Mitä sanoisitte jos puoliso yhtäkkiä tuumaisi, että ei ikinä aio kertoa mitä tekee työkseen?
Mitä sanoisitte, jos puoliso yhtäkkiä tuumaisi, että ei ikinä aio kertoa mitä tekee työkseen? Meillä siis oltu molemmat kotona freelancerina jo useamman vuoden, ja jossain vaiheessa humalassa mies lipsautti ja kertoi työnsä loppuneen. No, ei mennyt kauaa, kun yhtäkkiä ilmoitti ostaneensa talon sekä auton, ja perhe saa nyt tulla mukaan tai olla tulematta.
Meillä raha-asiat ovat aina pidetty erillään, ja kumpikin oltu tyytyväisiä näin. Silti nyt tuli riitaa, ja mainitsin miehen muuttuneen työtahdin, kun huomasin, että paiskii töitä 24/7 ilman, että jää perheelle aikaa, niin tämä suuttui. Sanoi minun olevan vain kateellinen siitä, mitä hänellä on, ja siksi haastan riitaa. Mies siis on unohtanut parisuhdeajan, eikä lapsellekaan tahdo aika riittää. Kun mainitsin tälle asiasta, niin ei halua puhua, kun hän ei halua kertoa millaisia paineita hänellä on ja mitä edes nykyään tekee työkseen, sillä epäilee minun kertovan asiasta ulkopuolisille.
En tiedä mitä ajatella tällaisesta, sillä mies kyllä tietää mitä itse teen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on jokin valtion salainen työ puolustusvoimilla, poliisilla? Siksi ei voi kertoa työstä enempää.
Tässäkin tapauksessa normaalijärkinen ihminen osaa kertoa työskentelevänsä valtiolla maanpuolustuksen parissa tai poliisina ilman tarkempaa esittelyä, siis ei tuossakaan pakko olisi kertoa edes työskenteleekö tekniikassa, tutkinnassa vai kentällä.
Jos ihminen ei voi kertoa _mitään_ työstään, niin se on kyllä ainakin minusta aika hälyyttävä asia.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on jokin valtion salainen työ puolustusvoimilla, poliisilla? Siksi ei voi kertoa työstä enempää.
Noihin ei ilman mitään koulutusta ja kokemusta mennä...
Mikä työ muka voi olla sellainen, josta tienaa perheen huomaamatta yhtäkkiä talon ja auton, eikä voi kertoa, mikä työ on kyseessä, koska voisi paljastaa sen ulkopuolisille?
Ei kyllä mikään päivänvaloa kestävä homma.
Ettekö siis asu yhdessä ap? Oletteko naimisissa?