Millaiset ihmiset avaa suhteensa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Tarve jatkuvaan egon pönkitykseen seksin kautta, seksiaddiktio, kyllästyminen puolisoon mutta ei uskalla erota ja olla yksin jnejne.
Tuota olen vierestä seuranneena alkanut itsekin miettimään
Varmaan semmoiset jotka tarvisi pariterapiaa tai eron.
Epätoivoiset. Intohimo on loppunut, mutta eroaminen pelottaa. Eettinen ja kaikille osapuolille hyvä monisuhteisuus harvemmin oikeasti onnistuu, ja yleensä nämä kyllä sitten eroavat alle vuoden sisään muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampuksen pyöreimmät valaat
Tunnen vain yli kolmikymppisiä polyja
Minkä ikäinen itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampuksen pyöreimmät valaat
Tunnen vain yli kolmikymppisiä polyja
Minkä ikäinen itse olet?
Alle 30.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla varmaan tosi ulospäinsuuntautunut?
Minä tunnen useampia kolmis/neliskuntia. Tein yhden projektiluontoisen duunin polyhenkiselle porukalle... Mukaan mahtuu aivan kaikenlaisia ihmisiä. Naisia, miehiä, uskovia, ateisteja, vanhoja, nuoria.... Ehkä hieman enemmän introverttejä kuin ekstroverttejä (introvertit usein tunnistavat tunteita paremmin). Ja sanoisin myös että keskivertoa älykkäämpiä.
Ehkä jos joku yhdistävä tekijä pitäisi löytää niin ovat kaikki sellaisia ihmisiä jotka eivät nyrpistä nenäänsä jos saavat eteensä jotain ruokaa jota eivät ennen ole maistaneet.
Siis ihmisiä joilla on avoin mieli kokeilla asioita ilman suuria ennakkoluuloja.
Olin joskus ns. soolopoly, eli sinkkuna tapailin miehiä kevyen hauskanpidon merkeissä. Osa oli näitä avoimessa suhteessa eläjiä, ja kyllä mulle tuli niistä vähän sellainen vaikutelma että se "pääsuhde" ei koskaan ollut kovin kummoisessa jamassa. Kauheasti tuntui olevan tukahdutettuja mustasukkaisuuden tunteita ja haluttomuutta. Vähän niinkuin kämppiksiä mutta huonompi meininki.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus ns. soolopoly, eli sinkkuna tapailin miehiä kevyen hauskanpidon merkeissä. Osa oli näitä avoimessa suhteessa eläjiä, ja kyllä mulle tuli niistä vähän sellainen vaikutelma että se "pääsuhde" ei koskaan ollut kovin kummoisessa jamassa. Kauheasti tuntui olevan tukahdutettuja mustasukkaisuuden tunteita ja haluttomuutta. Vähän niinkuin kämppiksiä mutta huonompi meininki.
Tuo on ristiriidassa sen kanssa, ettei mustasukkaisuus kuulemma kuulu polyamoriaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ristiriidassa sen kanssa, ettei mustasukkaisuus kuulemma kuulu polyamoriaan
No niinhän ne itselleen valehtelee, huonolla menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
En pysty siis moista kuvitella kun olen megamaisen erakko. Parisuhteessa kyllä, silti erakko. Sopinee tosi puheliaille ja avoimille ihmisille.
Avoimille kyllä, puheliaille hieman vähemmän. Rauhalliset, harkitsevat ja kuuntelun taidon osaavat ovat heitä joille tällainen parisuhdemuoto sopii parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty siis moista kuvitella kun olen megamaisen erakko. Parisuhteessa kyllä, silti erakko. Sopinee tosi puheliaille ja avoimille ihmisille.
Avoimille kyllä, puheliaille hieman vähemmän. Rauhalliset, harkitsevat ja kuuntelun taidon osaavat ovat heitä joille tällainen parisuhdemuoto sopii parhaiten.
Miksi? Siksikö ettei tule humalassa turpaan, kun mustasukkaisuus ottaa vallan?
Täällähän ovat oikein tuomitsijoiden kokoontumisajot. 😂
Parisuhteita+ avoimia suhteita nyansseineen on luonnollisesti useita erilaisia variaatioineen.
Voin lyhyesti kertoa omasta suhteestani, jota luonnehtisin " semiavoimeksi" ;
Itselläni ( mies) on 38 vuotta, kumppanini ( nainen) on 29 vuotta. Yhdessä ollaan oltu kahdeksan vuotta, josta puolet tässä semiavoimessa järjestelyssä.
Ollaan molemmat akateemisesti koulutettuja, itseasiassa molemmat opiskellessaan myös työn ohessa.
Meillä sääntönä, että mikäli haluaa jonkun toisen kanssa harrastaa seksiä, tulee oman kumppanin olla tästä tietoinen. Toinen saa myös käyttää veto-oikeutta, mikäli näin kokee tarpeelliseksi.
Meillä juttu lähti liikkeelle siten, että harrastettiin aikoinaan kolmen kimppaa ( tytön kanssa). Kumppanille jäi tästä mielitekoja tapailla suhteen ohessa myös tyttöjä, bi-seksuaali kun on.
Hänellä ollut kaksi sivusuhdetta.
Itse tapaillut varsinaisen suhteen ohessa kolmea tyttöä/ naista. Näistä kahteen olen tutustunut harrastusten myötä, molemmat tahoillaan sinkkuja.
Kolmannen tapasin oman kumppanin kautta. Häntä tapaan lähinnä muutaman kerran vuodessa, lomien yhteydessä, hän ollut meillä myös kolmantena pyöränä.
Meillä kaikki siis lähtee luottamuksesta sekä toisen kunnioittamisesta. Minkäänlaista seurustelusuhdetta ei ole tarkoitus oman suhteen oheen rakentaa, vaan kyse on seikkailuinhalusta.
Pakko myös todeta, että päihteet ei meillä näihin kuvioihin kuulu mitenkään. Päihteettömyydellä osoitetaan myös arvostusta muita ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla varmaan tosi ulospäinsuuntautunut?
Minä tunnen useampia kolmis/neliskuntia. Tein yhden projektiluontoisen duunin polyhenkiselle porukalle... Mukaan mahtuu aivan kaikenlaisia ihmisiä. Naisia, miehiä, uskovia, ateisteja, vanhoja, nuoria.... Ehkä hieman enemmän introverttejä kuin ekstroverttejä (introvertit usein tunnistavat tunteita paremmin). Ja sanoisin myös että keskivertoa älykkäämpiä.
Ehkä jos joku yhdistävä tekijä pitäisi löytää niin ovat kaikki sellaisia ihmisiä jotka eivät nyrpistä nenäänsä jos saavat eteensä jotain ruokaa jota eivät ennen ole maistaneet.
Siis ihmisiä joilla on avoin mieli kokeilla asioita ilman suuria ennakkoluuloja.
Toisaalta moni narsisti ajattelee että on herkkä ja älykäs introvertti -ja haluaa sivusuhteita.
Mitä vanhemmista ihmisistä on kyse niin sitä todennäköisemmin syy on se että suhteesta on loppunut intohimo ja ehkä rakkauskin, mutta lasten ja keskiluokkaisen elintason takia ei haluta pistää lusikoita jakoon. Elintasohan laskee eroperheillä huomattavasti, vaikka molemmat olisivat keskituloisia, jos vuoroviikkojärjestelyjen takia tarvitaankin jatkossa mm. kaksi perheasuntoa jne. Sitten se alkaa kummasti näyttää ihan hyvältä idealta että molemmat tyydyttää itsensä muualla ja yhteisessä sängyssä vaan nukutaan. Ero tulee sitten kun lapset muuttavat kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Avaavat? Siis kertovat instassa suhteestaan? Kyllä, on typerää.
Me ei kerrottu avoimesta suhteesta muille. Edes mun kaverit ei tienny. Joskus tuli joku nainen mulle paljastamaan, että mun mies pyörii naisten kanssa ja on sellainen ja sellainen. Ihan niinku en olisi tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Tarve jatkuvaan egon pönkitykseen seksin kautta, seksiaddiktio, kyllästyminen puolisoon mutta ei uskalla erota ja olla yksin jnejne.
On olemassa myös aseksuaaleja polysuhteita. Seksi ei ole se pääasia tässä monella. Toki polyamorisuus ilmenee monella tapaa. Joillekin se on sitä seksiä, mutta useammille se tuntuu olevan ennemminkin henkistä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmista ihmisistä on kyse niin sitä todennäköisemmin syy on se että suhteesta on loppunut intohimo ja ehkä rakkauskin, mutta lasten ja keskiluokkaisen elintason takia ei haluta pistää lusikoita jakoon. Elintasohan laskee eroperheillä huomattavasti, vaikka molemmat olisivat keskituloisia, jos vuoroviikkojärjestelyjen takia tarvitaankin jatkossa mm. kaksi perheasuntoa jne. Sitten se alkaa kummasti näyttää ihan hyvältä idealta että molemmat tyydyttää itsensä muualla ja yhteisessä sängyssä vaan nukutaan. Ero tulee sitten kun lapset muuttavat kotoa.
Tuo polyamoria ei ole amoriaa nähnytkään. Itselleen valehtelu on vahingollista. Koko järjestely on surullinen. Moni parisuhde voidaan korjata.
Varmaan ihan normaalit ketä sellainen kiinnostaa...ajankäyttöä ihmettelen....mistä riittää....
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niissä avoimissa suhteissa mustasukkaisuuttakin on ainakin miehillä, koska mustasukkaisuus on biologista. Minähän en avoimessa suhteessa tapaillut muita miehiä, mutta sit kun suhde oli jo on/off meininkiä ja mulla oli jotain pientä säätöä muiden kanssa, mies muuttui mustasukkaiseksi ja sen takia tuli riitaa. Riidan aihe oli kun tuo vieraissa hyppäävä mies oli siitä vihainen, oliko mulla ollut jotain jonkun kanssa ja se oli sille suurin päänvaiva. Olen sen kaksi kertaa elämässä kokenut, että vieraissa hyppäävä mies on mustasukkainen sitten, kun itse alkaa viihtymään muiden kanssa.
Avoin suhde tarkoittaa suhdetta, jossa molemmat saa pettää luvan kanssa