Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästyin töistä 45min. Reilu esimies sanoi että kiitoksena hyvästä työstä hän korjaa aikaleiman palkanlaskentaan

Vierailija
20.02.2024 |

:)

Kiva fiilis tuli

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on aloja joissa ei ole liukumia käytössä? Joku terveydenhuolto tms?

Apua :D

Ethän sinä oikeasti kysy tätä tosissasi?

Vierailija
22/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku uuno, joka ei ymmärrä työelämästä mitään. Kaikki alat, joissa tarvitaan tietty henkilömäärä koko ajan ml. tuo terveydenhuolto,  mutta myös ihan useimmat teollisuustyöt. Lisäksi tuntipalkkaiset saavat palkan tehtyjen tuntien mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On stressaava työpaikka sinulla. Jos minä tulin myöhään, niin vastaavasti lähdin aikaisemmin ja jonakin toisena päivänä olin pidenpään. Ei se ollut niin justiin, kunhan tunnit ilmoitti oikein. Klo 9-15 toivottiin että jokainen on paikalla.

Vierailija
24/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yllättäen on. Vai ajatteletko että esim junat ja linja-autot lähtevät silloin kun työntekijät suostuvat saapumaan töihin?

Tai kauppa aukeaisi sen mukaan...

Palomiehet

Virastot

Huoltoasemat

Ravintolat

Elokuvateatterit

Jatkanko vielä???

Vierailija
25/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule on ihan toimistotyössäkin. Esimerkiksi meillä työaika on 8-16 tasan. Hoidapa sitten asioitasi, jotka vaativat käyntiä paikan päällä.

Ihan hirveää yrittää saada hammaslääkäri- tai kampaaja-aikaa joskus viiden jälkeen, kun työmatkaan menee luonnollisesti aikaa +30 min. 

Ja ihan kauhea haloo nousi kerran, kun olimme menossa laivareissulle (äiti täytti 60 v. ja vietettiin nämä laivalla) ja menin luvalla seitsemäksi töihin, jotta pääsin lähtemään kolmelta. Mutta kuinka juuri sen viimeisen tunnin aikana olisi tarvittu, eikä joku tärkeä työ päässyt etenemään, kun en ollut paikalla. 

Joskus 2000 luvun vaihteessa olin viimeksi vastaavassa työpaikassa, kaksi vuotta jaksoin kunnes lähdin muualle. Nyt ei tulisi mieleenikään hakea työtä jossa ei ole minkäänlaisia liukumia tai etätyömahdollisuutta. Nykyinen työni on työajaton ja -paikaton kuukausipalkkainen työ. Hyvin korkealla kynnyksellä lähtisin tästä työpaikkaan missä olisi määrätty vaikka että 2 päivää vikkosta pitäisi olla toimistolla.

Hae sinäkin ihmeessä muualle, ei tuollainen voi tehdä hyvää mielenterveydelle pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
26/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pomo antoi palkallisen vapaapäivän kummitätin hautajaisiin

Vierailija
27/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule on ihan toimistotyössäkin. Esimerkiksi meillä työaika on 8-16 tasan. Hoidapa sitten asioitasi, jotka vaativat käyntiä paikan päällä.

Ihan hirveää yrittää saada hammaslääkäri- tai kampaaja-aikaa joskus viiden jälkeen, kun työmatkaan menee luonnollisesti aikaa +30 min. 

Ja ihan kauhea haloo nousi kerran, kun olimme menossa laivareissulle (äiti täytti 60 v. ja vietettiin nämä laivalla) ja menin luvalla seitsemäksi töihin, jotta pääsin lähtemään kolmelta. Mutta kuinka juuri sen viimeisen tunnin aikana olisi tarvittu, eikä joku tärkeä työ päässyt etenemään, kun en ollut paikalla. 

Joskus 2000 luvun vaihteessa olin viimeksi vastaavassa työpaikassa, kaksi vuotta jaksoin kaksi vuotta jaksoin kunnes lähdin muualle. Nyt ei tulisi mieleenikään hakea työtä jossa ei ole minkäänlaisia liukumia tai etätyömahdollisuutta. Nykyinen työni on työajaton ja -paikaton kuukausipalkkainen työ. Hyvin korkealla kynnyksellä lähtisin tästä työpaikkaan missä olisi määrätty vaikka että 2 päivää vikkosta pitäisi olla toimistolla.

Hae sinäkin ihmeessä muualle, ei tuollainen voi tehdä hyvää mielenterveydelle pitkällä tähtäimellä.

Ihan koko ajan haen, valitettavan vähän on vaan paikkoja tarjolla!

Vierailija
28/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin pomon pitäisi kohdella kaikkia tasapuolisesti.

???? Miten niin? Todella outo käsitys! Tottakai työpaikoilla kohdellaan ihmisiä eri lailla riippuen siitä miten hyvin he työnsä tekevät. Eihän muuten olisi mitään ylennyksiäkään eikä palkankorotuksia.

2016 lähtien olen ollut kausityöntekijänä samassa paikassa missä olen itsekseni alkanut tekemään omien töiden ohessa myös toiselle ryhmälle kuuluvia töitä koska tiedän että ne työt tehtäisiin paljon myöhemmin tai huonommalla säkää saattaisivat jättää tekemättä koko kesän ajalta

näiden vuosien aikana mikään ei ole muuttunut tai no joskus olen sattunut saamaan pomolta positiivista palautetta 

Vierailija
29/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että sulla on tollanen esihenkilö! Stockmannilla ei toimi, en saannu vapaata mummin hautajaisiin koska ei kuulemma ole lähiomainen ja kolleega oli päällikön puhuttelussa kun myöhästyi töistä yhden minuutin...

Varmastikin olisit saanut palkatonta vapaata? Vai kysyitkö edes. 

Kauheen taistelun jälkeen sain sen palkattoman vapaan mutta kuulin kyllä että en ole kiinnostunut työnteosta...

Vierailija
30/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yllättäen on. Vai ajatteletko että esim junat ja linja-autot lähtevät silloin kun työntekijät suostuvat saapumaan töihin?

Tai kauppa aukeaisi sen mukaan...

Palomiehet

Virastot

Huoltoasemat

Ravintolat

Elokuvateatterit

Jatkanko vielä???

Jatka vaan. 

Mikä virasto on sellainen että ei voi olla liukumia? Kaikilla viranomaisilla joiden kanssa itse olen tekemisissä työni puolesta on määrätty tietty palveluaika, esim soittaa voi 9-14 välisenä aikana. Silloin pitää viranomaisten olla tavattavissa mutta muuten voi hyödyntää liukumia. Ja voi olla myös niin että yksi henkilö on tavattavissa virastossa mutta muut voivat vastailla puhelimeen kotoa käsin. Täällä poliisin lupapalvelutkin on auki vain 12-15:00. Kaksi päivää olen yrittänyt tavoittaa yhtä viranomaista jonka soittoaika on arkisin 10-12:00 eikä hänelle saa ollenkaan aikoja kasvotusten.

Vierailija
31/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalotkin odottaa sammuttajiaan, kunnes palomiehet tulevat töihin liukumiensa puitteissa.

Ap:n myöhästymisen takia jäi tulipalo sammuttamatta ja pomo kiittelee hyvästä työstä?

Muotoillaan kysymys uudestaan: millaisella työpaikalla leimataan ja vaikka ei ole liukumia niin voi myöhästyä 45 minuuttia ilman ongelmia?

Jossain täysin turhassa toimisto puuhastelussa, ei missään muualla. Olen ollut työpaikalla jos liukuma oli puoli tuntia eli jos oli töihin klo 6:00 töihin mentiin 5:45-6:15. 

Vierailija
32/32 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalotkin odottaa sammuttajiaan, kunnes palomiehet tulevat töihin liukumiensa puitteissa.

Ap:n myöhästymisen takia jäi tulipalo sammuttamatta ja pomo kiittelee hyvästä työstä?

Muotoillaan kysymys uudestaan: millaisella työpaikalla leimataan ja vaikka ei ole liukumia niin voi myöhästyä 45 minuuttia ilman ongelmia?

EI kai tuo alasta ole kiinni vaan työnantajasta. Ja tässä tapauksessa esimiehestä, joka ei tehnyt tuosta kertamyöhästymisestä ongelmaa. Ilmeisesti työpaikalla oli juuri silloin tilanne, että mikään ei kaatunut päälle, vaikka yksi työntekijä myöhästyikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän