Jos naisella on ollut kehnompi menneisyys, onko mahdollisuutta kunnolliseen mieheen? Olin hukassa.
Ikävää myöntää, että olen masentunut nainen. Liian sinisilmäinen, liian holtiton ja liian rajaton ollut. Joille toki omat syynsä. Alkoholia, vääriä miehiä ja talousvaikeuksia.
Olen nykyään rauhoittunut ja itsekseni. Ei ole tarvetta säntäillä, miellyttää tai tehdä muuta kuin pitää huolta omasta elämästäni. En kaipaa parisuhteeseen toistaiseksi mutta pohdin välillä, kun elämä tästä vielä asettuu enemmän, että kuinka paljon menneisyys vaikuttaa miesten näkökulmiin naisesta?
Tietenkin ihmiset ovat erilaisia. Toiset tuomitsevat, jotkut ymmärtävät ja osa epäilee muutoksien mahdollisuutta.
Olisi ihanaa tulla rakastetuksi vielä joskus, ihan tällaisenaan.
Onko joku löytänyt vaikean nuoruuden jälkeen hyvän ja rakastavan kumppanin?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa tämä vaikea nuoruus?
Itse tein seksityötä 1,5 vuotta ja oikeasti ahdistaa ajatus deittailuista kuinka kerron tuon miehille.
Etsi joku valveutunut vassarimies. Esim. Piffillä on lauma emaskuloituja miehiä, jotka yrittävät uskotella itselleen, että seksityössä ei ole mitään häpeällistä ja ettei seksityöstä saa ketään sheimata. Tai sitten pidät suusi kiinni ja peität jäljet niin hyvin, ettei ikäviä yllätyksiä paljastu myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein seksityötä 1,5 vuotta ja oikeasti ahdistaa ajatus deittailuista kuinka kerron tuon miehille.
Naisen kanssa kaupungilla ja sit sen joku vanha asiakas tulis kyselee et vieläkö irtoaa pano halvalla...
Hyvänä miehenä haluan kumppanikseni hyvän naisen.
Olisi kova urakka osoittaa, että noin toiminut nainen on hyvä nainen, jonka kanssa haluan jakaa elämäni ja johon voisin luottaa täysin. Ehkä se saattaisi onnistua, mutta en näe nyt miten.
Paremmissakin piireissä on naitu entisiä jahtityttöjä, joten kyllä kaikki on mahdollista, kunhan osaa pelata korttinsa oikein. Jos olet hyvännäköinen, olet jo vahvoilla.
Suhteen alkutaipaleella kannattaa lyödä pöytään kaikki mörötkin elämästään siihen asti. Myöhemmin on hankala tehdä paljastuksi ( asiat tulevat ilmi jokatapausessa).
Kun juoksut on juostu, kilometrejä mittarissa sekä nähty todellista elämää, niin vähän valjumpikin mies alkaa kelvata.
Toki moinen "hyvä mies" alkaa pian pitkästyttää ja elämä alkaa muutenkin tuntua tappavan harmaalta arjelta.
Alkaa tulla ikävä todellista elämää ja ihania miehiä. Mitähän se Micco nykyään puuhaa?
Miten niin käytetty nainen. Miestähän on käytetty ansaintavälineenä ja nainen ollut käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole miehille tilivelvollinen mistään. Miksi pitäisi masennuksesta tai huonoista miesvalinnoista kertoa uudelle miehelle? Ei miehillä ole samanlaista velvollisuudentuntoa olla raatorehellinen naisille, eivätkä miehet tunne syyllisyyttä siitä, etteivät kerro jokaista mokaansa tai virhettään uudelle kumppanille. Sitä paitsi nykyään joka toisella on ollut jossain vaiheessa masennusta tai noloja suhdesäätöjä.
Hoida traumasi ensin terapiassa tai self-help-kirjallisuuden, Youtuben, päiväkirjan ym. avulla. Ei sinun pidä tulevaa miestä kuormittaa menneisyyden ongelmilla. Moni nainen virheellisesti luulee, että omien traumojen dumppaaminen seurustelukumppanin niskoille lähentää ja vahvistaa yhteyttä mieheen, mutta eihän se oikeasti niin mene. Ei omista noloista tai nöyryyttävisä teoista kertominen saa aikaan "todellista yhteyttä toiseen".
Keskity nyt ensin oman itsetuntosi kehittämiseen. Jos koet olevasi "pilalla" tai "likainen", s
Hyvä aloitus suhteelle kun ei pysty edes menneisyydestään kertomaan. Tiedä minkälaisia tauteja kantaa kun niin paljon pitänyt irtosuhteita harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänä miehenä haluan kumppanikseni hyvän naisen.
Olisi kova urakka osoittaa, että noin toiminut nainen on hyvä nainen, jonka kanssa haluan jakaa elämäni ja johon voisin luottaa täysin. Ehkä se saattaisi onnistua, mutta en näe nyt miten.
Näin vanhempana ihmisenä pakko sanoa tuohon, että toiseen ihmiseen täysin luottaminen ei ole fiksua. Ei sen vuoksi, että ihmiset olisivat epäluotettavia, vaan siksi, että luottamus useimmiten lähtee omista vaikuttimista ja mielikuvista sekä tarpeesta turvallisuudentunteeseen, jolloin se johtaa harhaan.
Luottamus kasvaa keskustelun ja kokemusten myötä. Jokainen joka kuvittelee toisen ihmisen täysin luotettavaksi tuntematta häntä kovin hyvin tulee pettymään jossain vaihessa. Mutta toki nuorena tuota ei ymmärrä, en itsekään ymmärtänyt.
Ap vaikuttaa minusta luotettavalta sen vuoksi, että hän on käsitellyt elämänsä asioita paljon. Sellainen joka ei ole yhtään asioitaan käsitellyt, on paljon epäluotettavampi, vaikka menneisyys olisi ns. moitteeton. Hänellä on nimittäin oppivuodet vielä edessä.
Tietenkin voit löytää hyvän miehen siinä missä kuka muu tahansa, varsinkin, jos olet vielä nuori ja nätti. Sinun ei pidä puhua liikaa ongelmaisesta taustastasi, käsittele asiasi terapiassa ja pidä kaikkia kokemuksiasi vahvuuksinasi.
On hyvin yleistä, että ihmiset haluavat kertoa menneisyytensä ns. pahat jutut seurustelukumppanille, koska tuntevat niistä syyllistyyttä. Se on ehdottomasti rehellisen ja luotettavan ihmisen merkki. Siitä huolimatta halu kannattaa hillitä niin pitkäksi aikaa, kunnes itse on sinut oman menneisyytensä takia.
On turha kuvitella, etteikö kaikilla löytyisi menneisyyttä, jota joku voi pitää epäilyttävänä, ellei sitten ole aivan tynnyrissä kasvanut. Itsekin olin villi tyttö ja tein vaikka mitä, mutta miesten suhteen olen olllut supernirso. Se kannattaa. Jos siis joku osoittaa pienintäkin epäröintiä sinun suhteesi, lopeta suhde välittömästi.
Kelpuuta mies, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin sinä olet, puutteesikin ovat hänelle vain suloisia, ja samoin kelpuuta itse vain mies, jonka puutteetkin ovat hänen etujaan. Tärkein on oma fiilis. Jos hän saa olosi aina hyväksi ja turvalliseksi, hän on hyvä mies. Jos olet epävarma ja turvaton, jätä mies. Rakkauden on tarkoitus tuntua hyvältä eikä pahalta. Varmuuden vuoksi sanon sen, koska moni kuvittelee tuskan kuuluvan rakkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan ja käsittele syyt miksi teit seksityötä. Älä missään tapauksessa kerro asiasta deittaillessa, se on sulaa hulluutta!
Tarpeesi uskoutua lähtee sinun elämäsi vaikeista asioista, rajattomuudesta ja tarpeesta hakea arvoasi muiden silmistä. Sinun pitäisi oppia näkemään itsesi arvokkaana ihmisenä, jota muut luonnollisesti kunnioittavat. Sen jälkeen pärjäät ja uskon, että osaat ainakin simuloida sitä. Tuskin olisit muuten pystynyt seksityötä tekemään.
Seksityö on raadollinen ammatti ja olet oppinut siinä jotain miehistä, jota voit nyt käyttää omaksi hyödyksesi. Seksityö ei määrittele sinua ihmisenä, se kertoo sinusta, joka kerran olit. Älä milloinkaan valitse miestä, joka ei hyväksy sinua sellaisena kuin sinä olet, mutta älä myöskään töräytä omia asioitasi kenelle tahansa ventovieraalle, vaan vasta ihmiselle, josta aistit, että hän on elämää nähnyt ja viisas. Se ei ole lupaus siitä, että menneisyys olisi hänelle ok, mutta jos kerrot sellaiselle, saat harjoitusta itsellesi riippumatta lopputuloksesta.
Kun olet selvittänyt oman nuoruutesi vaikeat ajat seksityö mukaanlukien, olet hyvässä asemassa, kun sinulla on tietoa miesten seksiin liittyvistä asioista enemmän kuin monilla muilla. Monet naiset ovat melkoisen naiiveja miesten suhteen ja siksi heillä menee miesten valinnassa heikosti. Jos on järkeä ja kokemusta, niin sitä kannattaa käyttää viisaiden valintojen hyväksi. Mutta traumatisoitunut ihminen jää omien pelkojensa vangiksi. Hän ei tarkkaile toista ja tee päätelmiä, vaan roikkuu omissa peloissaan ja epävarmuuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti, kuulostat just sellaiselta naiselta josta miehet tykkää. Eikä tämä ole vitsi.
Voi hyvää päivää. Alinta kastia tuommoinen edustaa.
Mulla on hyvä koulutus ja olen mennyt ja sekoillut, koska traumoja.
Olen myös koki ajan urheillut. En pelkästään pämpännyt.
Erittäin hyvä löysi minut.
Meillä on hieno perhe.
Minusta ei kyllä ulospäin koskaan näkynyt se, että vietin ravintolakännin viikossa.
En polta enkä viinaa vahvempaa.
Mieheni tunsi minut jo entuudestaan, ja kohdattiin. Ei hänelle ollut punainen vaate minun vanhat sekoiluni. Oma itsearvoistus on ollut paljon heikompi, kuin se mitä Muut minusta ajattelevat.
Aapee. Olet hyvällä tiellä. Tärkeintä varmaan on se, että uskaltaa kehittyä. Olet just hyvä.
Mun äiti joskus sanoi, että hyvä kun olen mennyt. Parempi niin. Nyt on ollut parikymmentä vuotta rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
En kelpuuta käytettyä naista.
Onnea etsinnässä.
Minä taas en halua neitsyttä. Olen itse 35.
Kyllä sä jonkun sinisilmäisen hölmön saat huijattua. Ongelmat yleensä aina palaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti riippuu aika paljon paikkakunnastakin. Että kuinka on maine kirinnyt ehdokkaiden korviin.
Itse vietin villin varhaisaikuisuuden, ja myöhemmin muutin toiselle paikkakunnalle jättäen koko vanhan elämän taakseni. Ei ole siis vaikuttanut millään tavoin kumppaniehdokkaiden käsitykseen minusta, toki pidemmissä suhteissa oon jotain menneisyydestä avannut. Tuolla vanhalla paikkakunnalla mulla oli sellainen maine, että tuskin sieltä olisin kovin helposti vakavaa suhdetta löytänyt.
Hyvä pointti. Maailma on suuri, kovin monet ajattelevat liian pienesti ja jäävät pyörimään samoille nurkille, vaikka ne ahdistaisivat. Se tuntuu jännältä itsestäni sen vuoksi, että olen tottunut jo lapsena muuttamaan usein. Maatakin voi vaihtaa, mutta ymmärtäen, että maisemaa vaihtamalla ongelmat (jos niitä on) eivät ratkea.
Pienet paikkakunnat ovat mielestäni ahdistavia, siis pikkukaupungit. Jos kiinnittyy siihen mitä jossain minusta ajatellaan, kun olen tehnyt sitä tai tätä, niin antaa aivan liian suuren vallan muille ihmisille. Aina löytyy ihmisiä, jotka käyttävät sinua astinlautana näyttääkseen itse paremmilta ja hienommilta. Ja monet noista tavoittelevat myös parisuhdetta, jolloin puoliso voi joutua kohteeksi.
Olen koettanut välttää ihmisiä, joilla on kova tarve tuomita muita. Se lähtee heidän omista asioistaan, eikä kaikki ole pahantahtoista, mutta kokemus on osoittanut, että sellaisten kanssa pitää olla varovainen. Ei kannata kertoa itsestään liikaa eikä kiinnittyä, saati pariutua tuollaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole miehille tilivelvollinen mistään. Miksi pitäisi masennuksesta tai huonoista miesvalinnoista kertoa uudelle miehelle? Ei miehillä ole samanlaista velvollisuudentuntoa olla raatorehellinen naisille, eivätkä miehet tunne syyllisyyttä siitä, etteivät kerro jokaista mokaansa tai virhettään uudelle kumppanille. Sitä paitsi nykyään joka toisella on ollut jossain vaiheessa masennusta tai noloja suhdesäätöjä.
Hoida traumasi ensin terapiassa tai self-help-kirjallisuuden, Youtuben, päiväkirjan ym. avulla. Ei sinun pidä tulevaa miestä kuormittaa menneisyyden ongelmilla. Moni nainen virheellisesti luulee, että omien traumojen dumppaaminen seurustelukumppanin niskoille lähentää ja vahvistaa yhteyttä mieheen, mutta eihän se oikeasti niin mene. Ei omista noloista tai nöyryyttävisä teoista kertominen saa aikaan "todellista yhteyttä toiseen".
Keskity nyt ensin oman itsetuntosi kehittämiseen. Jos koet olevasi "pilalla" tai "likainen", s
Hyvä viesti. Ei kukaan tahdo kuulla vieraan ihmisen traumoista ja jos kuulee, niin siitä voi heti päätellä, että tämä ihminen on ihan rikki eikä ole käsitellyt asioitaan riittävästi. Kumppani ei voi olla terapeutti, vaan asiat pitää käsitellä ammattilaisen kanssa.
Traumojen dumppaaminen muiden niskoille on aika itsekeskeistä käytöstä myös. Kun uusi kumppani tavataan, pitäisi osoittaa kykenevänsä vastavuoroiseen ihmissuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Damaged goods -osasto aiheuttaa välittömän red flagin. Varmaan spinnaisin 360 astetta ja lompsisin ovesta pihalle.
Tarkoitat varmaan 180.
Damaged goods -osasto aiheuttaa välittömän red flagin. Varmaan spinnaisin 360 astetta ja lompsisin ovesta pihalle.