Masentaa, taas neljä kielteistä vastausta työnhakuun
Plääh. Vi tuttaa ja masentaa. Missä helkutissa se työvoimapula on??!!!? Ei ainakaan tällä paikkakunnalla. En pääse haastatteluihin koska ikä, enkä hanttihommiin koska koulutus. Jokaiseen paikkaan vähintään 50 hakijaa, yleensä yli 80.
Ihan oikeasti väännän kohta itkua. Enpä tiedä mitä kukaan voisi tähän vastata, tein aloituksen kun ottaa niin päästä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut monta vuotta töitä turhaan. Lopulta laitoin paikalliselle koululle sähköpostin että olen käytettävissä opettajien sijaisuuksiin. Ei mennyt kauaakaan kun tuli kutsu ensimmäisen kerran parin päivän työhön. Muutamien päivien keikkojen jälkeen laitoin avoimen hakemuksen myös toiselle koululle. Nyt menen sinne parin kuukauden sijaisuutta tekemään.
Myös päiväkoteihin kannattaa ilmoittaa suoraan päiväkodin johtajalle että on valmis sijaistamaan.
näissä ei ikärasismi iskenyt
N55
Kiitos vinkistä, taidan tehdä samoin. Ottaa siis suoraan yhteyttä päiväkodin johtajiin/kouluihin. Kuntarekryn kautta ei kyllä ole mitään irronnut. Tosin en päiväkotiin tai kouluun ole hakenut koska koulutukseni on eri. Ap
Itse olen päiväkodissa ja mielenkiintoisimmat sijaistajat joita olen tavannut olivat alunperin töissä lennonjohdossa ja autokaupassa. Ja kaikenlaista muuta ammattia. Sijaisia meilläkin todella tarvitaan ja otetaan jos vain on tolkku ihminen. Ikäkään ei ole este.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmasi on se, että selität tilanteen iälläsi. Ensimmäisenä sun pitää ruveta ottamaan vastuuta valinnoistasi. Miten kehitit ammattitaitoasi tuon viiden vuoden aikana?
En viitsi yksityiskohtiin mennä, mutta sen verran voin sanoa että ei kuule ollut viiden vuoden aikana rääpyä miettiä uraa tai ammattitaidon kehittämistä, sen verran intensiivistä oli. Mutta muuten hyvä huomio, vastuu on toki minun, oma valinta hoitaa läheinen. Enpä muuten olisi hoksannutkaan. Mutta kerro vielä miten se auttaa mua saamaan työpaikan että otan vastuun omista valinnoista? Antaako työnantaja siitä lisäpisteitä jos kerron että otan vastuun valinnastani jäädä omaishoitajaksi? Vai miten se toimii?
Tämä kuulostaa jo paremmalta. Sitten seuraavaksi työnhaku kuntoon. Mieti millaista osaamista halutaan työpaikkaan, johon
Kuule, multa on mennyt ohi jo yhdeksän sellaista työpaikkaa, jotka olisivat olleet mun kokemukselle ja osaamiselle ihan nappiin. Mun ansioluettelo ja hakemukset on oikeasti hyviä ja räätälöityjä kulloiseenkin paikkaan. Eikä vaan mun omasta mielestäni, olen niitä luetuttanut läheisilläni, jotka ei kyllä kainostele, jos näkevät jotain korjattavaa. Mun vika on se, ettei mulla ole laajaa tuttavaverkostoa, viiden vuoden tauko ja ikä, mikä alkaa vitosella. Nämä on kaikki sellaisia asioita mitä en voi muuttaa. Ap
Itse olen päiväkodissa ja mielenkiintoisimmat sijaistajat joita olen tavannut olivat alunperin töissä lennonjohdossa ja autokaupassa. Ja kaikenlaista muuta ammattia. Sijaisia meilläkin todella tarvitaan ja otetaan jos vain on tolkku ihminen. Ikäkään ei ole este.
Kiitos tästä! Antaa edes vähän toivoa ja valoa tähän risukasaan. Ap
Pääseekö muka kouluihin ja päiväkoteihin siivoojaksi/lomittajaksi ilman laitoshuoltajan tai siivousalan tutkintoa? Mitä olen alan työpaikkoja joskus katsellut niin jompikumpi on aina ollut vähimmäisvaatimuksena.