Porraskävelyllä valtaisat terveysvaikutukset nämä hyödyt saat, kun kävelet 45 porrasväliä
Hyötyliikunta. Sitä on porraskävely mitä suurimmissa määrin.
Tuoretta tietoa porraskävelyn hyödyistä löytyy viime syksyltä, Atherosclerosis-lehden julkaisemista tutkimustuloksista.
https://is.fi/terveys/art-2000010014696.html
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Omakotialueella ei ole portaita.
Asun omakotitalossa. On meillä alakerta ja yläkerta.
Se antaa vastusta enemmän kun normaali kävely, sen takia se on hyvä. Jos portaita ei jaksa juosta niin kandee ihan vaan kävellä, siitäkin on hyötyä.
Kaikki kävely mikä ei ole normaalia kadulla kävelyä on todella hyvä liikuntamuoto koska ihminen ei ole tottunut siihen
Esim, metsässä kävely, ylämäkeen kävely, jäälläkin kävely jne..... Ne kasvattaa myös koordinaatiokykyä ja tasapainoa
Asun omakotitalossa jossa kaksi asuinkerrosta ja lisäksi kellarinportaat. Asun rinteessä ja kasvimaallekin on pitkät portaat, mihinkään päin en voi lähteä kävellen, aina on pitkät portaat edessä. Ei ihme, että olen erinomaisessa kunnossa.
Tulee väkisinkin käveltyä kaikki mahdolliset portaat, koska minulla on ahtaan paikan ja sitä myöten hissikammo!
Töissä kävelen aina portaat, ylös ja alas. Kotonakin on portaita, mutta ne ovat lyhyempiä. Olenkin miettinyt juuri tuota, onko tutkimuksia tehty aiheesta. Kiitos ap:lle linkistä!🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa. On meillä alakerta ja yläkerta.
Mulla on 100 metrin päässä Kuuvuoren portaat. Omakotialue