Työpaikka kiusattu
Mitä kannattaisi tehdä jos on joutunut työpaikka kiusatuksi. Ja kiusaajat käännyttävät muita työtekijöitä mua vastaan.Seurataan esim. lähdenkö liian aikaisin töistä. Myös töissä oli eräs kone rikki. Sain korjattua sen niin että sitä voi edelleen käyttää mutta vaatisi kunnon korjauksen. Tämä oltiin käyty kiusaajien toimesta tarkistamassa selkäni takana. Tuli kommenttia ettäno toimiihan se. Tämä kyseinen kiusaaja oli jopa huomannut vian samassa laitteessa aiemmin ja myönsi sen lopulta.
Olen tunnollinen työtekijä ja seuraan myös tarkasti laadittuja työvuoroja. En ymmärrä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka kiusattu vai työpaikkakiusattu? Onko työpaikkasi kiusattu vai onko joku siellä työpaikkakiusattu?
Mene helevettiin saivartelemasta!!!
Menikö osaamattomalla ääliöllä hermot. Oletko nyt työpaikkakiusattu, olet ääliö ainakin?
Ap, ne on vaan kyllästyneet kun et edes kirjoittaa osaa, senkin ääliö.
Voi työpaikkaa. Työpaikka siis kiusattu.
Kuka sitä kiusaa?
Miten?
Kerro avoimesti sivustakatsojana omin sanoin.
Tännekin näköjään eksynyt näitä kieroutuneita kiusaajaluonteita. Miten joku viitsiikin käyttää vapaa-aikansa toisten mollaamiseen, vielä täysin aivottomia kommentteja yllä pari.
Vierailija kirjoitti:
Tännekin näköjään eksynyt näitä kieroutuneita kiusaajaluonteita. Miten joku viitsiikin käyttää vapaa-aikansa toisten mollaamiseen, vielä täysin aivottomia kommentteja yllä pari.
Niin kova pakkomielle heillä. Surullista.
Mukavasti jotkut teistä kyllä vastaa. Kiitos siitä. Helpottaa vähän omaa oloa.
Joo tarkoitin työpaikkakiusattu.
Ap.
Pidä kirjaa tapahtumista, asioista ha ihmisistä. Vie esimiehen tietoon. Ota salkkua ja valita asiasta myös työterveyshuollon ihmiselle. On aitten jotain pintaa jos ja kun tulee juttuja. Onan mielenterveyden vuoksi neuvon kuitenkin ekaks etsimään uusi työ. Jos mahdollista. Yritä jaksaa
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka kiusattu vai työpaikkakiusattu? Onko työpaikkasi kiusattu vai onko joku siellä työpaikkakiusattu?
Haista home! Sää olet ihan malliesimerkki niistä kiusaajista. Onko nyt hyvä olla?
Stockmannilla oli työpaikkakiusaamista pikkuesimiesnilkkien taholta. Kun itkien menin kertomaan että mummini on kuollut niin tokas vain että jo oli aikakin kuolla.
Auttakaa, miten toimia työpaikkakiusaajan kanssa? Tämä henkilö on sadistinen, eli nauttii kiusaamisesta. Hän teeskentelee kaveria, mutta kiusaa hyvin hienovaraisesti.
Tyypillisin tapa on palavereissa joko puhua aina päälleni tai teeskennellä, ettei kuule. Itselleni tällainen käytös on todella vierasta. Tulen perheestä, jossa on lapsesta saakka opittu kuuntelemaan, hyvät käytöstavat ja arvostamaan toisia ihmisiä.
Jos huomautan tai ärsyynnyn, muutun itse vaikeaksi ihmiseksi. Tilanne on täysin mahdoton. Kyseinen ihminen on kokemattomampi kuin minä, eli tämä on jonkinlaista valtataistelua.
Ainoa keino selvitä on olla hiljaa palaverit.
Hermoromahduksen vuoksi niin pitkäksi aikaa sairaslomalle että joko kiusaaja vaihtaa työpaikkaa, tai itse löytää uuden duunin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla on myös tällaisia kiusaajia, pimeitä luonteita ketkä ilmeisesti kokevat ylemmyydentuntoa saadessaan kiusata ja nöyryyttää muita. Etenkin uusia työntekijöitä. Kytätään työaikoja, ei jaeta oleellista uutta tietoa ja sitten retostellaan kuinka joku ei tiennyt, kommentoidaan epäasiallisesti toisen ruokia ym ym..
Itse olen saanut olla enemmän rauhassa kun on pari vuotta jo takana ja uusia kiusattavia näillä psykopaateilla. Koitan pysyä omissa oloissa, keskittyä työhön ja asiakkaisiin, jutella mukavien työkavereiden kanssa jos ehtii. Etsin samalla uutta työtä kyllä. Työssä viettää niin paljon aikaa että eihän tuollainen kannata pidemmän päälle.
Juurikin näin. Meilläkin näillä sairailla ihmisillä oli aiemmin eri kohde. Henkilö joka ei tehnyt täyttä työaikaa. Nyt kun olen itsekin vähentän
Tämä taitaa olla yleinen kiusan ja katkeruuden aive, nimittäin lyhyempi työaika. Omalla työpaikalla teetetään tosi paljon töitä palkkaan ja aikaan nähden. Siksi en missään tapauksessa ottaisi täyttä työaikaa. Eikä kaikki muutkaan ota. Nämä sitten ovat kiusattuja monin tavoin ihan näkyvästi. Kaiken puristaisivat ihmisestä tuolla huonolla palkalla. Esimies on natsimainen, joka nauttii selkeästi siitä, että jos on raskasta. Hänelle on vaikeaa se, että tekee kohtuullisesti ja voi hyvin.
Itsekin siinä tilanteessa että työpaikka kiusattuna, noh olen sen verran uudempi työntekijä ja toinen ollut toistakymmentä vuotta. Tästä kun pomolle puhunut niin ei siinä ole kuin kussut omille nilkoille, koska arvaa vaan kumpaa tässä lopulta siirtelemässä ollaan ja kumpi pääsee kuin koira veräjästä?
Tuo on oikeasti ihan sairasta, mutta myös "normaalia". Jos muuten viihdyt siellä niin on parasta olla noista välittämättä.
Työaikoja, kun noudattaa ja hommansa tekee niin eivät "saa prsettä ruppiin, jos et anna raapia".
Sitten, kun on samassa työpaikassa ollut parikymmentä vuotta niin huomaa kuinka ihmiset toimivat.
Jonkun vuoden saattaa aina jokin "klikki" toimia, mutta kun heidät oppii tuntemaan niin löytyy kuin löytyykin heillekin roti.
Aikaa myöten ne henkilökemiat muuttuu ja sitä saattaa tykätäkin heistä ja päinvastoin.