Tilanne, jossa mies ei halua lapsia VIELÄ. Voiko päättyä onnellisesti?
Olemme seurustelleet kolme vuotta. Minulla todettiin vaikea endometrioosi noin 1,5 vuotta sitten ja aloitin puhumaan miehen kanssa lapsen hankinnan yrittämisestä. Mies sanoo vain koko ajan, että ei vielä. Alan olla epäuskoinen, että milloin sitten?
Onko teillä kokemusta siitä, että puolison "ei vielä" -kommentit olisivat joskus muuttuneet myönteiseksi kannaksi. (Oma tilanteeni hieman poikkeava siinä mielessä, että ei ole aikaa odottaa. Tauti pahenee koko ajan.)
Kommentit (16)
Riippuu aika paljon iästä. Jos ikää on yli 30v niin en jäisi odottelemaan, jos itsellä olisi lapsitoive.
Poistettiinko se edellinen, vai miksi taas tämä sama?
Kysy suoraan tarkoittaako miehen -ei vielä- todellakin tuota, vai tarkoittaako se itse asiassa -ei koskaan sinun kanssasi-.
Oon 42 ja mies puhuu hoitojen väleissä "ei vielä", "voitais kehittää vielä suhdetta"
Ymmärrätte fiilikseni tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy suoraan tarkoittaako miehen -ei vielä- todellakin tuota, vai tarkoittaako se itse asiassa -ei koskaan sinun kanssasi-.
Kysytty on. Kuulemma ei ole kyse siitä, etteikö minun kanssa. Kun minusta tulisi maailman mahtavin äiti. Mutta meidän suhde ja taloudellinen tilanne ei kuulemma ole VALMIS.
Ap
Asettaisin aikarajan. Jos vuoden sisällä ei aleta yrittää niin ero on väistämätön.
Julmaa, mutta herättää ehkä miehen olemaan rehellinen aikeistaan. Sinulla ei ole aikaa odotella mitään suhteen valmistumista, se on selvä. Miehellä taas on.
Älä jää odottelemaan. Kadut myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytty on. Kuulemma ei ole kyse siitä, etteikö minun kanssa. Kun minusta tulisi maailman mahtavin äiti. Mutta meidän suhde ja taloudellinen tilanne ei kuulemma ole VALMIS.
Ap
Teidän suhde ei ole valmis tarkoittaa sitä, että ei sinun kanssa. Jos ei kolmen vuoden jälkeen tiedä voiko johonkin suhteeseen hankkia lapsia, niin ei se siitä tule parantumaan. Tiedät kai sen, että se mies tuuppaa seuraavan paksuksi ja vie vihille vuoden sisään, koska löytyi se oikea?
Aina ei kaikki palikat putoa sopivassa ajassa täydellisesti paikalleen. Vaikka taloudellinen tilanne sun muu ei olisi viimeisen päälle valmis ja optimaalinen, sinun kehosi on se, joka lapsen kantaa, ja ilman sitä (biologista) lasta ei tule. Nyt ei ole endon vuoksi enää aikaa odotella ja valmistella, vaan joko mies lähtee kypsymään isyyteen jonkun muun kanssa, tai lasta aletaan yrittää heti.
Jos nainen asettaa aikarajoja on se kaikkien redflaggien esiisä. Ei siis ole mitään väliä kenen kanssa kapaloita tehdään ja tuollaiseen suhteeseen ei miehen pidä jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen asettaa aikarajoja on se kaikkien redflaggien esiisä. Ei siis ole mitään väliä kenen kanssa kapaloita tehdään ja tuollaiseen suhteeseen ei miehen pidä jäädä.
Kyseessä ei ole teinipari, he ovat olleet yhdessä kolme vuotta ja naisella on etenevä sairaus, jonka vuoksi raskaaksi tuleminen vaikeutuu päivä päivältä. Jos mies noista huolimatta vitkuttelee lapsiasian suhteen, niin tuohon suhteeseen ei kannata jäädä. Mies ei halua lapsia sinun kanssasi.
jätä se luuseri heti jos haluat lapsen
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä tuossa vaiheessa olekaan suurta väliä kenen kanssa lapsi tehdään. Jos lapsen (tai jopa useamman) todella haluaa, nyt on korkea aika panna toimeksi.
En jäisi odottelemaan. Minä haluan ohjat omiin käsiini ja myös miehen pitää olla sitä sorttia, joka tietää mitä haluaa. En voisi olla toisen armoilla näin tärkeässä asiassa. Minulle hiljaisuus/jahkailu/kommentoimattomuus/passiivisuus on yhtä kuin että ei olla menossa samaan suuntaan, ainakaan yhdessä. Kyllä se on näin yksinkertaista ja vaikkei olisi, itselle on selkeintä tulkita asiat näin. Ensimmäisen ja viimeisen jahkailijamiehen jätin jo parikymppisenä. Sen jälkeen ei ole niitä ollut. Suosittelen sinullekin määrätietoista miestä.
Meillä muuttui mutta olinkin silloin vasta 26. Eli oli ihan perusteltua odottaa. Naisena ei määrättömän pitkäksi aikaa voi jäädä odottelemaan. Asiallinen keskustelu naisen biologisesta kellosta herätti minun puolisoni. Mutta jos kyse on siitä ettei mies sano suoraan ettei halua oikeasti ollenkaan lapsia, niin voi voi, sitten on pakko tehdä ratkaisuja.