Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä 80- ja 90- luvuilla kirjekaveri ulkomailta?

Vierailija
19.02.2024 |

Muistan kun englannin tunnilla tehtiin "hakemuksia". Sai valita ikähaarukkaa, sukupuolta, harrastuksia ja mistä maasta kaverin haluaa. Sit jännitettiin mitä löytyi. Oli oikein jonkinlainen organisaatio joka näitä järkkäs. Minulla oli tytöt Chilestä ja Uudesta Seelannista ja poika Intiasta. Pojan kanssa kirjoitin lopulta lähes 10 vuotta, taisimme vähän etärakastuakin :D. Sitten tapasin ex-mieheni ja kirjeenvaihto loppui.... Toisinaan mietin mitä hänelle kuuluu. Oliko teillä näitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, muistan että koulussa tehtiin jotain hakemuksia tuohon liittyen. Löytyi sitten poika, muistaakseni Saskatoonista Kanadasta. Kirjoitin varmaan kirjeenkin, mutta ei tainnut ikinä tulla vastausta, meniköhän edes perille asti. Vai oliko n. kymmenvuotiaana niin tasokasta englannin taito, ettei sen takia vastattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 1960- ja 1970-luvuilla. Oli Länsi-Saksasta ja Malesiasta. Loppui, kun kirjoitin ylioppilaaksi. Mutta lukiossa vielä muutama luokallamme harrasti tätä.

Vierailija
4/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. saksalaisen kirjekaverin luon kävin kylässäkin. Kaksi kirjekaveria oli silloisen DDR:n puolelta. USAsta, Japanista, Ranskasta...

Vierailija
5/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli! Serdar Turkista 😃

Vierailija
6/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla Pascal-niminen nuori mies Ranskasta. Lähetti mm piirtämänsä kartan asuinseudustaan ja jonkun ihme riipuksen. Jännittävää oli aina saada uusi kirje.

Vierailija
7/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, Italialainen tyttö jonka kanssa kirjoiteltiin kun olin teini. Kutsui jopa kylään, mutta asia jäi.

Vierailija
8/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mut ne jäi yhteen kahteen kirjeeseen, tais olla joku tyttö hong kongista ja joku muu en edes muista.

Vierailija
9/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta salarakas oli!

Vierailija
10/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla oli montakin eri puolilta maailmaa. Pisimpään kirjoittelin amerikkalaisen tytön kanssa. Oli myös kreikkalainen poika, jonka sitten myös tapasin interrail-reissulla.

Vierailija
11/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut.

Vierailija
12/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, tyttö Australiasta. Taidettiin kirjoittaa noin 10v.

Vierailija
13/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes Sir.

Vierailija
14/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla Pascal-niminen nuori mies Ranskasta. Lähetti mm piirtämänsä kartan asuinseudustaan ja jonkun ihme riipuksen. Jännittävää oli aina saada uusi kirje.

Muistan miten odotin tuon intialaisen pojan kirjeitä. Hän myös lähetti paljon pieniä lahjoja, sikäläisillä kun aina meneillään joku uskonnollinen juhlakausi niin niihin liittyviä koristeita ym. Valokuvia tietysti. Opetti mua kirjoittamaan nimeni "heidän" kirjaimilla. Pyysi myös minua sinne, olivat ilmeisesti hiukan parempaa väkeä koska lupasi maksaa kaiken mutta en uskaltanut lähteä.

ap

Vierailija
15/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiset pojat/miehet tapasivat jostain syystä lähettää ensimmäisen kirjeen mukana kuvia itsestään uimahousuissa rannalla.

Vierailija
16/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, poika Kostamuksesta, silloisesta Neuvostoliitosta.

Hän lähetti minulle kuvan kotitalostaan. Se oli sellainen 20-kerroksinen betoni-hirviö, jossa puolessa asunnoista oli parveke, mutta ei ovea sinne parvekkeelle ja toisessa puolessa oli ovi keskellä seinää, mutta ei parveketta... Ilmeisesti mennyt betonielementit ristiin. 

Vierailija
17/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 1970 luvulla tytöt Ranskasta, Irlannista ja Japanista, pojat Nigeriasta ja Egyptistä. Läheteltiin pikkulahjojakin, sain puupatsaat ja pokkarit Nigeriasta ja poksukarkkeja ja pikkuliinoja Japanista. Itse lähetin ainakin kielohajuvettä Japaniin.  Oli varmaan muitakin, mutta nämä muistan vieläkin. 

1980 luvulla oli poika Argentiinasta, kirjoiteltiin espanjaksi. 

Vierailija
18/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli, poika Kostamuksesta, silloisesta Neuvostoliitosta.

Hän lähetti minulle kuvan kotitalostaan. Se oli sellainen 20-kerroksinen betoni-hirviö, jossa puolessa asunnoista oli parveke, mutta ei ovea sinne parvekkeelle ja toisessa puolessa oli ovi keskellä seinää, mutta ei parveketta... Ilmeisesti mennyt betonielementit ristiin. 

Venäläistä laatua

Vierailija
19/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä! Se oli tosi mukava harrastus. Kirjoittelin lähes 10 vuotta australialaisen tytön kanssa ja oli minulla tyttö kirjekaverina myös Bruneista, virallisemmin Brunei Darussalamista. Hänellä oli aika vähän englanninkielen taitoa ja kirjoittelu tyrehtyi aikaisin. Lisäksi kirjoittelin koulumme saksalaisten vaihtarien kanssa. 

Vierailija
20/22 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Suha Turkista.Pari vuotta kirjoittelimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan