Kumpi sinulle olisi tärkeämpää: työpaikka vai parisuhde?
Kuvitellaan tilanne, että olet työtön sinkku. Hyvä haltija lupaa sinulle hyvän loppuelämän parisuhteen, mutta hintana olisi loppuelämön työttömyys TAI hyvän työpaikan eläkeikään asti, mutta hintana olisi loppuelämä ilman parisuhdetta. Kumman valitsisit?
Kommentit (40)
Työpaikka,mitä miehellä tekee?En ole sitä edes halunnut,yksin paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehellä tekee? No, aika paljonkin kumppani, lasten isä, kasvattaja, jakaa yhteistä vastuuta, turva, ystävä
korvaa sana mies naisella ja sama pätee korvaa sana ylipäänsä kumppanilla, ja sama pätee..
Sanotaan näin että elämässä ahkerat ovat onnekkaita. Mutta liika ahkeruus pienellä korvauksella ei tuo onnea vaan onnettomuuksia kun ihmisten virheet ja laatu heikkenee kun heidät poltetaan loppuun.
Parisuhteessa jos on liian tunnollinen (kuten naiset tuppaa olemaan) voi siinäkin palaa loppuun. Taakanjaon on oltava reilumpi molempien osapuolten kesken.
Näistä kahdesta valitsen sen vaihtoehdon, jossa ihmisarvo toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehellä tekee? No, aika paljonkin kumppani, lasten isä, kasvattaja, jakaa yhteistä vastuuta, turva, ystävä
korvaa sana mies naisella ja sama pätee korvaa sana ylipäänsä kumppanilla, ja sama pätee..
Ei kiinnosta enää miehet,muutama ollut,pettivät,olivat väkivaltaisia,alkoholisoituvat,narsisteja,ilkeitä ym.lapsia ei ole,enkä ole halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta enää miehet,muutama ollut,pettivät,olivat väkivaltaisia,alkoholisoituvat,narsisteja,ilkeitä ym.lapsia ei ole,enkä ole halunnut.
Ens kerralla paremmin kuin jännämies
Olen koko ikäni tehnyt määräaikaisia pätkiä. Nyt minulla on vakituinen työpaikka, mutta esimies vaikuttaa vaikealta ihmiseltä. Ihan hyvin voisin siirtyä takaisin pätkätöihin. Ei vaikuttaisi elämääni mitenkään.
Parisuhde ja perhe ovat minulle tärkeintä elämässä.
Nykyään työpaikka.
Oli aika, jolloin se olisi ollut parisuhde, mutta ei enää.
Tässäpä samalta ihmiseltä kaksi vastausta:
1. Sanoisin että mieluummin työpaikka, koska: oon tällainen ikisinkku ja aika introvertti, en ole ikinä ollut parisuhteessa ja tähän saakka on tuntunut siltä ettei se välttämättä edes ole oma juttu.
2. Oon tällä hetkellä viittä vaille "irtisanoutunut" nykyisestä työstäni unelma-alalla koska se työmäärä sairastuttaa mut ihan kohta. Lisäksi elämääni on astunut yllättäen eräs hieno ihminen nettideittailun (oli sellainen "kokeilu")kautta ja nyt tuntuu siltä että valitsen hänet sata kertaa mieluummin kuin jonkun työpaikan :D
Vierailija kirjoitti:
Valitsen työpaikan. Siksi, että jokaisen pitää elättää itsensä. Joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä.
Tuotahan on luterilaisessa nöyryydessä onnistuneesti toisteltu sukupolvesta toiseen.
Yllättävän tasan menee. Itselleni on ihan selvä asia, että hyvä parisuhde on tärkeämpi. Mahtaako tämä jakauma heijastella lähinnä sitä, ketkä on parhaillaan hyvässä suhteessa ja ketkä ei.
Mutta kai kakkosvaihtoehdossa saisi silti olla vaikka fwb-suhteessa? :D
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän tasan menee. Itselleni on ihan selvä asia, että hyvä parisuhde on tärkeämpi. Mahtaako tämä jakauma heijastella lähinnä sitä, ketkä on parhaillaan hyvässä suhteessa ja ketkä ei.
Tää on hankala kysymys mun mielestä näin sinkkuna! 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ura.
Sorry naiset. :) :) :)
Miten niin sorry? Tässähän luvattiin naisille se prinssi ja puoli valtakuntaa ;D
Vierailija kirjoitti:
Nykyään työpaikka.
Oli aika, jolloin se olisi ollut parisuhde, mutta ei enää.
Sama homma. Nuorena olisin sanonut kanssa, että parisuhde tietysti. Nyt näin 50+ vuotiaana voi jo todeta, että työpaikkahan se on tärkeämpi. Koska ilman sitä kaikki menee yhtä kuin vessasta alas, myös se parisuhde.
Työpaikan tietenkin valitsisin ja elämäni sinkkuna. Sinkkuna minun ei tarvitsisi luopua mistään tärkeästä.
Vierailija kirjoitti:
En halua minkäänlaista parisuhdetta, en huonoa enkä hyvää. En tosin haluaisi töissäkään olla.
Ihan perustajuun kuuluu ensin itsestä huolehtiminen sen jälkeen loput nyt on vissiin totuttu siihen, että muut huolehtivat sinun perustarpeista ja elät kuin haluat.
en seurustelisi työttömän kanssa ja tarkoitan tällä sitä, joka ei ota vastaan mitään työtä, kun ei sovi hänen koulutukseen tai palkka liian pieni.