Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun itsensä pystyisi elättämään neulomalla sukkia, lapasia, villapaitoja jne.!

Vierailija
19.02.2024 |

Ei vain lyö leiville tuollainen kun pitäisi saada kunnon hinta tuotteista. Olisi vain niin ihana lopettaa hoitoalan työt ja keskittyä neulomiseen ja elättää itsensä myymällä näitä tuotteita. Lisäksi voisin suunnitella kirjoneuleita ja myydä niitä ohjeita.

Ei auta kuin tyytyä tekemään ns. tavallista työtä ja pitää neulominen harrastuksena josta voi vähän saada lisätienestiä. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin työn alla kivat keväisen väriset sukat, mutta saa nähdä haluaako niitä kukaan ostaa millään kohtuullisella hinnalla. 

Ap

Vierailija
2/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Ihmiset kyllä pyytävät tekemään heille sukkia, pipoja ja neulepaitoja, mutta pilkkahintaan tai ilmaiseksi. He eivät tajua, että käsityöt vaativat aikaa ja taitoa. Laskin, että villasukkaparin hinnaksi kympinkin tuntipalkalla tulisi vähimmillään 50 € plus materiaalit. Eipä kukaan ole halukas tuota maksamaan. Mä olen kieltäytynyt tekemästä muille kuin perheenjäsenille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa näin eräässä kenkäkaupassa möivät kotitekoisia sukkia ja lapasia.Mene johonkin yksityiseen kauppaan ja kysy jos ottavat kommissiolla eli maksu kun on myyty!

Vierailija
4/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pitämään kutoma vai onko suomeksi neulomakursseja.Hae avustusta EU lta ja aloita !

Vierailija
5/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa pysty, kun ihmiset valittaa että on liian kallista, joo villasukat maksaa sen 25 euroa ja ylöspäin, mutta kyllä ne kestääkin vuosia. Käsitöitä ei arvosta kuin nuoret joilla ei taas ole varaa ostaa. 

Vierailija
6/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan ne vähän ongelmajätettä.

Vierailija
7/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda päivätoimintaan tm. ja ala pitää käsityöpìiirejä.

Vierailija
8/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravelryyn myyntiin kirjoneuleohjeita. Tolla tavalla nyt edes jotain taskurahaa saisi. Mutta niinpäähn se on, että ei toinna sukkia ja muuta alkaa myymään. Jo pelkistä materiaaleista tulee hintaa, jota harva suostuu maksamaan.

Vierailija
9/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin leipoa herkkuja, mutta eipä siitäkään hommasta mitään järkevää bisnestä saa aikaiseksi. Ja kinuskikissakin on keksitty.

Vierailija
10/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoat harrastukset ovat Tommi Kinnusen kirjat ja kutominen niin ei kovin pitkää elämää voi ennustaa. 

Vierailija
11/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluisin leipoa herkkuja, mutta eipä siitäkään hommasta mitään järkevää bisnestä saa aikaiseksi. Ja kinuskikissakin on keksitty.

ei koska nykyään ihmiset haluavat sahajauhokakkua jotka on muotoiltu jonkun Darth Vaderin näköiseksi jenkkityyliin. 

Vierailija
12/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla monopoli villasukkiin, että kannattaisi.  Nyt kaikki neulovat itse, jotka ovat niistä kiinnostuneita.

Vierailija
13/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pitämään kutoma vai onko suomeksi neulomakursseja.Hae avustusta EU lta ja aloita !

Ei kiitos. Musta ei ole muita opettamaan eikä mua kyllä kiinnosta muita opettaa. Haluan tehdä itse sukkia yms. ja myydä niitä.

Ap

Vierailija
14/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda päivätoimintaan tm. ja ala pitää käsityöpìiirejä.

No en todellakaan ala pitämään mitään käsityöpiirejä. Se, että tykkään neuloa ja haluaisin neulotuilla tuotteilla tehdä elantoni ei tarkoita sitä, että mua kiinnostaa opettaa ja vetää jotakin piirejä.

Ap

Vierailija
15/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ainoat harrastukset ovat Tommi Kinnusen kirjat ja kutominen niin ei kovin pitkää elämää voi ennustaa. 

Mikähän sunkin ongelma mahtaa olla?

Ensinnäkin en ole yhtäkään Kinnusen kirjaa lukenut. Toisekseen luen paljon muita kirjoja. Kolmanneksi neulomisessa ei ole mitään väärää eikä se lyhennä kenenkään elämää. Neljänneksi mulla on muitakin harrastuksia. 

Ap

Vierailija
16/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan ne vähän ongelmajätettä.

Ei todellakaan.Kotitekoiset neuleet kestvät ihmiselämän varrattuna kauppojen pumpulisukkiin esim jotka heti rikki parin pesun jälkeen. 

Vierailija
17/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin elättää itseni piirtämällä ja maalaamalla tauluja. Olen taiteellisesti lahjakas, mutta pitää vaan siivota työkseen. 

Vierailija
18/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuotteita myymällä menesty hinnan takia, mutta ohjeita suunnittelemalla kyllä. Tosin neulesuunnittelijoita ja "suunnittelijoita" on nykyään kaksitoista tusinassa, joten markkinoille pääsy on hankalaa.

Vierailija
19/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla, itseni mukaan lukien, on jo tarpeeksi villasukkia loppuelämän tarpeisiin, niin niitä ei vaan tarvitse yhtään enempää. Toivon, etten saisi lahjaksi, kun hukkaan menee, enkä tietenkään osta itsekään. Käytännöllisempiä ovat ohuet merinosukat, jotka mahtuvat kenkiin ja lisäksi villa kutittaa paljaalla iholla, joten aina pitää olla kuitenkin toiset sukat. Varmasti ovat lämpimät ja näin, mutta ei vaan ole käyttöä. Villapaitoja mulla on yksi ja se riittää toistaiseksi. 

Jos todella haluat myydä käsitöitäsi, otathan selvää, mitä ihmiset haluavat ostaa. Esim. neutraalit värit ja kuosit ovat usein suositumpia kuin räikeän kirjavat. Lapasia ostan joskus, kun ne kuluvat, mutta käsityökojuissa on usein vain ohuita (ja usein niin kovin värikkäitä) lapasia tarjolla. Itse ostan vain paksuja (harmaita tai mustia) tumppuja, koska sormikkaat ovat paljon kätevämmät lämpimämmällä säällä ja ohuet eivät riitä pakkasille. Paksuista tumpuista olen myös valmis maksamaan.

Vierailija
20/28 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi ostaa neulontakone, niin voit nostaa tuotantonopeutta ja sitten hintaa alemmas, niin kauppa alkaa käydä. Lisäksi etsiä ulkomailta halvemmat langat.

Nykyhinnoilla - esim. jotkut villasukat, jotka on käsinneulottu, maksavat pahimmillaan 50 euroa pari ja jos ne käyttöön tulee, niin ei ne juuri kaupan villasukkia enempää kestä: tulee reikää käytössä. Ei siis kannata kuluttajan ostaa. Kannattaa vain tehdä niitä omaan käyttöön ja lahjaksi.

Koneellisesti neulottuna alkaa jo kannattaa.

Joku neulepusero voi kestääkin käyttöä. Itselläkin joku 1989 itse neulomani villapaita edelleen käytössä ja olen tosiaan käyttänyt sitä. Kyynärpäät joskus piti korjata, kun tuli reikää, mutt muuten toimii. Villapuseroita siis voi saadakin myytyä käsityönä hyvään hintaan, jos vain väri ja mahdollinen kuvio on sellainen, joka kestää aikaa ja sopii mutiin. Tai kaulahuiveja, hartiahuiveja, ehkä jopa lapasia.  Käsityönä neulotut sukat on ihan järjestään ylihinnoiteltuja, joskin ymmärrän, että sukkalangat ovat kalliita, mutta silti asiakas katsoo ja miettii sitä hintaa ja miettii kuinka monta tehdassukkaa sillä samalla hinnalla saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän