä,kun liian syvälle viillettyä käsivarttani paikattiin päivystyksessä. Samoin anoreksiaani "hoidettiin" sanomalla että lopeta pelleily ja ala syödä .Muistan kun olin osastolla ja siellä oltiin asenteella että syön kyllä kun käsketään,että äitini ei vain ole sanonut tarpeeksi jämäkästi.No enhän minä syönyt ja tästä sitten suututtiin kun ruokaa meni hukkaan. Muutenkin se osasto oli pelkkä säilytyspaikka.mitään apua sieltä en saanut.
Minä itse olen yrittänyt sanoittaa hoitohenkilöille im ajatusteni, kautta kuinka äärimmäisen tuskainrnen pahaoloni on. Olen myös saanut osakseni vähättelyä ja ylimielisyyttä. En nimenomaan halua kuolla mutta haluan apua henkiseen tuskaani ja pahoinvointiini.
Voimia sinulle ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Riikka
Riikalla on taas plumpsahtanut sikiö ulos vessassa käydessä. Lääkkeeksi annosteltu kossua oraalisesti.
Kossu käy nopeasti päähän kun huikan jälkeen menee riippumaan pää alas päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisillä lääkkeillä ei pysty huumaamaan itseään. Bentsoja kun ei kirjoitella helposti kellekään. Mutta sullekin tekis varmaan hyvää kunnon kuuri Citalopraamia.
Taidat olla lääke alan asian tuntija.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse olen yrittänyt sanoittaa hoitohenkilöille im ajatusteni, kautta kuinka äärimmäisen tuskainrnen pahaoloni on. Olen myös saanut osakseni vähättelyä ja ylimielisyyttä. En nimenomaan halua kuolla mutta haluan apua henkiseen tuskaani ja pahoinvointiini.
Voimia sinulle ap.
Kiitos. Voimia sinulle myös 💙
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri Peijaksen päivystyksessä 1995:
"laitan sulle tän päivän saikkua ja reseptin. Näillä on turha yrittää itseään tappaa, tulee vain huono olo."
Vajaata kuukautta myöhemmin mut vietiin sinne ambulanssilla, kun yritin tappaa itseni pakokaasulla.
Et yrittänyt. Jos ihminen oikeasti haluaa tappaa itsensä, se kyllä tekee sen siten, että varmistaa, ettei ole ketään pelastamassa viime hetkellä.
Yhelle kaverilleni oli lataamossa hoitsu painoa punnitessa maininnut, että:
Just sulle sopiva paino! Mittaus tulos kun näytti tasan 66,6 kg :D
Vierailija kirjoitti:
Uhkailijat eivät toteuta.
Tietäisitpä vain miten väärässä olet mielipiteelläsi
Itse en aluksi vapaaehtoisesti tuonut ajatuksiani ilmi. Kun minulta kysyttiin, kerroin haluavani kuolla ja olen etsinyt mahdollisimman tappavaa tapaa. Kerroin kyllä, että kaikesta halustani huolimatta en vain ole vielä ollut tarpeeksi rohkea toteutukseen.
Tuntuu, että jostain syystä heillä tarve saada ajatukset ulos ihmisestä kuitenkaan eivät mitenkään reagoi, kun ne sanoo ääneen. No eipä sillä sinänsä väliäkään, koska kyseessä on oma ja vain itselleni kuuluva päätös siitä, että loppuuko elämäni vai ei.
Olin kyllä jo päättänyt ajankohtaa keväämmälle. Tuo päätös hieman helpotti oloani. Nyt sisällä on pahempi kaaos kun asioita tapahtui, joiden vuoksi en vielä pystykään haluamaani tehdä vaikka juuri nyt ei sinänsä olisi enää kiinni siitä ettei olisi rohkeutta.
Kaikki sanovat itsemurhaa itsekkääksi, kuinka itsekästä on muiden haluavan elossa pysymistä vain heidän oman mielenrauhansa vuoksi? Tosin siihen ehkä sinänsä reagoin, kun mietin ettei ihan vielä voi lopullisia juttuja tehdä. En halua olla se paska, joka tuo vielä lisää paskaa juuri akuuttina olevaan tilanteeseen.
Joka tapauksessa pyrin olemaan itse ottamatta asiaa esille, vastaan kun kysytään en muuta. No mahdollisesti syksyllä voisi olla minun hetki päästä rauhaan. Jokainen voi sen jälkeen halutessaan miettiä tai jättää miettimättä, että "uhkailiko" se vai ei.
Nyt vaan täytyy opetella vielä hetkeksi uudelleen esim. Tietä ylittäessä katsomaan tuleeko autoja vai ei. Kaikki tuommoiset tavat, kun pääsivät lipsumaan pois aiemman päätöksen jälkeen. On muuten pirun vaikeaa, kun ei oikeasti välitä mutta tilanteen vuoksi tietää, että ei ihan vielä haaveilla pois pääsystä.
Joskus olisi kyllä ihan mukava päästä keskustelemaan avoimesti asiasta. Esim. Kun haluaisi tehdä asiat helpoksi, olisi hyvä saada vinkit mitä ottaa huomioon sekä mitä kaikkea ja miten hoitaa asiat valmiiksi. Lisäksi myös se, että mitä olisi hyvä jättää viimeiseksi viestiksi, jotta kukaan ei sitten hermostuisi. Totuus on se, että kyseessä on aina yksilön oma päätös, josta ei kenenkään pitäisi jossittelemalla hankkia itselleen päänvaivaa. Tuon kun vielä osaisi saada paperille tavalla joka sitten uppoaisi lukijaankiin.
Minua kohdeltiin aina huonosti lääkärien ja hoitajien taholta. Mutta johtui todennäköisesti siitä koska kun tein im yrityksiä niin olin päihtynyt ja myös silloin kun olin itseäni vahingoittanut. No, lopetin juomisen mutta itsensä vahingoittaminen jatkui ja kuin ihmeen kaupalla tuli huoltomies sisään omin lupineen korjaamaan vuotavaa hanaa ja siksi tässä kirjoitan. Se oli kuulemma hyvin lähellä ja jätti vauriot.
Tuolloin otettiin vakavasti, koska tein sen selvinpäin ja sain hoitoa eteenpäin. Mutta kohtelun vuoksi en enää hakenut apua ja jos tuota huoltomiestä ei olisi tuona päivänä ollut niin...
Muistan senkin kerran kun passitettiin sairaalasta ulos ilman kenkiä keskellä yötä, melkein 20 asteen pakkasissa ja kävelyä kotiin olisi ollut noin 10km. Sanoivat että oma vikas kun ei ole kerta rahaa eikä kenkiä, kyllä sun jalat toimii, kävele. Päälläkin oli pelkkä pyjama. Kävelin sitten jonkin matkaa kun sammuin ilmeisesti hankeen ja heräsin putkasta.
Miksi kukaan menisi lääkäriin uhkailemaan?