Millaiset ihmiset avaa suhteensa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että eikö nää lainkaan pelkää sukupuolitauteja. Vaikka kondomi olisi käytössä jokaisella seksikerralla, edes se ei suojaa täydellisesti herpekseltä, ja monet sukupuolitaudit ja hpv tarttuvat myös suuseksissä. Infektio nielussa voi johtaa nielusyöpään, joka on usein tappava. Itseäni lähinnä iljettää ajatus kumppanista joka on käynyt upottamassa vehjettään ihan lähiaikoina vähän sinne sun tänne. Säännöllinen testauskaan ei ratkaise automaattisesti mitään, koska osa taudeista näkyy testeissä vain tietyssä vaiheessa, ei esim. oireettomana.
Tai muita ongelmia. Esimerkiksi mielenterveysongelma voi sairastuttaa läheisetkin
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jaksa ymmärtää, että tätä niin monesti tarjotaan jonkinlaiseksi ratkaisuksi parisuhdeongelmiin. Se on loppuunsa niin harva ihminen, joka oikeasti on niin sinut asian kanssa, että siitä olisi enemmän hyötyä kuin haittaa, että joku muu käy puikottamassa oma kumppania ja sama tietysti toisinpäin.
Monet huumeetkin piristää kummasti, mutta harvoin sitä näkee minkään sortin lääkärien suosittavan työuupumukseen vaikka piriä.
Ja tämä on tietysti vain oma mielipiteeni, mutta mielestäni paljon tästä kumpuaa siitä hölynpölystä, että elämä jää muka jollain tapaa elämättä, jos ei toteuta jokaista mahdollista mielihalua mikä päähän nyt sattuukaan juolahtamaan.
Yhdenkään ihmisen elämä ei ole jäänyt "elämättä" tai jotenkin vajavaiseksi sen takia, että jäi antamatta koko jalkapallojoukkueelle, vaikka sellainenkin houkutus kävi mielessä. 
Arvosanani tälle kommentille 12/10. 😄
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että eikö nää lainkaan pelkää sukupuolitauteja. Vaikka kondomi olisi käytössä jokaisella seksikerralla, edes se ei suojaa täydellisesti herpekseltä, ja monet sukupuolitaudit ja hpv tarttuvat myös suuseksissä. Infektio nielussa voi johtaa nielusyöpään, joka on usein tappava. Itseäni lähinnä iljettää ajatus kumppanista joka on käynyt upottamassa vehjettään ihan lähiaikoina vähän sinne sun tänne. Säännöllinen testauskaan ei ratkaise automaattisesti mitään, koska osa taudeista näkyy testeissä vain tietyssä vaiheessa, ei esim. oireettomana.
Puhumattakaan siitä, että kuinka moni näistä ihan oikeasti edes käyttää sitä spärdäriä 100% jokaisella kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä jaksa ymmärtää, että tätä niin monesti tarjotaan jonkinlaiseksi ratkaisuksi parisuhdeongelmiin. Se on loppuunsa niin harva ihminen, joka oikeasti on niin sinut asian kanssa, että siitä olisi enemmän hyötyä kuin haittaa, että joku muu käy puikottamassa oma kumppania ja sama tietysti toisinpäin.
Monet huumeetkin piristää kummasti, mutta harvoin sitä näkee minkään sortin lääkärien suosittavan työuupumukseen vaikka piriä.
Ja tämä on tietysti vain oma mielipiteeni, mutta mielestäni paljon tästä kumpuaa siitä hölynpölystä, että elämä jää muka jollain tapaa elämättä, jos ei toteuta jokaista mahdollista mielihalua mikä päähän nyt sattuukaan juolahtamaan.
Yhdenkään ihmisen elämä ei ole jäänyt "elämättä" tai jotenkin vajavaiseksi sen takia, että jäi antamatta koko jalkapallojoukkueelle, vaikka sellainenkin houkutus kävi mielessä. 
Avoimet suhteet ei tarkoita samaa, kuin koko jalkapallojoukkueen paneminen. Jollekin sellainenkin kokemus voi olla mieluisa ja toteuttamisen arvoinen, mutta ilmankin voi elää. Oikeasti polysuhteinen ei päädy tähän suhdemuotoon panemisen perässä.
Mutta entä jos haluaisit matkustella tai jopa asua osan vuotta ulkomailla, mutta kumppanilla on lentopelko? Tai haluaisit harrastaa laskettelua/melomista/laskuvarjohyppyjä/festareita/karaokea/ei-heteroseksiä, mutta kumppani ei? Entäpä jos kumppanisi ei halua tulla isäksi/äidiksi, mutta puolisuhde lapseen olisi ok?
Voitte toki monen asian kohdalla tehdä kompromisseja, niinhän kaikissa suhteissa tehdään. Mutta on asioita, jotka jäävät todellakin elämässä tekemättä, ellei niitä voi sovitella kummankin elämään. Tavanomainen ratkaisu on erota, mutta eihän se uusikaan ihminen täytä kaikkia kriteerejä, joten ennemmin tai myöhemmin olet saman edessä, ellet ole valmis luopumaan omista toiveistasi.
Polysuhteisuus ei sovi kaikille ihmisille eikä kaikkiin suhteisiin, se on ihan selvää. Voi myös olla, että olisitte hyvinkin polyja jonkun toisen kumppanin kanssa, mutta nykyiseen suhteeseenne se ei istu. Mutta niille joille sopii, on tämä paras mahdollinen ratkaisu elää omannäköistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän avoimen parin joka juo reilusti alkoholia. Mukana pyörii muitakin juomareita
Missä asuvat? Tulee mieleen tuttu tilanne. Siinä suhde avattiin, jotta nainen pääsisi kostamaan miespuolisen kaverinsa kanssa miehen aiemmalle jutulle.
Itse aloin seurustella seksiaddiktin kanssa ja oikeastaan avoin suhde oli mun toive, koska tulin siihen tulokseen, että mies pettäisi koko ajan, jos suhde ei olisi avoin. Käytännössä avoin suhde tarkoitti, että mies sai ihan luvan kanssa tavata muitakin. Molemmat toki sai, mutta meikäläisellä ei ollut aikaa eikä kiinnostusta ravata miesten perässä.
Taudit vaan leviää tuossa.
Millä tavalla? Puhuu suhteesta muille vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään ihmisen elämä ei ole jäänyt "elämättä" tai jotenkin vajavaiseksi sen takia, että jäi antamatta koko jalkapallojoukkueelle
Ei ole pakko matkustaa tai harrastaa kumppanin kanssa. Niin perustavanlaatuisista asioista kuin lapsista eri mieltä olevien ei kannata edes olla yhdessä. Eikä varmaan toimisi sekään, että hankkii lapsen toisen puolison kanssa, koska sitten on silti itse siinä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään ihmisen elämä ei ole jäänyt "elämättä" tai jotenkin vajavaiseksi sen takia, että jäi antamatta koko jalkapallojoukkueelle
Eli jos haluaa asua ulkomailla, siellä pitää olla oma suhde, koska suomalaisella kumppanilla on lentopelko? Henri on kuitenkin aivan eri henkilö kuin joku James. Miksi Henrin vaimo haluaisi olla Jamesin kanssa, kun Henrikin on olemassa?
Tuttavapariskunnalla on avoin suhde, käytännössä nainen saa kuksia muidenkin kanssa ja mies ei. Että mahtaa olla hyvä fiilis tuossa suhteessa
Itse en halua nylpyttää pitkin kyliä, enkä mene parisuhteeseen sellaista haluavan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunnalla on avoin suhde, käytännössä nainen saa kuksia muidenkin kanssa ja mies ei. Että mahtaa olla hyvä fiilis tuossa suhteessa
Itse en halua nylpyttää pitkin kyliä, enkä mene parisuhteeseen sellaista haluavan kanssa
Järkyttävää. Mutta olen kuullut joidenkin narsistien harrastavan tuollaisia puoliavoimia suhteita
Luulenpa, että ihmisillä, jotka ovat aidosti onnellisia yksiavioisissa parisuhteissaan, ei ole nokan koputtamista muiden avoimiin suhteisiin. Suhtautuminen olisi täysin neutraali tyyliin "jokainen tekee miten parhaakseen kokee".
Tulee pakosti mieleen, että nämä tuomitsijat ovat epävarmoja omassa suhteessaan ja pelkäävät, että kumppani salaa haaveilee toisista naisista tai miehistä tai vastaavaa.. Toinen vaihtoehto on se, että itse tekisi salaa mieli kokeilla avointa suhdetta, mutta tietää, ettei se onnistu ja täten ollaan katkeria ja haukutaan avoimet suhteet. Koska miksi jonkun toisen suhdemuoto liikuttaa ihan oikeasti ketään?