Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän jatkuvaa painajaista

Vierailija
20.02.2024 |

Herään joka aamu siihen, että olen työtön ja vailla perhettä. 1990-2000 luvulla toitotettiin huutavaa työvoimapulaa ja että korkeakoulutetuille löytyy tulevaisuudessa aina töitä. Valmistuin liiketaloudesta vuonna 2015 ja olen ollut pelkästään pätkätöissä. Työn saaminen on ollut aiemmin kovan tuskan takana. Ulkomailla asuessani työllistyin huomattavasti helpommin eikä ollut mitään useamman kierroksen haastattelurumbaa. Minun oli kuitenkin pakko muuttaa takaisin Suomeen, koska tunsin oloni yksinäiseksi.

Miten pääsen tästä painajaisesta eroon? Miten toimisitte tilanteessani? En haluaisi elää enää. Elämälläni ei ole mitään merkitystä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole täällä yksinäinen asiasi eivät ole aivan huonosti.

Moni työssäkäyvä on jäätävän yksin. 

Vierailija
2/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsi niin tuo asia unohtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muistan ,kun mua vajaakuntoisena sanottiin 90-luvun alussa väliinputoajaksi ja vakuutettiin , että kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle, saisin töitä. Eipä mennyt asia niin.

Vierailija
4/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa Kela Gold - ja elämä hymyilee.

Vierailija
5/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi AP menit opiskelemaan alaa, josta ei työllisty? Miksi et opiskellut lääkäriksi tai puheterapeutiksi? Ihan oma syy. Pitää olla tietoinen työmarkkinoista.

Vierailija
6/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, muistan ,kun mua vajaakuntoisena sanottiin 90-luvun alussa väliinputoajaksi ja vakuutettiin , että kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle, saisin töitä. Eipä mennyt asia niin.

No, mutta nyt on syntyvyys alhaalla ja heti kohta ihan hirveästi pulaa työvoimasta. Kaikki kynnelle kykenevät revitään töihin. Töitä on kaikille niin paljon kuin jaksaa tehdä.

Varmaan niin käy tällä kertaa?

Vierailija
7/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta kiinni. Ei kukaan voi tehdä asioita puolestasi. Aloita vaikka Te-palvelujen uraan ja työnhakuun liittyvillä verkkokursseilla, joihin voi osallistua kotoa.,

Vierailija
8/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon.

Työtön KTM

Vierailija
9/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö Ammattivalittaja mitään syytä siihen, että olet ikityötön?  :)

Vierailija
10/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä AINA tekevälle löytyy. Pitää vaan yrittää kovempaa.

Kai ymmärrät AP tämän?

Vierailija
11/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis liiketalouden amis, joten ei ihme, ettei töitä löydy. Opiskele tutkinto, jolla työllistyy.

Jos perheettömyys on sinulle painajainen, kannattaisi myös harkita perheellistymistä.

Vierailija
12/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta määrittää itsesi jotain muuta kautta.

Vierailija
13/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku vaatii sitkeyttä. Se useamman kierroksen haastattelurumba on ihan arkipäivää. Itse olen korkeasti koulutettu ja viimeksi työttömänä 2016-2018. Silloin oman alan töitä oli todella vaikea löytää. Nyt jäin todella yllättäen työttömäksi yt-neuvotteluissa vuodenvaihteessa. Yllätyin siitä, paljonko nykyään on oman alan paikkoja auki. Näyttäisi siltä, että uudet työt alkavat jo maaliskuussa. 

Itse olen löytänyt työpaikat lähestulkoon aina kontaktien kautta. Oletko kysellyt kavereilta, vanhoilta työkavereilta jne? Usein joku tietää jonkun jostain, joka voi tietää jostain enemmän :) 

Joku vinkkasi jo myös työvoimakoulutuksista. Niitäkin suosittelen. Kävin itse tuona työttömyysaikana Sarasen koulutuksessa ja pääsin sen kautta harjoittelupaikkaan ja siitä sitten vakituiseen työhön.

Jos näyttää, että oman alan töitä ei vaan ole, kannattaa opiskella joko omatoimisesti tai sitten esim. avoimen yliopiston kursseilla. Nykyään lokaatiollakaan ei ole väliä, vaan verkkokursseille voi osallistua mistä päin Suomea tahansa. 

Vierailija
14/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö Ammattivalittaja mitään syytä siihen, että olet ikityötön?  :)

Keksin nuo vammat ja sairaudet.

Vierailija
15/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat perheen niin alat tekemään asian eteen jotain. Ihme ruikuttamista.

Vierailija
16/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät AP tämän?

Aina ei muuten löydy. Siivousalallekin pitää nykyään olla siivousalan tutkinto. 

Vierailija
17/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinat vaativat tänä päivänä joustavuutta ja valmiutta jopa kokonaan vaihtaa alaa.

Työskentelin suhdanneherkällä alalla ja koska tiesin, että työttömyys olisi mulle painajainen, opiskelin sos.terv. alalle :) Nyt työskentelen vakitoimessa ja puolet lomistani keikkatyössä toisaalla.

Vierailija
18/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät AP tämän?

Ei aina. Kannattaa aloitella osa-aikaa. Kun on kokemusta niin jatkotyö helpottuu, moni firma myös kouluttaa.

Vierailija
19/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa itseä niskasta kiinni ja hakea mitä tahansa työtä. Jos olet perheetön, niin voit varmasti hakea töitä ympäri Suomea. Ja jos kerta löytyy ulkomaankokemustakin, niin sinun pitäisi kyllä työllistyä aika helposti...?

Vierailija
20/25 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät AP tämän?

Ei aina. Kannattaa aloitella osa-aikaa. Kun on kokemusta niin jatkotyö helpottuu, moni firma myös kouluttaa.

Robotit hoitaa tulevaisuudessa ison osan siivouksesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän